Pientä galluppia tekisin:
Miten on, Kestääkö jakoketju keskimäärin 100t vai 200t vai peräti 300t
Milloin on ollut aika vaihtaa ketju omassa myllyssäsi?
t. Tapani
2.8 OPC 2006
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 2.8 OPC 2006
Lyhin 114tkm ja pisimmillään 350tkm orkkisketjulla.
Haulla löytyy lisää. Holdenin luokitusta vastaavat öljyt jätjellisellä huoltovälillä auttaa
Haulla löytyy lisää. Holdenin luokitusta vastaavat öljyt jätjellisellä huoltovälillä auttaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2.8 OPC 2006
itellä oli vaihtokunnos ostettaes ja mittarissa 290tkm eikä merkintöjä aiemmasta vaihdosta ole huoltokirjassa.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Re: 2.8 OPC 2006
Mulla hyppäs jako 117tkm kohdalla, -07 uudemmilla ketjuilla.
Onhan noita jakopäitä vaihdeltu jo 70tkm kohdalla mitä olen ulkomailta autoja kattellut. Yleisin lienee kuitenkin siinä 100-130tkm paikkeilla. Nytkin nettiautossa yksi 2.8 Inkku jossa jakopää tehty 160tkm kohdalla, ihmeen pitkään päässyt.
Jos huoltokirjassa ei ole merkintää jakopääremontista se ei tarkoita etteikö sitä olisi tehty, eihän siinä vihossa ole edes paikkaa merkata sitä kunnei se kuulu huolto-ohjelmaan.
Mä olen sitä mieltä ettei toi Holdenin vaatima öljynlaatu pelasta tilannetta yhtään. Ketju venyy kun materiaali ja suunnittelu on huonoa, siihen ei paljon öljynlaatu vaikuta.
2006 mallissa hiukan erilaiset nokkaketjut kuin uudemmissa, yläketjut on laakeroitu joten ne kestää ehkä hiukan paremmin kuin uudemmat joissa ei lainkaan laakerointia. Alaketju samaa sontaa kaikissa.
Onhan noita jakopäitä vaihdeltu jo 70tkm kohdalla mitä olen ulkomailta autoja kattellut. Yleisin lienee kuitenkin siinä 100-130tkm paikkeilla. Nytkin nettiautossa yksi 2.8 Inkku jossa jakopää tehty 160tkm kohdalla, ihmeen pitkään päässyt.
Jos huoltokirjassa ei ole merkintää jakopääremontista se ei tarkoita etteikö sitä olisi tehty, eihän siinä vihossa ole edes paikkaa merkata sitä kunnei se kuulu huolto-ohjelmaan.
Mä olen sitä mieltä ettei toi Holdenin vaatima öljynlaatu pelasta tilannetta yhtään. Ketju venyy kun materiaali ja suunnittelu on huonoa, siihen ei paljon öljynlaatu vaikuta.
2006 mallissa hiukan erilaiset nokkaketjut kuin uudemmissa, yläketjut on laakeroitu joten ne kestää ehkä hiukan paremmin kuin uudemmat joissa ei lainkaan laakerointia. Alaketju samaa sontaa kaikissa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 2.8 OPC 2006
Oma 2006 OPC Vectra. Aj. +200 000km. Öljyt 10 000 välein, maltillista ajoa. Ei mitään vikaa ketjussa vielä, ei pidä pienintäkään ääntä. Ollut yli 3 vuotta sekalaisessa ajossa.