Z22SE Ecotec - Viritys
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Mulla on 70mm alumiini imuputki ja kotelossa K&N paneelisuodatin, lisäksi kotelosta poistettu kaikki ylimääräiset putkihässäkät. Ei tarvi tehdä mitään ihmeellisyyksiä, voit ihan nuo vaihtaa kaikki paikalleen. Omassa on nyt tuo 70mm imuputki, K&N paneelisuodatin, egr tukittu, 4-1 peltisarja, 2,5" downpipe+catback. Hyvin kulkee jo noilla muutoksilla. Perjantaina laitan nuo nokat paikalleen ja sitten tulevaisuudessa vaihtuu vielä kaasuläppäkotelo ja imusarja. Josko se sitten sen 170-180hp luovuttaisi
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Mutta jää silti X25XE veculle
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Mitä se mies siellä höpäjää, mä en muista ainakaan sellasta kertaa että sun perävaloja olis pitäny kattoa
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Ihan uteliaisuuttani kyselisin et minkä hintasia on tullu vastaan ebayssa? Kesällä olis tarvetta taas saada uusia palikoita autoon ni tuosta olis hyvä alkaal4texi kirjoitti:no menee varmaan vähän muokkaamalla? On nuo hinta erot sitä luokkaa että ei haittaa vaikka vähän joutuu pätkiä ja hitsailla ja voiko tuon orkkis imuputken vaihtaa esim alumiini putkeen ja kartio suodattimeen vai pitääkö tehdä jotain viritelmiä?
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Pirun halpoja ovat, kesää kohden pakkotilaus! Brittifoorumeilla ne noita teetätti jossain ja olivat onnessaan ku makso "vaan" 300 puntaa..l4texi kirjoitti:siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Z22SE:n alkuperäinen sarja on niin huono että mikä tahansa on parempi. Noilla 4-1 sarjoilla on saavutettu 6-10hp teholisä ja jos downpipe vaihtaa vielä suurempaan ja kisakattiin niin saa 5hp lisää. 4-2-1 sarjaa tuohon ei helposti saa, mutta sellaisella tehollinen puoli on varmasti vielä parempi kuin tuolla pelkällä 4-1 yläosalla.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Ei kai niitä paljoa suunnitella tartte, firma ostaa esim. Courtenaysportilta Tullettin pakosarjan tohon, kuluttaa pari päivää tehäkseen siitä 3d kopion ja voíla. Kiinanmiehet sitte väsää niitä 2€/h palkalla muutaman päivässä. No tosiaan.. Kokeilemista nuo silti vaatii ja mahollisesti jopa pientä omaa näpertelyä..Tuomas kirjoitti:Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Tulee ainakin varmasti vähemmän vikakoodeja ja toimii huomattavasti paremmin, jos säilytät tarvitut anturit sun muut siinä.l4texi kirjoitti:ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
mites ootte toteuttanu nuo liittimien siirrot toiseen putkeen? tuon huohotus letkun saa helposti siihen kiinni kun vähän tigillä hitsailee mutta noista liittimistä ei oo mitään hajua miten laittaisin kiinni siihen
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Sen anturin revit irti siitä alkup. putkesta jonka jälkeen sinne putkeen jää sellainen kuminen "tiiviste", otat myös sen pois sieltä. Sitten poraat siihen uuteen putkeen sopivan kokoisen reiän mihin nuo irroitetut osat tunget samalla lailla takaisin
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Supercharged 2.2 Vectra
lyhyt video, 'work in progress' ,sen kaveri oon ostannut osat jenkista ja courtney sportsilta, ta oli sen koeajo lol
Koko tarina löytyy vvoc forumilla, mut en pysty laittaa linkki kun se forumi kaatui illalla
lyhyt video, 'work in progress' ,sen kaveri oon ostannut osat jenkista ja courtney sportsilta, ta oli sen koeajo lol
Koko tarina löytyy vvoc forumilla, mut en pysty laittaa linkki kun se forumi kaatui illalla
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: Z22SE Ecotec - Viritys
Tollanen remmisarja olis kyllä hieno ja tehoa vähintäänkin riittävästi, mutta mä tykkään laittaa tätä ihan vaparina, koska se tuo sopivasti haastetta. Eikä tartte heti sisuskaluja vaihtaa keston puolesta
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)