Sivu 2/2

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 06 Elo 2017, 19:42
Kirjoittaja JokkeJ
Hommasin tommosen hihnapyörän+adapterin
Kuva
Kuva

Niin saako tuossa olla lainkaan välystä? Myyjän kanssa pieni kielimuuri sen verran ymmärsin että paketti kalibroitu 6.1mm +-0,5mm ja mukana tuli kasa erin paksuisia prikkoja (0,1-0.3mm) joita tuonne keski pultin alle laitetaan. Vaan en reippaan tunnin kokeilemisen jälkeenkään saanu tuota pyörimään joko ilman pientä klappia tai että olisi pyörittäessä alkanut ahdistamaan. Myyjän sanoin: SO INSTALL IT, TO BE NOT TO LOOSE AND NOT TO TIGHT. UNDERSTANDABLE???, BECAUSE MY ENGLISH IS NOT TO BE GOOD!

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 08 Elo 2017, 23:49
Kirjoittaja vetukka
Siis niillä prikoillahan säädetään vaan tuo vetolevy/keskiö samalle tasalle hihnapyörän kanssa, ts. ettei akseliin työnnetä/vedetä pituussuunnassa kun kiristät pultit.

Missä välissä sitä klappia on? Luulisi että melko helposti selviää myös mistä ahdistaa, kun kokeilee pyörittää hihnapyörää ilman vetolevyä, samaten kokeilee että pyöriikö akseli nätisti kun vetolevyä ei ole pultattu hihnapyörään jne.... joko noissa voi olla epäkeskeisyyttä tai sitten jompikumpi vääntää vinoon jos ahdin ja laakerit on kunnossa. Eihän tossa sun ahtimessa ollut magneettikytkin/hihnapyörän laakevikaa, eli se pinta mikä tulee sisäkoolia vasten oli ehjä?

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 09 Elo 2017, 16:56
Kirjoittaja JokkeJ
Tuo alkuperäinen magneetti hihnapyörä oli ehjä ja lähti nätisti irti eikä siinä tumpissa ollu mielestäni mitään jälkiä. Edellinen omistaja oli ahtimen avannu ja todennu että kunnossa on(ilmeisesti ei irroittanu hihnapyörää) Siinä akselissa en tuntenu mitään välystä mihinkään suuntaan eli oletettavasti olis siltä osin ok. Jos tuota pyörittää ilman tota keski pulttia pyörii hyvin ympäri kun keskipultin laittaa kiinni noilla shimmeillä mitä nyt paikalla on pyörii se vieläkin nätisti mutta ton keskipultin/vetolevyn välissä on vähän välystä jos taas ottaa yhen shimmin pois välys pienenee mutta pyörittäminen alkaa pikkusen ahistamaan eli on liian tiukka? Otin videon tuosta mitä tarkoitan(valkoinen maalitussin jälki havainnollistaa) Huomasin myös että riippuen merkin paikasta välys on ajoittain isompi ja tuossa yhdessä kohtaa ihan kolahdus kuuluu kun ottaa "löysät" pois.

http://sendvid.com/gkdqrejy

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 09 Elo 2017, 23:28
Kirjoittaja vetukka
No tuo video selvensi asiaa, ja piti ebaysta oikein varmistaa toi rakenne vielä. Siinä boorissa siis on välystä ja toihan eroaa tosiaan alkuperäisestä, koska siinä ei ole erikseen tuollaista prikkaa keskipultin alla vaan vetolevyn keskiö on umpinainen. Omassa käytin sitä alkuperäistä keskiötä, jossa boori oli muutenkin tiukempi.

Se etäisyyden säätäminen ei varmaan nyt ole ongelma, voi olla että on ihan kohdallaankin tuossa videossa. Tarvittaessa toki voi hommata eri paksuisia shimmejä, tai jos sulla on mahdollisesti ne alkuperäiset tallessa niin hyödyntää niitä. Ei saisi alkaa ahdistamaan, silloin siihen tulee vetoa.
Mutta tuota välystä sillä tuskin saa pois, ja mieleen tulee lähinnä 638 loctite tai vastaava lukite... se vaan vaatii sitten lämmityksen jos tuota joutuu irroittelemaan.
Paha sanoa kuinka pitkäikäinen tuo boori on jos sen noin jättää. Voithan sille myyjälle vielä laittaa tuon videon ja kysyä mitä tehdään.

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 11 Elo 2017, 16:11
Kirjoittaja JokkeJ
Oikeassa olit tuossa boorissa on välystä kokeilin alkuperäisellä ja se on jämpti tohon akseliin eli sen perusteella ei akselissa ole vikaa. Laitoin myyjälle viestiä katotaa mitä tehdää :-? http://sendvid.com/pjrpd7hn

Tulikin jo vastaus:
no problem. take it easy. i make a little more greater the clutch tooth(ca +0,02mm-0,03mm) as the stock, because the stock clutch material and the shaft material is other and can be tighter. my clutch material is also iron, but nitrided, but must be broader, " Do not chew up ". i understand . this is no problem. this is good. you can safely assemble it. all of them do so.

Eli uskaltanee käyttää näin? Periatteessahan tuo vetäsee löysät pois siinä vaihessa kun avainta kääntää niin ei rasitu kaiketi niin pahasti? Voihan tuohon silti sitä loctite laittaa väliin.

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 02 Joulu 2017, 13:03
Kirjoittaja JokkeJ
Kuva

Olis tätäkin pikkusen nysväilty edestakas. Hihnapyöriäkin jo tuossa suunnittelin, mutta en ollu tyytyväinen tohonkaan telineeseen niin tein 3:nen version 7mm mustasta nyt alkaa jo vaikuttaa siltä että on se lopullinen ratkaisu :D Hankala vaan saada tehtyä tukea tohon yläreunaan kun ei oo mitään mihin pultata kiinni, mutta meinasin tehä irroitettavan kiinikkeen imusarjan laipassa olevaan pultin reikään (alunperin tais laturin kannakerauta tulla siihen) Meinasin käyttää noita DKP hihnoja joissa tuo ura molemmilla puolilla niin pysyy ainakin paremmin hihna siellä missä pitääkin jos ei nyt 100% suorassa oo pyörien linjat.

Mutta sitten olis pari kyssäriä ennekuin teen mitään peruuttamatonta: Eli ennen kaasuläppää Dumppi ja tohon ahtimen paineputkeen bybass josta ilma takasin ahtimen imupuolelle? Onko kuinka tarkkaa tuo koko tolla kun oon löytäny ainakin 2:della eri halkaisijalla olevia? Tyhjäkäynti säätimen letkun paikka myös imupuolelle?

Re: C20xe + Remmiahdin

Lähetetty: 25 Kesä 2018, 21:26
Kirjoittaja JokkeJ
Noniin monen eri ongelman ratkettua sain haettua tarralaput ja tienpäälle ajelemaan ja ettimään lisää ongelmia.
Muuten ajossa tuntuis pelittävän ihan ok mitä nyt aika paksulla käy mutta parempi kai niin nyt aluksi, mutta seuraavanlaisen ongelman huomasin:

Jos kiihdytän vaikka 100 vauhdissa pikku hiljaa kaasua painaen nousee ahdot erillisessä mittarissa 1-1,5bar ja vähän remmikin kiljaisee samalla kuuluu sellanen suhiseva ääni joka voimistuu paineen kasvaessa myös seos menee tosi paksulle, mutta kun pikkusen himmaan poljinta laskee paine samantien. Map anturi näytti tuolloin ~1,3bar. Jos taas survasee polkimen lattiaan ahtaa 0,5bar (map 1,5) niin kauan kuin kaasua painaa. Ahtopaine mittari on ennen kaasuläppää niin jotenkin tuntuis kuin tuo pässi menis kiinni liian aikaisin ja ahdin tuuppais täysillä tavaraa kaasuläppää vasten, mutta paine ei pääse läpän taakse kun läppä ei ole kokonaan auki? Raotin tota pässin läppää hieman että vuotaa pikkusen ohi ollessaan kiinni mutta ei tuo aukaisu vielä auttanut, mutta ei vaikuttanut myöskään kaasupohjassa ahtamisen paineeseen. Ideoita?