Sivu 27/30

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 18 Maalis 2012, 14:58
Kirjoittaja Nizuxiini
LUMI kirjoitti:lastu :o
siis ihan oikeesti, CIHhiin, nyt meni kyllä rahat hukkaan
halpa keino on vaihtaa vanha 300 turbodiisselimersu :lollis:
KOKEILUUN TULOSSA. TUSKIN SE MITÄÄN AUTTAA. EIKÄ SE HINTAKAAN NIIN HUOMATTAVAN SUURI OLLU.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 05 Touko 2012, 15:11
Kirjoittaja J.Koivumäki
mahtaakohan onnistua semmonen ku olis tossa 6 kone ja jos ostais siihen senatorin 24 venttiilisen kannen kuinkahan ne mahtais istua toisiinsa?

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 06 Touko 2012, 17:59
Kirjoittaja telwin
Ei istu,lohkot on erilaiset kansitasostaan.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 26 Touko 2012, 21:51
Kirjoittaja bart
JJH kirjoitti:tossa ylempänä kirjotin mun senun koneen kokoonpanosta,
sekään ei ole vähäpäästöinen, mutta sytkää pitää säätää
aina katsastukseen että menee läpi

30NE koneessahan on 40/45 venttiilit, joten kyllähän se alkuun
riittää

Enem:in X1 on hyväksi todettu ja X5:kin menee päästöihin
ehjässä ja toimivassa koneessa

tv:Jouni
ja tämä sytkän säätö kai tarkoittaa myöhäselle vääntöä?

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 27 Touko 2012, 17:17
Kirjoittaja JJH
Olikohan aikaisemmalle...en ole varma mutta kun tyhjäkäynnillä
mitataan päästöt niin luulisin että aikaisemmalle, silloin palotapahtumalle
jää enemmän aikaa eikä palamatonta mene putkeen.

tv:Jouni

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 07:42
Kirjoittaja jees82
Oisko kellään tietoo käykö 30ne koneeseen pienen ilmamäärämittarin tilalle iso vai tarviiko ruveta sähkö hommiin? 0 280 202 037 ja tilalle 032 jos jollain nurkissa ylimääräsiä ni voi tarjota.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 05 Syys 2012, 22:39
Kirjoittaja Tonskulus
Tää voi olla hankala kyssäri mutta, 2.8 alakerta ja sen päällä 2.5 kansi niin mitähän luokkaa voisi puristussuhde olla? :o

Tuossa turboprojektissani nyt moinen kombinaatio on. Että tarviiko alkaa metsästämään 2.8:n kantta jostakin vielä..

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 06 Syys 2012, 08:46
Kirjoittaja ?!
Tonskulus kirjoitti:Tää voi olla hankala kyssäri mutta, 2.8 alakerta ja sen päällä 2.5 kansi niin mitähän luokkaa voisi puristussuhde olla? :o

Tuossa turboprojektissani nyt moinen kombinaatio on. Että tarviiko alkaa metsästämään 2.8:n kantta jostakin vielä..
Tämähän ei auta sua varmaankaan yhtään,eikä edes vastaa kysymykseen,vinkataan kuitenkin.
Jos rupeat metsästämään osia,niin kannattaa hommata kokonainen c30ne moottori.On aika paljon parempi lähtökohta tuommoseen rojektiin kaikin puolin.

Tuossahan on rosteri suutinkisko johon muistaakseni passaa esim.LET koneen suuttimet ja jos haluaa vakio ohjauksella niin motronicissa lamdaohjaus osakaasulle.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 06 Syys 2012, 10:08
Kirjoittaja JJH
jees82 kirjoitti:Oisko kellään tietoo käykö 30ne koneeseen pienen ilmamäärämittarin tilalle iso vai tarviiko ruveta sähkö hommiin? 0 280 202 037 ja tilalle 032 jos jollain nurkissa ylimääräsiä ni voi tarjota.
Runko käy, piirilevy ja liitin pitää siirtää pienestä.
Ja sitten säätää jousen vastus samaksi, esim imurin avulla.
Eli pikku mittariin imuri kiinni ja tussilla merkki piirilevyyn siihen kohtaan missä laahain on.
Sitten sisuskalut isoon mittariin ja imuri samalla teholla imemään ja
jousella säädät laahaimen samaan kohtaan piirilevylle.

Hienosäädön voit sitten tehdä kun mittari on autossa kiinni.

tv:Jouni

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 07 Syys 2012, 00:03
Kirjoittaja Tonskulus
?! kirjoitti:
Tonskulus kirjoitti:Tää voi olla hankala kyssäri mutta, 2.8 alakerta ja sen päällä 2.5 kansi niin mitähän luokkaa voisi puristussuhde olla? :o

Tuossa turboprojektissani nyt moinen kombinaatio on. Että tarviiko alkaa metsästämään 2.8:n kantta jostakin vielä..
Tämähän ei auta sua varmaankaan yhtään,eikä edes vastaa kysymykseen,vinkataan kuitenkin.
Jos rupeat metsästämään osia,niin kannattaa hommata kokonainen c30ne moottori.On aika paljon parempi lähtökohta tuommoseen rojektiin kaikin puolin.

Tuossahan on rosteri suutinkisko johon muistaakseni passaa esim.LET koneen suuttimet ja jos haluaa vakio ohjauksella niin motronicissa lamdaohjaus osakaasulle.
No tuossa nyt on valmiiksi kunnostettu alakerta niin toki se kannattaa hyödyntää, onpahan siltäosin ainakin hyvä.
Varalla on kyllä Senatorin 30NE moottori jos moiselle tarvetta joskus tulee..

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 07 Syys 2012, 12:31
Kirjoittaja JJH
Tossa 30NE koneessa saattaa olla 40/45 venttiilit jolloin sitä kannattaa käyttää.

tv:Jouni

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 17 Loka 2012, 17:28
Kirjoittaja ?!
Ei varsinaisesti virittämistä,mutta kysellään kansi tietoutta.

Eli moottorina c30ne josta keinun pinnapultti poikki->mutteri tippunut nokan murjottavaksi->vesikanava puhki kannesta :banghead:

Tiedossa olisi c30le kansi jossa ainakin pienemmät venat,mutta miten muut erot,nokka,palotilat...?

Eli voinko suoraan vaihtaa LE kannen NE moottoriin?
Ja onkohan tiedossa minkä verran tehon laskua? Ei meinaan ollu yhtään ylimääräisiä koneja tuossa alunperinkään.

Saa tarjota jos jollain tuommonen c30ne kansi/moottori ylimääräisenä

Entäs kansipaffi,saako mistään järkirahalla?

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 17 Loka 2012, 20:03
Kirjoittaja motorsport
muistikuvan mukaan LE-koneen pienempi puristus tulisi männistä, joten sen puoleen ei taitaisi tehonlaskua olla tiedossa. Hiotuttamalla nokan karvan ärjymmälle profiilille saisi varmaan vähän lisää eloa halvalla. Kyllähän sä nää jo tiesit ennestäänkin, mutta jauhetaan lämpimikseen kun kerrankin joku matkalaukuista keskustelee :)

Mutta se studien pettäminen, siihen on kyllä joku syy. Löysät venajouset ja rajoittimella istuminen ?

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 18 Loka 2012, 08:17
Kirjoittaja ?!
Mulla sama muistikuva,että männissä on ainakin isommat ammeet ja venat pienemmät LE moottorissa ja siihen se mun "tieto"eroista loppuukin.

Tää on tämmönen veri lou pudjet peli ,joten mitään koneistuksia mahdollisen kannen plaanauksen lisäksi tuskin tehdään.
Tällä hetkellä tuo LE kansi + kansitiivari yhdistelmä lienee kustannustehokkain,mutta turhaan ei viittis harrastaa jos osat ei sovikkaan yhteen.

Ja juu rajoittajassa on huuatettu hetkittäin,mutta luulis vakio moottorin kestävän sitä vakio osillakin.

Re: CIH R6 -Koneiden viritys

Lähetetty: 19 Loka 2012, 16:55
Kirjoittaja bart
tuolta saa joitain osia esim: http://opel-classicparts.com/dichtung-29.html
kohta matkalaukku-ukot saa itse tehdä palikoita tuohon pataan..