c20ne padan turbotus yritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

noin. kysymys koskee siis c20ne pataa.. omegasta napattua ja siihen laitetaan garret t28 + ison coolerin kanssa.. nyt herää kysymys että onkos kenelläkään halua jakaa tietoa että kuinka iso on kannen ja männän päälle jäävä tilavuus.. ei tarvitsisi näin ollen itse hieroa sen nesteen kanssa... ottaisi vaan vinkulla niin hemmetisti lastua että... :grin:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

eiköhän kannata mitata joka tapauksessa vielä työstön jälkeenkin se tilavuus. Yleensä työstö tehdään sorvissa.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

Tjoo-o kyllämää ton tierän :smile:
mutta kysymys koskikin sitä mitä ne tilavuudet ovat vakiona... lähinnä kannen osalta ja jos joku onnekas on jo tiputtanut tälläisestä moottorista puristuksia niin voisi jakaa kokemuksia niin ei tarvitsisi hajoittaa tuota ainutta varamottia :smile:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Kuinkahan paljon sillä palotilojen suurentamisella olisi saanut purituksia sitten alespäin? (vaikka en ole enään rakentamassa turbo patapataa)

<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-03-06 18:47 ]</font>
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2002-03-06 11:12, Repsa wrote:
Tjoo-o kyllämää ton tierän :smile:
mutta kysymys koskikin sitä mitä ne tilavuudet ovat vakiona... lähinnä kannen osalta ja jos joku onnekas on jo tiputtanut tälläisestä moottorista puristuksia niin voisi jakaa kokemuksia niin ei tarvitsisi hajoittaa tuota ainutta varamottia :smile:
Onnekkuudellahan kunnon virikoneet tehdään :wink:.

Minä olen sen verran epäluuloinen, että en luota asiaan ennen kuin itse näen ja koen. Tai näen ja koen riittävän monta kertaa samat mittaustulokset. Köyhällä ei ole varaa kokeilla montaa kertaa taikka ei edes köyhän kaverin rahoilla.

Jos olisin tekemessä omaa konetta, niin käyttäisin puristussuhteiden mittaamiseen niin paljon kuin tarvitsee ja sitten vielä sama uudelleen. Sillä haluaisin _SAMAT_ puristussuhteet kaikkiin sylintereihin (palotilojen muoto myös pitää olla sama).

Sillä niin tein viime talvena kaverin koneeseen. Moottorin korjaus on kallista (tai h-tin kallista), verrattuna harrastelijan työtunteihin.

j.h
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

noniin.. tossa laskin näppäränä poikana teoreettisen palotilan suurentamis tarpeen jos halutaan 9,2:1 --> 8,8:1 .. niin tossa 9,2:1 on palotila laskennallinen 60,1ml.. ja 8,8:1 on laskennallinen 64ml... elikkäs teoriassa pitää suurentaa palotilaa "vaan" se 4ml.. katsotaas mitenkä tämän kanssa käy käytännössä kun koneen alakerta on saatu koneistuksesta :razz:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Gastronomie
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gastronomie »

Sillä niin tein viime talvena kaverin koneeseen...

Minkäslaisesta moottorista on kysymys? Aihe kiinnostaa..
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

tjoo.. kysehän oli tosta omegan c20ne padasta..siis lisää noita ajatus virhitä tulee
siis arvot ovat cc.. elikkäs cubic centimetres... ja tarkemmin tutustuttuani se ois semmoiset 3,12cc mikä ei oo pahakaan louhia kannesta?.. ja mäntiin ei kosketa...


<font size=-1>[ This Message was edited by: Repsa on 2002-03-09 00:01 ]</font>
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

noniin.. viikonloppuna sain laskettua ne puristukset siihen 8,6:1... nyt on enään edessä kannen oikaisu ja yläkerran kasaus.. ja siitä tulikin mieleeni että käykö 1.6ohc:n jakopään suojus tohon 2.0ohc:n ?
ja ehkäpä jo ensi viikolla rupean tekemään turbonpakosarjaa :smile:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
pkh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 393
Liittynyt: 08 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja pkh »

Elikkä siis paljonko se palotilan kokonaistilavuus sitten loppujen lopuksi oli?
OLen sitä itsekkin laskeskellut, mutta tulokset on ollu vähä mitä sattuu.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

http://www.opeltuners.com/niklasj/CIH_n ... ev-2.0.XLS

softakönttä on alunperin suunniteltu CIH-koneen suunnitteluun, mutta soveltuu tuolta osin täysin ohc:llekin. Siis tuo on Excel -taulukko.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

siis palotilan koko oli muistaaksini noin 65cc.. arvot on lapulla mikä on tallilla :razz:
nooh.. tänään sain tehyä jigin missä vääntää sen pakosarjan .. homma etenee suuria loikkauksia :grin:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Repsa nyt on pakko kysyä, mitä meinaat tehdä sytytyksen ja bensasyötön kans ? :grin:
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

Siis vakio motronic 2,5 vai olikos se 5,2.. kuiteskin : muuten vakio mutta ilmamäärämittaria laitetaan jäykemmälle, bensapaineita nostetaan 3bar-->3,5bar, täys kaasukärjet releen kautta, ja kaikkea muuta kivaa :grin:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Vastaa Viestiin