C ascona -87 2.0 i turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
tahvo
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tahvo »

tere taas! TULEEKO LEIMA!! mitä muutoksia??? jarrut alusta ym.. Kertokaa please jos jollakin ois kokemusta? Itselläni kokemusta 1.3 turbo D kadetti 0,85 bar kyll ois lähteny jos ois ollu pitoa!!!!!Kysy turbotuksesta jos jotain kiinnostaa!!

_________________
Opelit turboix OY

<font size=-1>[ This Message was edited by: tahvo on 2002-03-12 19:58 ]</font>
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Millä tempulla tiputit puristuksia tuosta 1.3 ja kuinka paljon, mites sytytys puoli ja bentsiini syöttö :grin:(itellä olis yks 1.3 hylättynä :grin: )?


<font size=-1>[ This Message was edited by: lepO on 2002-03-12 21:14 ]</font>
tahvo
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tahvo »

laitettiin kaksi kannen pahvia puristus paine laski n.8,5 ja se riittä alle 1barin paineelle,sytkälle ei tarttennu tehdä mitään kun kone on ohc pannu jos oli käretön sytkä.bensan syöttö boschin ruiskun pumpulla ja solexin turbon paineella säätyvä bemsanpaineen säädin kaasutin turbo rellun yksikurkkuinen solexi joka riittää 170 hv.seen.

_________________
opelit turboix OY

<font size=-1>[ This Message was edited by: tahvo on 2002-03-12 22:22 ]</font>
Avatar
VP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja VP »

Jos siinä on sama alusta ku GT:ssä niin eihän siinä ole muutako se että pidät tehot 156hv:ssa, koska tehothan saa nousta 20% mallisarjan tehokkaimmasta autosta, (GT 130hv)edellyttäen tietenki että tekniikka vastaa sitä!
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

joo toi kaks kannentiivistettä päällekkäin toimii tai sit ei.. mulla ainakin rupes vuotamaan, tosin ahtojakin reilusti yli 1bar
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15815
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

asconatuning kirjoitti:joo toi kaks kannentiivistettä päällekkäin toimii tai sit ei.. mulla ainakin rupes vuotamaan, tosin ahtojakin reilusti yli 1bar

Takapihavirityksiä. Kaksi pahvia joustaa liikaa, pullahtaa ihan varmana.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
asconatuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconatuning »

Juho M-P kirjoitti:
asconatuning kirjoitti:joo toi kaks kannentiivistettä päällekkäin toimii tai sit ei.. mulla ainakin rupes vuotamaan, tosin ahtojakin reilusti yli 1bar

Takapihavirityksiä. Kaksi pahvia joustaa liikaa, pullahtaa ihan varmana.
ei suomalainen usko ennenku kokeilee :lollis:
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92

Kuva
veksu
in memoriam
in memoriam
Viestit: 2937
Liittynyt: 19 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuivaniemi/ Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

VP kirjoitti:Jos siinä on sama alusta ku GT:ssä niin eihän siinä ole muutako se että pidät tehot 156hv:ssa, koska tehothan saa nousta 20% mallisarjan tehokkaimmasta autosta, (GT 130hv)edellyttäen tietenki että tekniikka vastaa sitä!
niinno se 156 hepoa edellyttää 256mm etujarrut koska gt:ssä on isommat kuin normi 2,0i:ssä
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

Juho M-P kirjoitti:
asconatuning kirjoitti:joo toi kaks kannentiivistettä päällekkäin toimii tai sit ei.. mulla ainakin rupes vuotamaan, tosin ahtojakin reilusti yli 1bar

Takapihavirityksiä. Kaksi pahvia joustaa liikaa, pullahtaa ihan varmana.
Selvä asiahan tuo on että ei kannata kokeilla mutta jos oletetaan että joku kokeilee sitä niin paljonko kestää ahtoja ennen pullautusta?
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Taakse levyt etujarrujen suurentamisen lisäksi. Kannattaa teettää lohkoon urat liekkirenkaille ja duunata originaali pahvista liekkirenkaat veke, silloin saat kyseisen paikan kestämään. Jos haluat saada myös männät pysymään kuosissa, niin suosittelen Pontiac Sunbird Turbon mäntiä, motti on GM:än 2.0i mosa, mutta vaatii porautuksen ekaan ylikokoon koska stanu kokoja ei ole saatavilla. Männät maksaa muistaakseni hieman vähemmän kuin originaalit ketale. Lykkyä pyttyyn, varaudu pikku vastoinkäymisiin rakentelun edetessä :D nimimerkillä: Aavistus kokemusta
Aulin
'Senator'
'Senator'
Viestit: 421
Liittynyt: 08 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aulin »

Tero Äijälä kirjoitti:Taakse levyt etujarrujen suurentamisen lisäksi. Kannattaa teettää lohkoon urat liekkirenkaille ja duunata originaali pahvista liekkirenkaat veke, silloin saat kyseisen paikan kestämään. Jos haluat saada myös männät pysymään kuosissa, niin suosittelen Pontiac Sunbird Turbon mäntiä, motti on GM:än 2.0i mosa, mutta vaatii porautuksen ekaan ylikokoon koska stanu kokoja ei ole saatavilla. Männät maksaa muistaakseni hieman vähemmän kuin originaalit ketale. Lykkyä pyttyyn, varaudu pikku vastoinkäymisiin rakentelun edetessä :D nimimerkillä: Aavistus kokemusta
Onkos noi sunbirdin männät mallia tako vai vaan matalemmat valu-männät?
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Ihan valua noi on, mutta olisko ne sit sellaset hyperauktiset... ihan pirun köykäset ainakin. Niin on ne melko matalatkin juu. Tossa pari kuvaa:
Kuva

Kuva
Omega A 2.0i
Manta B
Vastaa Viestiin