LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

OCF2945 kirjoitti:
Keme kirjoitti:Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
Eikös senkin saa ecun lämpöanturin vastusta muuttamalla huijjattua?
Samallahan se sitten käy joka alueella rikkaalla kun väärää lämpötietoa saa...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja DEAD »

teukka77 kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:
Keme kirjoitti:Pelkällä suuttimien vaihdolla bensalle tarkoitetut startti- ja kylmäkäyntirikastukset voi jäädä liian pieniksi.
Eikös senkin saa ecun lämpöanturin vastusta muuttamalla huijjattua?
Samallahan se sitten käy joka alueella rikkaalla kun väärää lämpötietoa saa...
jos ei laita kytkimen kautta tuota huijausta
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 »

Varmaan haukkuu hintansa aivan oikean ohjelman tekokin. Jos olis oma moottori kyseessä niin en uskaltaisi alkaa kokeilemaan.
Oma auto ohjelmoitiin bensalle, 630 suuttimet hyväksy komeasti.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

MikkoV6 kirjoitti:Varmaan haukkuu hintansa aivan oikean ohjelman tekokin. Jos olis oma moottori kyseessä niin en uskaltaisi alkaa kokeilemaan.
Oma auto ohjelmoitiin bensalle, 630 suuttimet hyväksy komeasti.
Haukkuu jos joku tekee ohjelmia vakioecuun? Eräs oli tiedos joka olis osannu auttaa, mutta muutti ruottiin
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 »

Erikoismoottori.fi Petri Airaksinen lappeenrannassa.
Bensalle onnistui mutta viina voi olla haasteellisempi, kannattaa kysyä.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mahtaa vakio ahtimella ja e8viitosella tulla melko dieselmäinen tehokäyrä?

Noin niinkuin viritys mielessä.

Vakio ahdin menee bensalla kierroksilla jo "tukkoon" ja viinalla varmasti korostuu tuo ilmiö.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

MikkoV6 kirjoitti:Erikoismoottori.fi Petri Airaksinen lappeenrannassa.
Bensalle onnistui mutta viina voi olla haasteellisempi, kannattaa kysyä.
Täytyypä kysäistä
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

?! kirjoitti:Mahtaa vakio ahtimella ja e8viitosella tulla melko dieselmäinen tehokäyrä?

Noin niinkuin viritys mielessä.

Vakio ahdin menee bensalla kierroksilla jo "tukkoon" ja viinalla varmasti korostuu tuo ilmiö.
No ei nyt niinkään viritys vaan viinalla ajo liki vakiona mielessä, mutta kattoo ny mitä talven aikana saa päähänsä tehdä tuolle moottorille... helvetin tehoton se ainakin omegan koriin on ettei siitä virittämisestä varmaan haittaakaan olisi :D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Minkäs kokoisia suuttimia tuo vakio c20let ohjaus sietää?
Jotta siis toimii hyvin.
Omaan mottiin laitoin korvausahtimen ja nyt menee hoikalle kierroksilla.Tosin ECUa on ronkittu,painaakin varmaankin tuplat "vakio" ecuun nähden ja Holz Racing tarrat liimattu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Tulipas tuossa mieleeni, että onko täällä kellään kokemuksia lohkon betonoinnista noin about puoleen väliin lohkoa? Vai saako vain aikaiseksi lämpöonglemia??
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Miksi sitä täytyy betonoida?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Btr- kirjoitti:Miksi sitä täytyy betonoida?
Miksi ylipäätään yhtään mitään täytyy tehdä?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Oho, ompa herkällä. Lyö täyteen vaan, hyvä tulee.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

En mä herkkä oo, mutta kysyin onko jollain kokemuksia enkä halunnut tietää, että miksi sitä pitäisi tehdä tai olla tekemättä...

Ei oo pitkä kun 1.6TDI volkkarin moottoria kasannut jamppa jätti Runkolinjan vahvike levyn pois moottorista koska "tosi tietäjä" oli sanonut että se on turha JA ensimmäisen kerran kun ahtomittari oli noussut yli 2 kilon niin runkopukkeja oli pari poikki. :D

Nuota ohc lohkoja on vain tuossa niin monta, että voisi kokeilla yhteen jankon betonia Jos joku osais sanoa esimerkiksi, että saako aikaiseksi helvetin moiset lämpöońgelmat vai pystyiskö jopa ajaa "normaalia" ajoakin.

Volvoista, foorteista ynm löytyy jonkin verran kuukkelilla, mutta en ainakaan itte löytänyt ooppelin "ohc" lohkosta mitään käyttökokemuksia ko. aiheesta.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Btr- »

En tiedä, tuskin on kauheasti tehty noihin, kun kestävät ilmankin. Alakertaan se levy taitaa olla ainoita vahvistuksia noissa tehokkaimmissakin.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Vastaa Viestiin