Z22SE Ecotec - Viritys
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Onko tuo fk:n paneeli hyväki? Olisi tarkotus vaan hommata ite tuo K&n paneeli, kun en muita ole löytänyt
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Enpä tiedä siitä oliko mitään eroa toimivaan vakioon Eihän tuo saksassa maksa kun 10€.. Oli lähinnä heräteostosNortter kirjoitti:Onko tuo fk:n paneeli hyväki? Olisi tarkotus vaan hommata ite tuo K&n paneeli, kun en muita ole löytänyt
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Osaako joku suositella vectraan jotain hyvää putkistoa? Ei viitteis lähtee sokkona ostamaan sellasta motonet-laatusta hirveetä huminaa ja pörinää pitävää.. Eli tosiaan äänet sais olla suht miedot
Milltekillä löytyy esim astraan resonoitu putkisto mut vectraan ei mitään
Milltekillä löytyy esim astraan resonoitu putkisto mut vectraan ei mitään
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Riippuu toki mistä ite tykkää, mutta mulla on Simonsin 2,5" putkisto 2 vaimentimella ja sitte omatekemä decat 2,5" putki jatkeena ja äänet on kyllä hienot. Normaaliajossa ei erota vakiosta juuri mitenkään, mutta kun polkee niin sitten alkaa ääntä kuulumaan, toki itellä tuota ääntä tulee sen takia enemmän kun on tuo kattiputki, pelkällä putkistolla on vielä hiljaisempi.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
- Ooppelix74
- 'Kadett'
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20 Syys 2011, 00:50
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
..oon vähä ummikko näitten ooppelien koneittenkans, on eka obelixi alla, ja ollu vasta vajaa 2 kuukautta...eli toi z22s on vissiin sama ku itellä, eli jakopää ketjulla, ja kone on 2.2 litranen?
Mullon putkisto aika grande finaalis...en viittis alkuperäismallista laittaa....saako tämmöseen jotaki järkevää putkee esm katista taappäin? Joo löytyy varmaa googlella, mutta näköjää tääl saa äkisti hyviä neuvoja jne....
Mullon putkisto aika grande finaalis...en viittis alkuperäismallista laittaa....saako tämmöseen jotaki järkevää putkee esm katista taappäin? Joo löytyy varmaa googlella, mutta näköjää tääl saa äkisti hyviä neuvoja jne....
-
- 'Admiral'
- Viestit: 282
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:42
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
tein vectraan peltisarjan calibran c20xe koneen vakio peltisarjasta. palottelin palasiks, ja pikku muutoksilla takasin migillä nippuun. joutu siinä vähän askarteleen kun on pakosarjat eripuolilla noissa koneissa. samalla jäi eka katti pois ja jäljelle jäävään kattiin asti 2,5" putkella, katista isonsin pakosarjan puoleisen päädyn. putos kulutuskin taas lisää.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
-01 vectra sport caravan 2.2
- Ooppelix74
- 'Kadett'
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20 Syys 2011, 00:50
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Pakko tehä jotain.....on nii arkisen kuuloonen nuatten veekasien jälkeen Sellanen matala pöhinä pitäs olla..suunnitellaan.
Ei olis pakko...menee se noinkin, kun on vaa käyttiksenä.......mut vähä jotaki...
Ei olis pakko...menee se noinkin, kun on vaa käyttiksenä.......mut vähä jotaki...
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Joo oot ihan oikeessa viestiketjussa.Ooppelix74 kirjoitti:..oon vähä ummikko näitten ooppelien koneittenkans, on eka obelixi alla, ja ollu vasta vajaa 2 kuukautta...eli toi z22s on vissiin sama ku itellä, eli jakopää ketjulla, ja kone on 2.2 litranen?
Ooppelix74 kirjoitti:Pakko tehä jotain.....on nii arkisen kuuloonen nuatten veekasien jälkeen Sellanen matala pöhinä pitäs olla..suunnitellaan.
Ei olis pakko...menee se noinkin, kun on vaa käyttiksenä.......mut vähä jotaki...
Esim,fixukselta saa simonssin putken eikä edes älyttömästi maksa. Ja monesta tuning-puljusta saa merkkikohtaisia takaäänenvaimentimia. Itellä on nyt esikatti poistettuna, vakio keskipönttö ja takana simonsin läpivirtaava vaimennin 2 ulostulolla. Ihan suht hyvät äänet mut nyt aloin laittamaan takapuskuriin helmaa niin suunnittelin tehdä takimmaiseeen putken laippaan haaroittimen että saan ulostulot molemmille puolin autoo. Saas nähdä mitä tulee..
**** ****** 2.5 V6
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Kuinka paljon tuota joutui muokkaamaan? Itellä on c20xe peltisarja tarpeettomana joten siitä saisi tehtyä tietysti hyvän sarjan kun vaihtaisi laipat. Oliko putket sopivan kokoiset alkuperäisiin pakokanaviin nähden, vai jäikö pykälää tjsp? Olisko sulla kuvaa valmiista tuotteesta?mauno ahonen kirjoitti:tein vectraan peltisarjan calibran c20xe koneen vakio peltisarjasta. palottelin palasiks, ja pikku muutoksilla takasin migillä nippuun. joutu siinä vähän askarteleen kun on pakosarjat eripuolilla noissa koneissa. samalla jäi eka katti pois ja jäljelle jäävään kattiin asti 2,5" putkella, katista isonsin pakosarjan puoleisen päädyn. putos kulutuskin taas lisää.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Kuva ois hyvä tähän topikkiin, ja huomasitko muuta eroa entiseen verrattuna kuin kulutuksen pieneneminen?Tubbe kirjoitti:Kuinka paljon tuota joutui muokkaamaan? Itellä on c20xe peltisarja tarpeettomana joten siitä saisi tehtyä tietysti hyvän sarjan kun vaihtaisi laipat. Oliko putket sopivan kokoiset alkuperäisiin pakokanaviin nähden, vai jäikö pykälää tjsp? Olisko sulla kuvaa valmiista tuotteesta?mauno ahonen kirjoitti:tein vectraan peltisarjan calibran c20xe koneen vakio peltisarjasta. palottelin palasiks, ja pikku muutoksilla takasin migillä nippuun. joutu siinä vähän askarteleen kun on pakosarjat eripuolilla noissa koneissa. samalla jäi eka katti pois ja jäljelle jäävään kattiin asti 2,5" putkella, katista isonsin pakosarjan puoleisen päädyn. putos kulutuskin taas lisää.
**** ****** 2.5 V6
-
- 'Admiral'
- Viestit: 282
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:42
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
ei toi pakosarja kauheen paha homma ollu tehä. ekana rälläköin laipan irti xe:n pakosarjasta, seuraavaks katkasin sarjan siitä liitoksen jälkeen, mistä neljä putkee on yhdistetty kahdeks putkeks. nyt oli pakosarja kolmessa osassa ja laippa irrallaan. noi neljästä>kahteen putket hitsasin uuteen laippaan kiinni, kaikki osat heftattu koneessa kiinni. putket tulee nyt vetarin yläpuolelle asti. siitä jatkoin kahella 90asteen mutkalla ja niillä mutkilla päästiin jo auton alle. viimisen kollektorin otin xe:sarjasta ja siitä 2,5 putkella katille. putkien koko oli aika passeli pakokanaviin verrattuna, mulla tosin on kansikin tehtynä, pakokanavat reilusti vakiota isommat. siellä on aika ahtaat mestat sovituksen kanssa. ilmastoinnin putket ja vetarit on vähä eessä. kuvia ei tullu otettua. tuli senverran jämpti sovitus ettei pakosarjaa saa enää irti kun apparin puolen vetarin irrottamalla ja alakautta pois ottamalla. olis ollu helpompi asennuksen kannalta kun olis tehny klemmari liitokset siihen pystysuoraan kohtaan missä putket on yhdistyny kaheks putkeks. putkien etäisyys toisistaan laipan päässä osuu melkein kohilleen, noin sentin verran joutuu levittään et putket sopii 22:sen laippaan. lampdan piuha on aika lyhyt joten sen kanssa tarkkana jos ei meinaa piuhoja jatkaa. lampda tuli vähä lähemmäks kattia kun normaalisti. tuli sillä koko kierrosalueelle vähä ytyä lisää. vakkari päällä, 80kymppiä mittarissa ja kulutus pomppii kuuden litran nurkilla, kaupungissakin pääsee paridesiä päälle 7litran kun rauhassa ajelee. imupuolikin on tehty ja vähä muuta pientä. noi kulutus lukemat on mun mielestä jo aika hyvät ton kokoselle koneelle ja painoselle autolle. takavaimentaja on vielä toistasek vakio ahdistuspönttö.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
-01 vectra sport caravan 2.2
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Mitäs sylinterikannelle vois tehdä jos aattelis parantaa sitä.
Voiko laskea kantta?
Mites kanavat?
Tuosta putkistosta voiko molemmat katit ottaa pois?
Voiko laskea kantta?
Mites kanavat?
Tuosta putkistosta voiko molemmat katit ottaa pois?
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Ainahan kantta voi laskea...opeliss kirjoitti:Mitäs sylinterikannelle vois tehdä jos aattelis parantaa sitä.
Voiko laskea kantta?
Mites kanavat?
Tuosta putkistosta voiko molemmat katit ottaa pois?
Kanavat? mitä niistä?
Ota koko putkisto pois...
Näitten kysymysten perusteellä sinuna jättäisin tekemättä.
Muttamutta.
Ainahan kantta voi laskea.
Pikku siivun kun nappaa niin tuskin venttiilit vielä mäntiin kiinni nappaavat.
Sekin kyllä selviää sillä, että otat kannen pois ja käytät vähän maalaisjärkeä ja mittalaitteita. (ihan perus mauseri varmaankin riittää)
Kannattanee nyt kuitenkin etukäteen jostain varmistaa vakio puristussuhde.
Liikaa kun puristussuhdetta nostelee niin tulee ongelmia hyödyn sijasta.
Kanavia voi varmasti parantaa.
Eivät ne koskaan mitenkään optimaaliset ole tehtaan jäljiltä.
Tehdas kun pyrkii tekemään halvalla ja paljon.
Molemmat katit jos otat pois, niin putki virtaa varmasti paremmin, mutta varaudu siihen että vakio moottorinohjauksella mittaristoon ilmestyy keltainen sukellusvene.
Ja Katittomalla putkella on sitten turha koittaa autoa saada katsastettua..
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
No moni laittaa katalysaattorien tilalle korvausputket katsastusten välille, mutta omalla vastuulla. Tuleva tehohyöty on ehkä 3hp mutta näkeekö vaivaa? Sitä ei persedynossa tunne.Helpless kirjoitti:Ainahan kantta voi laskea...opeliss kirjoitti:Mitäs sylinterikannelle vois tehdä jos aattelis parantaa sitä.
Voiko laskea kantta?
Mites kanavat?
Tuosta putkistosta voiko molemmat katit ottaa pois?
Kanavat? mitä niistä?
Ota koko putkisto pois...
Näitten kysymysten perusteellä sinuna jättäisin tekemättä.
Muttamutta.
Ainahan kantta voi laskea.
Pikku siivun kun nappaa niin tuskin venttiilit vielä mäntiin kiinni nappaavat.
Sekin kyllä selviää sillä, että otat kannen pois ja käytät vähän maalaisjärkeä ja mittalaitteita. (ihan perus mauseri varmaankin riittää)
Kannattanee nyt kuitenkin etukäteen jostain varmistaa vakio puristussuhde.
Liikaa kun puristussuhdetta nostelee niin tulee ongelmia hyödyn sijasta.
Kanavia voi varmasti parantaa.
Eivät ne koskaan mitenkään optimaaliset ole tehtaan jäljiltä.
Tehdas kun pyrkii tekemään halvalla ja paljon.
Molemmat katit jos otat pois, niin putki virtaa varmasti paremmin, mutta varaudu siihen että vakio moottorinohjauksella mittaristoon ilmestyy keltainen sukellusvene.
Ja Katittomalla putkella on sitten turha koittaa autoa saada katsastettua..
Kannen laskemisessa täytyy sit ajatella myös sitä että ei nosta liikaa puristusta kuten edellä jo sanottiin. Ja säädettävät nokkapyörät ketjukoneeseen? Onnistuuko kuinka? Meinaan jos teorissa saa laskettua vaikka suuresti 3mm niin ajoitus jo muuttuu... Mutta omalla vastuulla ja tekemällä oppii. Kantapään kautta. Soittamalla esim muutamaan yhteistyökumppanin numeroon jo selvittää paljon tilannetta. Tai sähköpostilla. Ja ST-Motors yms kyllä tietää miten saa kanavat kuntoon ja esim imusarjan kohdistettua sekä mahdolliset lastuttamiset. Päästöt vaan Z22SE koneessa on aika tiukat imho.
Ite aikanaan omaa laitto niin ei siitä ainakaan 10% enempää tehoa hävinnyt vaikka äänet toi tehoa 20%..
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
No minkä verran tuota kantta tohtii laskea että siitä sais jonkinlaisen hyödyn?
Imukanavien jakajaa noin silmäilemällä vois teroittaa ja kanavat kiillottaa
ja imusarjan kohdistaa kanteen.
VAi mitä ootte mieltä
Imukanavien jakajaa noin silmäilemällä vois teroittaa ja kanavat kiillottaa
ja imusarjan kohdistaa kanteen.
VAi mitä ootte mieltä