Linkin takana laskuri puristussuhteelle.
Yli 11:0 ei kannata mennä.
Vakiona näyttäs olevan jo 10:1 eli kantta laskemalla saa helposti normaali bensaa käyttäen nakutuksen aikaan.
Toki autosta löytyy nakutuksen tunnistin, mutta ei sekään ihmeitä tee, jos puristustuhde on liian suuri
Tubbe kirjoitti:Kaikki 2,2 omistajat varmaan tietävät tuon ihanan vetokuopan 3000-4000rpm välillä. Auto muuttuu totaalisen laamaksi tuossa kohtaa, omassa ääntä on enemmän kun pienessä kylässä, mutta mihinkään se ei mene tuossa kohtaa. 4000rpm jälkeen alkaa sitten tulla tuolle äänellekkin vastinetta ja auto vetää hienosti. Kysymys kuuluu siis onko mitään tietoa/konstia millä tuota vetokuoppaa saisi pienemmäksi tai pois kokonaan? Omassa on iso kartiosuodatin ja 2,5" putkisto pakosarjalta asti. Tarkoitus on seuraavaksi tehdä imuputkisto uusiksi ja pakosarja olisi haaveissa vielä tehdä, se on tuossa koneessa kuulemma se kohta joka kuristaa tehoa paljon. Mahtaisiko bensapaineiden nostolla saada tuota kuoppaa pienemmäksi?
meillä vissii jotain vikaa meidän 2.2 astras kun ei tuu moista vedottomuuttaa missää vaiheessa. 2500 eteen päin menee eikä meinaa
Kyllä tuo minunkin kulkupeli lähtee vetämämään jostai 3000rpm kohdilta eikä sen jälkeen mitää kuoppia tunnu. Näin olen ymmärtänyt että noilla paikkeilla tuon koneen pitäis herätä pirteimmilleen. Nuhasin vaihe tuntuu olevan 1500-3000rpm tuossa omassa autossa. Vetojahan tuossa koneessa ei kyllä ole vaikka miten polkee, varsinkaan c -vectran kopalla. Vaparit vaan on perseestä, ei tule ihan heti uudestaan vaparikonetta minulle.
Sori, hieman OT viesti...
Tuohon kulutukseen omakohtainen kokemus. Autolla ajettu 265tkm ja itse olen siitä ajanut 30tkm reilun puolentoista vuoden aikana, pää-asiassa 80-100 nopeudella neljän hengen kuormalla suurimman osan. Kokoaikainen keskikulutus 7.54. Useaan kertaan pitkällä siivulla kulutus jäänyt alle 7. Auto -01 Vectra B Sport Z22SE- motilla.
Astra K - 17 1.4TASS
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
Ite en uskalla sitä e10 tankata, auto seisoo välillä parikin viikkoa ja enemmänhän tuo kosteutta kerää tankkiin ku e5 vaikkei sekään kovin mieluisaa litkua oo..
Tubbe kirjoitti:Kaikki 2,2 omistajat varmaan tietävät tuon ihanan vetokuopan 3000-4000rpm välillä. Auto muuttuu totaalisen laamaksi tuossa kohtaa, omassa ääntä on enemmän kun pienessä kylässä, mutta mihinkään se ei mene tuossa kohtaa. 4000rpm jälkeen alkaa sitten tulla tuolle äänellekkin vastinetta ja auto vetää hienosti. Kysymys kuuluu siis onko mitään tietoa/konstia millä tuota vetokuoppaa saisi pienemmäksi tai pois kokonaan? Omassa on iso kartiosuodatin ja 2,5" putkisto pakosarjalta asti. Tarkoitus on seuraavaksi tehdä imuputkisto uusiksi ja pakosarja olisi haaveissa vielä tehdä, se on tuossa koneessa kuulemma se kohta joka kuristaa tehoa paljon. Mahtaisiko bensapaineiden nostolla saada tuota kuoppaa pienemmäksi?
meillä vissii jotain vikaa meidän 2.2 astras kun ei tuu moista vedottomuuttaa missää vaiheessa. 2500 eteen päin menee eikä meinaa
Itsellä ex-Vectrassa tuon vetokuopan huomas, mutta juniorin Z22SE - Astrassa ei tuota vetokuoppaa tunnu... johtuuko vain kevyemmästä korista... vaikea sanoa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Juurihan tuossa ylempänä sanottiin että tuota vetokuoppaa ei astrassa huomaa mutta vectrassa kyllä. Johtuu varmasti autojen erilaisesta painosta. Pakosarjat ovat kaikissa z22se koneissa samanlaiset joten menee sarjat ristiin.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Joo en huomannut tuota pelti-sanaa tuon pakosarja edessä, luulin että alkup sarjasta kyse. Eli joo nuo peltisarjat ei sovi ristiin,koska joka autossa on hieman erilainen downpipe. Eli jos haluat astraan peltisarjan niin ostat sellaisen jossa mainitaan että sopii astraan.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
no menee varmaan vähän muokkaamalla? On nuo hinta erot sitä luokkaa että ei haittaa vaikka vähän joutuu pätkiä ja hitsailla ja voiko tuon orkkis imuputken vaihtaa esim alumiini putkeen ja kartio suodattimeen vai pitääkö tehdä jotain viritelmiä?
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92