CIH R6 -Koneiden viritys
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Pihalle ilmestyi tuomoinen Omppu-drift projekti... Jos ensi kesäksi saisi laitteen radalle. Ihan alku tekijöissään viellä, mutta lähdetään koneesta liikkeelle.
Kone vaihtoehdothan on nyt vain nämä 3.0l myllyt, 12v ja 24v versiot.
Onko noihin koneisiin saatavilla kestävämpiä osia ? Kuinkas on imusarjojen kanssa ? Meneekö vaihtoon vai aiheutuuko ongelmia noissa tehoissa ?
Jos teho tavoitteista puhutaan niin +300hv, mielellään lähemmäksi 350hv
Halvin vaihtoehto varmaan on ahtaa kyseiset moottorit kun eikös nämä 3.0l -> 3.6/4.0l maksa reilusti yli 3000€ ? Taisi nopealla vilkaisulla pelkkä kampura maksaa 1500€ tai $
Ei viitsisi lähteä ihan tällä tapaa liikkeelle että: Turbo kylkeen, bensapainetta lisää ja radalle.
Kone vaihtoehdothan on nyt vain nämä 3.0l myllyt, 12v ja 24v versiot.
Onko noihin koneisiin saatavilla kestävämpiä osia ? Kuinkas on imusarjojen kanssa ? Meneekö vaihtoon vai aiheutuuko ongelmia noissa tehoissa ?
Jos teho tavoitteista puhutaan niin +300hv, mielellään lähemmäksi 350hv
Halvin vaihtoehto varmaan on ahtaa kyseiset moottorit kun eikös nämä 3.0l -> 3.6/4.0l maksa reilusti yli 3000€ ? Taisi nopealla vilkaisulla pelkkä kampura maksaa 1500€ tai $
Ei viitsisi lähteä ihan tällä tapaa liikkeelle että: Turbo kylkeen, bensapainetta lisää ja radalle.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Saabin kanget kavennettuna, Volvon männät, iso pallo ja säädettävä moottorinohjaus. Siinä pääpiirteissään kustannustehokkain ratkaisu +500hv. Halvimmaksi tulee milli männistä pois, vähän maltillisempi pallo kylkeen ja se säädettävä ohjaus, 300-400hv. Voimansiirron kesto on jokatapauksessa suurin riemu.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.motorsport kirjoitti:Saabin kanget kavennettuna, Volvon männät, iso pallo ja säädettävä moottorinohjaus. Siinä pääpiirteissään kustannustehokkain ratkaisu +500hv. Halvimmaksi tulee milli männistä pois, vähän maltillisempi pallo kylkeen ja se säädettävä ohjaus, 300-400hv. Voimansiirron kesto on jokatapauksessa suurin riemu.
Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Iso G.Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.
Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
T5Irmscher kirjoitti:Iso G.Niimpä niin... Laatikko jo kovilla 250hv kohdalla ilmeisesti ? Tietenkin riippuen käytöstä.
Onko tarjolla sitten mitään kestävämpää laatikkoa "pienellä" sovittelulla ?
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Ok, eli sekään ei tuota "ongelmia"
Tuossa lueskelin että Lotec on valmistanut Omegaan 3.0l 24v Turbo myllyä... Koneessa kuulemma vakio puristussuhde ja 0.55bar / 351hv / 490Nm. Tuosta virityksestä/koneesta olisi mielenkiintoista saada lisätietoja, mutta taitaa jäädä haaveeksi tietojen saanti... Onko muiden korviin kantautunut tälläisestä laitteesta mitään ?
Tuossa lueskelin että Lotec on valmistanut Omegaan 3.0l 24v Turbo myllyä... Koneessa kuulemma vakio puristussuhde ja 0.55bar / 351hv / 490Nm. Tuosta virityksestä/koneesta olisi mielenkiintoista saada lisätietoja, mutta taitaa jäädä haaveeksi tietojen saanti... Onko muiden korviin kantautunut tälläisestä laitteesta mitään ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Laitoin myydään palstalle pitkäiskuisen alakerran myyntiinKobbel kirjoitti:
Halvin vaihtoehto varmaan on ahtaa kyseiset moottorit kun eikös nämä 3.0l -> 3.6/4.0l maksa reilusti yli 3000€ ? Taisi nopealla vilkaisulla pelkkä kampura maksaa 1500€ tai $
tv:Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Keinuvivuista en ole varma, mutta muttereita ja hydraulinostimia pystyn hommaamaan.. laita yv:tä jos kiinnostaa. Nostimet ei ole halpoja nykyään, maksavat yli 30€/kpl.J.Koivumäki kirjoitti:mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
En nyt ihan täyttä varmuutta asiasta saanu, mutta auttaako jos C26NE koneiseen hankkii jostain ton 'ison' ilmamäärämittarin??
Jos jollai ois tietoo, että millä sais vähän lisää ripeyttä nii tietoja otetaa vastaan. =)
Jos jollai ois tietoo, että millä sais vähän lisää ripeyttä nii tietoja otetaa vastaan. =)
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Et saa mitään hyötyä mittaria vaihtamalla. Menee vain säädöt perseelleen ja teho laskee.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Ok selvä. Onko mitään halpaa keinoa millä vois jotain saada? Lastu mulla on jo hankittu. Hankin vielä ebaysta toisen moottorinohjainboksin mihin sen sitten laitan.
Nykysessä boksissa entine on tinaamalla enkä sitä hommaa hallitse..
Nykysessä boksissa entine on tinaamalla enkä sitä hommaa hallitse..
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
lastu
siis ihan oikeesti, CIHhiin, nyt meni kyllä rahat hukkaan
halpa keino on vaihtaa vanha 300 turbodiisselimersu
siis ihan oikeesti, CIHhiin, nyt meni kyllä rahat hukkaan
halpa keino on vaihtaa vanha 300 turbodiisselimersu
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Mulla on 12 kpl uusia keinuja gm pusseissa.Simo kirjoitti:Keinuvivuista en ole varma, mutta muttereita ja hydraulinostimia pystyn hommaamaan.. laita yv:tä jos kiinnostaa. Nostimet ei ole halpoja nykyään, maksavat yli 30€/kpl.J.Koivumäki kirjoitti:mistä sais ostettua keinuvipuja+mutterit ja hydraulinostimia?
Voisin ehkä myydäkin kun ei nyt suurta tarvetta itsellä ole.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230