E KADETTIIN TURBO???ei o montaa tullu vastaan...
Ajattelin vaan että eipä ole tullut paljoa vastaan e kadetteja turbotettuna...Onko tietoa onko tähän joku syykin?
Itse ajattelin ensin GSI mottia mutta tuo turbokin houkuttelisi kyllä.
1.3 irmscher ruiskutussysteemillä ja irmscher kannella varustettuun koneeseen ei luulisi kovin vaikeaa olevan turbon mallailu eikä myöskään katsastuksessa luulisi ongelmia tulevan...? Luulisi tohon 1.3 ohc alakertaankin vankempaa osaa löytyvän...
Mitä mieltä, ongelmia, kokemuksia??????????
Itse ajattelin ensin GSI mottia mutta tuo turbokin houkuttelisi kyllä.
1.3 irmscher ruiskutussysteemillä ja irmscher kannella varustettuun koneeseen ei luulisi kovin vaikeaa olevan turbon mallailu eikä myöskään katsastuksessa luulisi ongelmia tulevan...? Luulisi tohon 1.3 ohc alakertaankin vankempaa osaa löytyvän...
Mitä mieltä, ongelmia, kokemuksia??????????
Mun piti laittaa turbo e kadettiin, mutta homma meni käteen kun loppu inspis
haluutko ostaa ahtimen + opelin pakosarjan laipat.. laserilla leikattu
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-03-02 19:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-03-02 19:13 ]</font>
haluutko ostaa ahtimen + opelin pakosarjan laipat.. laserilla leikattu
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-03-02 19:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-03-02 19:13 ]</font>
Jos nyt lähtisin arvailemaan miksi kadetteja ei juuri ole turbolla rakennettu, niin villi veikkaus voisi olla että koadetista tulee kohtuullisen ripeä jo vakiolla 16V-tekniikallakin. Turbon rakentaminen tulee helposti tuhottoman kalliiksi ja vaiva on moninkertainen valmiin tekniikan vaihtamiseen verrattuna. Itse ahdetun koneen käyttövarmuuskin on helposti lievästi arveluttavaa tasoa vakioon verrattuna.
Harrastusmielessä sen turbon rakentaminen kyllä voi hyvinkin kannattaa, ja jos taidot ja rahapussi on kunnossa niin suorituskykykin on juhlava.
Turbottuja Kadetteja ei paljoa liene, mutta yhdellä kaverilla sellainen ainakin on. Katsastus oli läpihuutojuttu, eli se ei ainakaan estä turbon rakentamista. Aihioksi kannattaisi ehkä kuitenkin harkita vaikka 1,6 litraista konetta, mutta kyllähän sen 1,3 litraisenkin saa turbottua. Kaasuttimeksi saattaisi sopia vaikka rellu 5 turbon kaasutin, taitaa sopia suoraan 1,3:n imusarjaan. Puristuksia pitää laskea jollain konstilla hiukan. Jos ei kovin hurjia tehoja ole hakemassa niin alakertaan riittää vähän vakiompikin tavara. Takomäntiä voi esimerkiksi olla vaikea löytää valmiina tarpeeksi pieniä
Harrastusmielessä sen turbon rakentaminen kyllä voi hyvinkin kannattaa, ja jos taidot ja rahapussi on kunnossa niin suorituskykykin on juhlava.
Turbottuja Kadetteja ei paljoa liene, mutta yhdellä kaverilla sellainen ainakin on. Katsastus oli läpihuutojuttu, eli se ei ainakaan estä turbon rakentamista. Aihioksi kannattaisi ehkä kuitenkin harkita vaikka 1,6 litraista konetta, mutta kyllähän sen 1,3 litraisenkin saa turbottua. Kaasuttimeksi saattaisi sopia vaikka rellu 5 turbon kaasutin, taitaa sopia suoraan 1,3:n imusarjaan. Puristuksia pitää laskea jollain konstilla hiukan. Jos ei kovin hurjia tehoja ole hakemassa niin alakertaan riittää vähän vakiompikin tavara. Takomäntiä voi esimerkiksi olla vaikea löytää valmiina tarpeeksi pieniä
Kyllä noita gsi kadetteja on ollut turbolla varustettuja suomessa, ainakin yksi (oli myynnissä pitkän aikaa jossain pohjoisessa).
Niin kuin tuolla edellä mainittiin kyllä se on mahdollista, mutta hinta politiikka voi olla aika kalliin puoleinen, männät, turbo, kanget ja muut lukuisat osat pitää vaihtaa tai hankkia. Eli helpommalla pääsee jos vaan virittää vapaasti hengittävänä, sopivia osia löytyy pilvin pimein ja asennustapa on aikalailla pulttaa kiinni periaatteella.
Niin kuin tuolla edellä mainittiin kyllä se on mahdollista, mutta hinta politiikka voi olla aika kalliin puoleinen, männät, turbo, kanget ja muut lukuisat osat pitää vaihtaa tai hankkia. Eli helpommalla pääsee jos vaan virittää vapaasti hengittävänä, sopivia osia löytyy pilvin pimein ja asennustapa on aikalailla pulttaa kiinni periaatteella.
Tuolla kadetilla ajetaan tällähetkellä 1,0bar paineella. Autoa ei ole penkitetty, niin tehoista ei sen enempää kannata lähteä spekuloimaan. Kyseisellä moottorilla on ajettu 1,5bar paineella ja tehot silloin olivat 250hv tietämillä.
t: Firges
ps. jos jotain kiinnostaa, niin tuossa olisi jotain videoitakin nähtävänä muista kärryistä. http://www.jarru.com/slystuff/firges/firges_videos.htm
t: Firges
ps. jos jotain kiinnostaa, niin tuossa olisi jotain videoitakin nähtävänä muista kärryistä. http://www.jarru.com/slystuff/firges/firges_videos.htm