Z22SE Ecotec - Viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Helpless
'Senator'
'Senator'
Viestit: 608
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Lohja

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Helpless »

opeliss kirjoitti:No minkä verran tuota kantta tohtii laskea että siitä sais jonkinlaisen hyödyn?

Imukanavien jakajaa noin silmäilemällä vois teroittaa ja kanavat kiillottaa
ja imusarjan kohdistaa kanteen.

VAi mitä ootte mieltä
http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm

Linkin takana laskuri puristussuhteelle.
Yli 11:0 ei kannata mennä.
Vakiona näyttäs olevan jo 10:1 eli kantta laskemalla saa helposti normaali bensaa käyttäen nakutuksen aikaan.
Toki autosta löytyy nakutuksen tunnistin, mutta ei sekään ihmeitä tee, jos puristustuhde on liian suuri
Juhapes
'Senator'
'Senator'
Viestit: 571
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:46
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Juhapes »

radet kirjoitti:
Tubbe kirjoitti:Kaikki 2,2 omistajat varmaan tietävät tuon ihanan vetokuopan 3000-4000rpm välillä. Auto muuttuu totaalisen laamaksi tuossa kohtaa, omassa ääntä on enemmän kun pienessä kylässä, mutta mihinkään se ei mene tuossa kohtaa. 4000rpm jälkeen alkaa sitten tulla tuolle äänellekkin vastinetta ja auto vetää hienosti. Kysymys kuuluu siis onko mitään tietoa/konstia millä tuota vetokuoppaa saisi pienemmäksi tai pois kokonaan? Omassa on iso kartiosuodatin ja 2,5" putkisto pakosarjalta asti. Tarkoitus on seuraavaksi tehdä imuputkisto uusiksi ja pakosarja olisi haaveissa vielä tehdä, se on tuossa koneessa kuulemma se kohta joka kuristaa tehoa paljon. Mahtaisiko bensapaineiden nostolla saada tuota kuoppaa pienemmäksi?

meillä vissii jotain vikaa meidän 2.2 astras kun ei tuu moista vedottomuuttaa missää vaiheessa. 2500 eteen päin menee eikä meinaa :D
Kyllä tuo minunkin kulkupeli lähtee vetämämään jostai 3000rpm kohdilta eikä sen jälkeen mitää kuoppia tunnu. Näin olen ymmärtänyt että noilla paikkeilla tuon koneen pitäis herätä pirteimmilleen. Nuhasin vaihe tuntuu olevan 1500-3000rpm tuossa omassa autossa. Vetojahan tuossa koneessa ei kyllä ole vaikka miten polkee, varsinkaan c -vectran kopalla. Vaparit vaan on perseestä, ei tule ihan heti uudestaan vaparikonetta minulle. :hammer:
Sori, hieman OT viesti... :oops:
opeliss
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:49

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja opeliss »

Asiasta moottorisahaan Täytyykö tässä moottorissa käyttää e5 bensiiniä?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei tarvitse.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2206
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Iro »

Oikea kysymys olisi:Kannattaako tässä moottorissa käyttää E5 bensaa?
Johon vastaus olisi yksinkertaisesti:Kyllä
mauno ahonen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:42
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja mauno ahonen »

mä en oo ainakaan huomannu mitään eroo koneen toiminnassa, oli tankissa e5 tai e10. kulutuksessakaan ei oo eroo ajotietokoneen mukaan.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
himrallye
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Marras 2007, 08:52
Paikkakunta: HML

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja himrallye »

Tuohon kulutukseen omakohtainen kokemus. Autolla ajettu 265tkm ja itse olen siitä ajanut 30tkm reilun puolentoista vuoden aikana, pää-asiassa 80-100 nopeudella neljän hengen kuormalla suurimman osan. Kokoaikainen keskikulutus 7.54. Useaan kertaan pitkällä siivulla kulutus jäänyt alle 7. Auto -01 Vectra B Sport Z22SE- motilla.
Astra K - 17 1.4TASS
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
Avatar
Archetype
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 12:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Archetype »

Ite en uskalla sitä e10 tankata, auto seisoo välillä parikin viikkoa ja enemmänhän tuo kosteutta kerää tankkiin ku e5 vaikkei sekään kovin mieluisaa litkua oo..
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx »

radet kirjoitti:
Tubbe kirjoitti:Kaikki 2,2 omistajat varmaan tietävät tuon ihanan vetokuopan 3000-4000rpm välillä. Auto muuttuu totaalisen laamaksi tuossa kohtaa, omassa ääntä on enemmän kun pienessä kylässä, mutta mihinkään se ei mene tuossa kohtaa. 4000rpm jälkeen alkaa sitten tulla tuolle äänellekkin vastinetta ja auto vetää hienosti. Kysymys kuuluu siis onko mitään tietoa/konstia millä tuota vetokuoppaa saisi pienemmäksi tai pois kokonaan? Omassa on iso kartiosuodatin ja 2,5" putkisto pakosarjalta asti. Tarkoitus on seuraavaksi tehdä imuputkisto uusiksi ja pakosarja olisi haaveissa vielä tehdä, se on tuossa koneessa kuulemma se kohta joka kuristaa tehoa paljon. Mahtaisiko bensapaineiden nostolla saada tuota kuoppaa pienemmäksi?

meillä vissii jotain vikaa meidän 2.2 astras kun ei tuu moista vedottomuuttaa missää vaiheessa. 2500 eteen päin menee eikä meinaa :D
Itsellä ex-Vectrassa tuon vetokuopan huomas, mutta juniorin Z22SE - Astrassa ei tuota vetokuoppaa tunnu... johtuuko vain kevyemmästä korista... vaikea sanoa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi »

sopiiko vectran peltipakosarjat g astraan? ja onkohan tuo astra joku maanantai kappale kun ei ole tuota vetokuoppaa mistä kaikki puhuu :D
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Juurihan tuossa ylempänä sanottiin että tuota vetokuoppaa ei astrassa huomaa mutta vectrassa kyllä. Johtuu varmasti autojen erilaisesta painosta. Pakosarjat ovat kaikissa z22se koneissa samanlaiset joten menee sarjat ristiin.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi »

juu, eli ebaystä peltipakosarjaa tulemaan kun nuo hinnat on aivan eriluokkaa siellä kun suomessa
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tubbe kirjoitti:Pakosarjat ovat kaikissa z22se koneissa samanlaiset joten menee sarjat ristiin.
Koneen päästä varmaan meneekin, mutta pakoputkistoon tuskin istuu heittämällä eli pieneen askarteluun kannattaa henkisesti varautua.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Joo en huomannut tuota pelti-sanaa tuon pakosarja edessä, luulin että alkup sarjasta kyse. Eli joo nuo peltisarjat ei sovi ristiin,koska joka autossa on hieman erilainen downpipe. Eli jos haluat astraan peltisarjan niin ostat sellaisen jossa mainitaan että sopii astraan.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi »

no menee varmaan vähän muokkaamalla? On nuo hinta erot sitä luokkaa että ei haittaa vaikka vähän joutuu pätkiä ja hitsailla :D ja voiko tuon orkkis imuputken vaihtaa esim alumiini putkeen ja kartio suodattimeen vai pitääkö tehdä jotain viritelmiä?
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
Vastaa Viestiin