LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
jon19
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 268
Liittynyt: 27 Touko 2008, 15:36
Paikkakunta: jyväskylä

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jon19 »

kiitokset!!
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

eli pitäs nyt saada veronpalautuksille käyttöä,ja mikäpä parempi kohde kuin calibran uudistaminen, eli jostain pitäs saada eds phase 3 lastut kun vanhat on phase 2. ei jollain löydy ylimääräisenä varaston perukoilta? ebay:stä ei varmaan tohdi ostaa. kattelin tuolta eds:n sivuilta. siihen varmaan kannattaa hommata nuo 470cc suuttimet?vai jotkin muut? tarkoitus on myös tuolta ebay:sta tilata uus kytkin näytti saavan 6 lapasia jousitettuja sinttereitä 400€. kokemusta?
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

eikös joillaki ollu joskus ongelmia eds lastut+isommat suuttimet..
näin ainaki muistelin että esim vmax evo5(310) lastut ymmärtäs isompia suuttimia paremmin kuin eds phase 3.
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

vai niin onko muilla vastaavia kokemuksia? ainakin nuo phase 2 ja isommat suuttimet toimivat hyvin! ja sehän pitäs olla oikein tehty nuille kyseisille suuttimille mitä siihen sarjaan kaupataan!
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

minä en oo kyllä nähny missää että kaupattas isompia suuttimia sen lastusarjan kanssa :S
jos ostaa alkuperäsen eds:n koko phase2 paketin siihe tulee välijäähy, lastut, katkasinhässäkkä millä valitaa vakio tai viriohjelma ja tulpat..
turbo calsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: hirvaskangas

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

juu ei siinä phase 2 tulekkaan mukaan eri suuttimia mut mulla siinä on ja toimii hyvin. mut siihen phase 3 kaupataan niin miks ei muka toimi niillä suuttimilla jotka varta vasten on siihen?!
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
sedan c18xe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 669
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:16

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja sedan c18xe »

ei siihen phase3:nkaan niitä suuttimia kyllä mukana tule, kun eivät pakettiin kuulu...asiakkaat ovat myös ostaneet seuraavat tuotteet osiossa ovat ne suuttimet.

tosiaan oon vaan törmänny jossain näitä juttuja lueskellessa ettei jostai syystä ymmärtäs isompia suuttimia kunnolla :S
sitähän ei tiedä varmuudella kuin isoista suuttimista on ollu kyse kun en sitä juttua enää löytäny vaikka kuinka etsin. eli siihen perustu tuo minun
sanomani.

eds:n sivuilla näkyy lukevan niitten suuttimien kohdalla suitably for all phase 3 systems mut silti alempana lukee software update needed??
mitäs hittoa tuo meinaa :S
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Eihän se moottorin ohjaus tajua suuttimien vaihoista yhtää mitää. Lambdan kanssa luultavasti korjaa seoksia. Pitäisi ohjelmoida eculle suuttimien vaihdot. Totta kai ne toimii tietyn rajan sisällä kun eculla korjaus kertoimet riittää, mutta miten hyvin se seos käyttäytyy eri kierrosalueilla on sitten eri asia.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

c20let johon vaihdettu korvausahtimeksi IHI VF34 kuulalaakeri ahdin(tuotto jtn.350hv/1,5bar) niin kannattaako vaihtaa c20xe nokkia?

Hyötyä vai haittaa? ...noin niinkuin toimivuuden/tehon kannalta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

anza69 kirjoitti:Eihän se moottorin ohjaus tajua suuttimien vaihoista yhtää mitää. Lambdan kanssa luultavasti korjaa seoksia. Pitäisi ohjelmoida eculle suuttimien vaihdot. Totta kai ne toimii tietyn rajan sisällä kun eculla korjaus kertoimet riittää, mutta miten hyvin se seos käyttäytyy eri kierrosalueilla on sitten eri asia.
Juuri näin. Älkää menkö vaihtamaan suuttimia ennenkuin softa vastaa niitä... :o
Astra Z20LEH x2
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Pistetääs tännekki..
(Saa postaa jos sääntöjen vastaista)

http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=243939
TurboDX
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 23:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja TurboDX »

Mikä on hyvä ja tehokas hukkakipinä puola C20LET moottoriin DTA:n kanssa, josta ei kipinä loppuisi? Mistä hyvät ja laadukkaat tulpanjohdot?
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Boschin puolat yleensä luotettavia. omassa on vag konserneissa käytetty puola missä sytytysyksikkö samassa eikä mitään ongelmaa. Alkuperäiset letin tulpanjohdot on hyvät mutta pituudeltaan aika nihkeät, niissä ei kanna alkaa pennejä laskemaan vaan ostaa laadukkaat heti :peukku:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

samaa pohdin, tai onko tuonne sopivia "kynäpuolia" mikä oikea nimi lieneekää.

saabin omia koitin mutta ei sovi paikalleen, niin ja noin 500hv asti pitäis saara kipunaa.

sitten vielä sellanen kysymys että onko jollain hyviä ohjeita mihin kulmaan nuo bmw öljyruiskut pitää laittaa ja onko muut laittanu 4jännen jako vai loodan päähän?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Cop puolia on saatavilla eri pituuksilla esim. Autotune.fi mutta hukkakipinällä pitäisi 600hv mennä vielä rikki olettaen että johdot on ehjät :) Esim. VectraTbo:lla on hukkakipinä ja 544hv
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin