LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 10 Heinä 2016, 16:37

Olisko kellää kokemusta c20let viinalla ajosta vakio eculla 1.2ahdoilla 250hv ?

Oon yrittäny kuukkelilla ettiä, että paljoko suuttimia pitää kasvattaa, mutta kun toinen sivu sanoo 15% ja toinen sivu 45% niin tuo 30% heitto on kuitenki sen verran suuri ettei sen perusteella uskalla suuttimia ostella tuurilla...
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2531
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Keme » 10 Heinä 2016, 21:39

OCF2945 kirjoitti:Oon yrittäny kuukkelilla ettiä, että paljoko suuttimia pitää kasvattaa, mutta kun toinen sivu sanoo 15% ja toinen sivu 45% niin tuo 30% heitto on kuitenki sen verran suuri ettei sen perusteella uskalla suuttimia ostella tuurilla...
Teoriassa 30%, mutta noin 40% lienee lähempänä todellisuutta.
JEEEEEEEEEEEEE!

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 10 Heinä 2016, 22:14

Keme kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Oon yrittäny kuukkelilla ettiä, että paljoko suuttimia pitää kasvattaa, mutta kun toinen sivu sanoo 15% ja toinen sivu 45% niin tuo 30% heitto on kuitenki sen verran suuri ettei sen perusteella uskalla suuttimia ostella tuurilla...
Teoriassa 30%, mutta noin 40% lienee lähempänä todellisuutta.
Ok. Pitääpä tilailla ruutat ja kattoa miten se viinalla käyttäytyy
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Keme
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2531
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Keme » 10 Heinä 2016, 23:10

Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
JEEEEEEEEEEEEE!

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 11 Heinä 2016, 14:22

Keme kirjoitti:Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
Eikös senkin saa ecun lämpöanturin vastusta muuttamalla huijjattua?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 11 Heinä 2016, 18:15

OCF2945 kirjoitti:
Keme kirjoitti:Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
Eikös senkin saa ecun lämpöanturin vastusta muuttamalla huijjattua?
Samallahan se sitten käy joka alueella rikkaalla kun väärää lämpötietoa saa...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
DEAD
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2992
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja DEAD » 11 Heinä 2016, 18:52

teukka77 kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:
Keme kirjoitti:Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
Eikös senkin saa ecun lämpöanturin vastusta muuttamalla huijjattua?
Samallahan se sitten käy joka alueella rikkaalla kun väärää lämpötietoa saa...
jos ei laita kytkimen kautta tuota huijausta

MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 » 11 Heinä 2016, 20:45

Varmaan haukkuu hintansa aivan oikean ohjelman tekokin. Jos olis oma moottori kyseessä niin en uskaltaisi alkaa kokeilemaan.
Oma auto ohjelmoitiin bensalle, 630 suuttimet hyväksy komeasti.
Vectra Turbo 4x4
Zafira 2.2DTI OPC

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 11 Heinä 2016, 23:32

MikkoV6 kirjoitti:Varmaan haukkuu hintansa aivan oikean ohjelman tekokin. Jos olis oma moottori kyseessä niin en uskaltaisi alkaa kokeilemaan.
Oma auto ohjelmoitiin bensalle, 630 suuttimet hyväksy komeasti.
Haukkuu jos joku tekee ohjelmia vakioecuun? Eräs oli tiedos joka olis osannu auttaa, mutta muutti ruottiin
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 » 12 Heinä 2016, 07:13

Erikoismoottori.fi Petri Airaksinen lappeenrannassa.
Bensalle onnistui mutta viina voi olla haasteellisempi, kannattaa kysyä.
Vectra Turbo 4x4
Zafira 2.2DTI OPC

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3391
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 12 Heinä 2016, 08:49

Mahtaa vakio ahtimella ja e8viitosella tulla melko dieselmäinen tehokäyrä?

Noin niinkuin viritys mielessä.

Vakio ahdin menee bensalla kierroksilla jo "tukkoon" ja viinalla varmasti korostuu tuo ilmiö.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega B 16V

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 13 Heinä 2016, 00:13

MikkoV6 kirjoitti:Erikoismoottori.fi Petri Airaksinen lappeenrannassa.
Bensalle onnistui mutta viina voi olla haasteellisempi, kannattaa kysyä.
Täytyypä kysäistä
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 13 Heinä 2016, 00:18

?! kirjoitti:Mahtaa vakio ahtimella ja e8viitosella tulla melko dieselmäinen tehokäyrä?

Noin niinkuin viritys mielessä.

Vakio ahdin menee bensalla kierroksilla jo "tukkoon" ja viinalla varmasti korostuu tuo ilmiö.
No ei nyt niinkään viritys vaan viinalla ajo liki vakiona mielessä, mutta kattoo ny mitä talven aikana saa päähänsä tehdä tuolle moottorille... helvetin tehoton se ainakin omegan koriin on ettei siitä virittämisestä varmaan haittaakaan olisi :D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3391
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! » 29 Loka 2016, 11:52

Minkäs kokoisia suuttimia tuo vakio c20let ohjaus sietää?
Jotta siis toimii hyvin.
Omaan mottiin laitoin korvausahtimen ja nyt menee hoikalle kierroksilla.Tosin ECUa on ronkittu,painaakin varmaankin tuplat "vakio" ecuun nähden ja Holz Racing tarrat liimattu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega B 16V

Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 » 16 Marras 2016, 20:53

Tulipas tuossa mieleeni, että onko täällä kellään kokemuksia lohkon betonoinnista noin about puoleen väliin lohkoa? Vai saako vain aikaiseksi lämpöonglemia??
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri

Vastaa Viestiin