C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
tiiikeri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 943
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri » 28 Tammi 2018, 18:39

Tietääkö kukaan kelle toi Ekegrenin Enem-setti meni? Tai onko tiedossa ketään (muu kuin Sutii) kellä on ko.setti paikoillaan tai irrallaan?
Vois muutaman sanan asiasta vaihtaa.

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3158
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 08 Helmi 2018, 09:48

Eikös Janne laaksolla ollut peränheitto omegassa?nimim.carlos muistaakseni.

Tosin nykypäivän osaamisella en juurikaan edes harkitsisi tuommoisia.Vähän suunnittelua ja hommaa materiaalit sekä hitsarin/koneistajan niin on saa varmasti kaikin puolin toimivamman setin.
Hyötysuhde tais olla melko huono ,nykypäivänä tarkasteltuna.
Kadett C 16V
Omega A 24V

tiiikeri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 943
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri » 10 Helmi 2018, 12:24

Asennuksen helppous, siisteys ja käyttöönotto tuossa setissä houkuttaa. Moottorinohjaus säilyy vakiona ja pata kestää kuulemma vakiokaluilla, kun maltillisesti ahtaa, max.0,7 bar. Riittäis mulle, tehoa olis katukäyttöön ihan riittävästi.

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3158
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! » 12 Helmi 2018, 11:19

Ehjä motti kestää varmasti ahtaa enempikin kunhan säädöt kunnossa, moottorinohjaus on kyllä tyhmä kohta säästää.

Polttoaineeksi vielä e85 niin voi sitä ahtopainettakin lisätä.

Onko sulla pitkäiskuinen motti vai perus 3.0?
Kadett C 16V
Omega A 24V

Vastaa Viestiin