Sivu 1/1

GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 15 Syys 2019, 11:14
Kirjoittaja ErikFinn
No niin, ollaan turbottamassa budjetti romuralli C20NE Calibraa, ja kiinnostaisi aivan mahdottomasti kuulla kokemuksia näistä kiina kopioista!
Aihetta on nyt tässä pari viikkoa tutkiskeltu ja opiskeltu ja nuo kaksi vaihtoehtoa on ollut enemmän kohteena, lähinnä siksi että lopputulokselta toivotaan hyvää alavääntöä ja kontrolloitavaa käytöstä jääradalla. Huipputeholla ei nyt tässä ole merkitystä, kontrolloitava alavääntö rokkaa!
Mutta kun kokemusta ja tietoa ei ole tarpeeksi niin kysytään täällä!
Mitä mieltä olette? Nyt kaivataan mielipiteitä! :food:

GT28:
https://www.ebay.de/itm/GT2871-GT2860-T ... Sw-hVc~10r

T3/T4:
https://www.ebay.de/itm/Turbolader-T3-T ... SwKL5cVbim

(Nuo linkitetyt nyt vaan satunnaiset esimerkit)

Keskustelu vapaa :food:

Re: GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 16 Syys 2019, 13:28
Kirjoittaja Keme
ErikFinn kirjoitti:
15 Syys 2019, 11:14
Huipputeholla ei nyt tässä ole merkitystä, kontrolloitava alavääntö rokkaa!

Keskustelu vapaa
Noilla reunaehdoilla isolla kuutiotilavuudella oleva vapari on paras. Esimerkiksi 3.0 V6, niin saa painoakin etupyörille.

Re: GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 16 Syys 2019, 14:15
Kirjoittaja hukka
Amr 500 vois tuoda jo jonkin näköstä hyötyä

Re: GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 17 Syys 2019, 14:02
Kirjoittaja Juho M-P
Aivan turha turbottaa. Teho ei noissa skaboissa ratkaise vaan kestävyys ja hyvät renkaat. Pitoa EI ole.

Re: GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 18 Syys 2019, 20:22
Kirjoittaja ErikFinn
No siis ajatus turbottamiselle syntyi koska kaivattaisiin enemmän alavääntöä kokonaispainon nousematta, ja vakio F18 laatikon välitykset tuntuu olevan todella pitkät. Lisäksi tarjolla olisi valmis pakosarja sopuhintaan.
On tietysti totta että luotettavuus kärsii turbotettaessa.

Re: GT28 vai T3/T4 - halpojen kiina kopioiden vertailu

Lähetetty: 18 Syys 2019, 20:59
Kirjoittaja Juho M-P
Kisoissa tarvii 1 ja 2 vaihteita. Pitoa ei ole. Voittaja autoina on ollut pienet etuvedot 1,2L moottoreilla. Eli ei ole teho/vääntökilpailu. Rata on lyhyt ja mutkainen ja siellä on 30 autoa yhtaikaa radalla. Nopeudet on olemattomia ja ohituspaikkoja ei ole. Kilpailun voittaa se joka ajaa eniten kierroksia iltapäivän aikana.

Keskittykää suojaamaan jäähdyttäjä ja öljypohja. Tankki pois pohjan alta. Vahvistakaa tukivarsien korvakot. Renkaikisi kapeat ja korkeaprofiiliset. Mahdollisimman korkeat ja pehmeät jouset alle.