c20ne padan turbotus yritys
noin. kysymys koskee siis c20ne pataa.. omegasta napattua ja siihen laitetaan garret t28 + ison coolerin kanssa.. nyt herää kysymys että onkos kenelläkään halua jakaa tietoa että kuinka iso on kannen ja männän päälle jäävä tilavuus.. ei tarvitsisi näin ollen itse hieroa sen nesteen kanssa... ottaisi vaan vinkulla niin hemmetisti lastua että...
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Tjoo-o kyllämää ton tierän
mutta kysymys koskikin sitä mitä ne tilavuudet ovat vakiona... lähinnä kannen osalta ja jos joku onnekas on jo tiputtanut tälläisestä moottorista puristuksia niin voisi jakaa kokemuksia niin ei tarvitsisi hajoittaa tuota ainutta varamottia
mutta kysymys koskikin sitä mitä ne tilavuudet ovat vakiona... lähinnä kannen osalta ja jos joku onnekas on jo tiputtanut tälläisestä moottorista puristuksia niin voisi jakaa kokemuksia niin ei tarvitsisi hajoittaa tuota ainutta varamottia
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Onnekkuudellahan kunnon virikoneet tehdään .On 2002-03-06 11:12, Repsa wrote:
Tjoo-o kyllämää ton tierän
mutta kysymys koskikin sitä mitä ne tilavuudet ovat vakiona... lähinnä kannen osalta ja jos joku onnekas on jo tiputtanut tälläisestä moottorista puristuksia niin voisi jakaa kokemuksia niin ei tarvitsisi hajoittaa tuota ainutta varamottia
Minä olen sen verran epäluuloinen, että en luota asiaan ennen kuin itse näen ja koen. Tai näen ja koen riittävän monta kertaa samat mittaustulokset. Köyhällä ei ole varaa kokeilla montaa kertaa taikka ei edes köyhän kaverin rahoilla.
Jos olisin tekemessä omaa konetta, niin käyttäisin puristussuhteiden mittaamiseen niin paljon kuin tarvitsee ja sitten vielä sama uudelleen. Sillä haluaisin _SAMAT_ puristussuhteet kaikkiin sylintereihin (palotilojen muoto myös pitää olla sama).
Sillä niin tein viime talvena kaverin koneeseen. Moottorin korjaus on kallista (tai h-tin kallista), verrattuna harrastelijan työtunteihin.
j.h
noniin.. tossa laskin näppäränä poikana teoreettisen palotilan suurentamis tarpeen jos halutaan 9,2:1 --> 8,8:1 .. niin tossa 9,2:1 on palotila laskennallinen 60,1ml.. ja 8,8:1 on laskennallinen 64ml... elikkäs teoriassa pitää suurentaa palotilaa "vaan" se 4ml.. katsotaas mitenkä tämän kanssa käy käytännössä kun koneen alakerta on saatu koneistuksesta
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Maalis 2002, 02:00
- Viesti:
tjoo.. kysehän oli tosta omegan c20ne padasta..siis lisää noita ajatus virhitä tulee
siis arvot ovat cc.. elikkäs cubic centimetres... ja tarkemmin tutustuttuani se ois semmoiset 3,12cc mikä ei oo pahakaan louhia kannesta?.. ja mäntiin ei kosketa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Repsa on 2002-03-09 00:01 ]</font>
siis arvot ovat cc.. elikkäs cubic centimetres... ja tarkemmin tutustuttuani se ois semmoiset 3,12cc mikä ei oo pahakaan louhia kannesta?.. ja mäntiin ei kosketa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Repsa on 2002-03-09 00:01 ]</font>
ja kuviahan löytyy :
http://www.saunalahti.fi/~repsafox/Turbo-projekti/
http://www.saunalahti.fi/~repsafox/Turbo-projekti/
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
noniin.. viikonloppuna sain laskettua ne puristukset siihen 8,6:1... nyt on enään edessä kannen oikaisu ja yläkerran kasaus.. ja siitä tulikin mieleeni että käykö 1.6ohc:n jakopään suojus tohon 2.0ohc:n ?
ja ehkäpä jo ensi viikolla rupean tekemään turbonpakosarjaa
ja ehkäpä jo ensi viikolla rupean tekemään turbonpakosarjaa
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
http://www.opeltuners.com/niklasj/CIH_n ... ev-2.0.XLS
softakönttä on alunperin suunniteltu CIH-koneen suunnitteluun, mutta soveltuu tuolta osin täysin ohc:llekin. Siis tuo on Excel -taulukko.
softakönttä on alunperin suunniteltu CIH-koneen suunnitteluun, mutta soveltuu tuolta osin täysin ohc:llekin. Siis tuo on Excel -taulukko.