Mikä ois hyvä nokka 20ne turbo?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
_Ville_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Mikä ois hyvä nokka 20ne turbo?

Viesti Kirjoittaja _Ville_ »

Mitä nokka-akselia ootte käyttäny ahdetussa 20ne koneessa? Itellä on 1.8E nokka ja tuossa kun penkissä käytiin niin näyttäs vääntö rupeemaan tippumaan aika rajusti 4400rpm kohdalla, teho pysyy 4300-6500rpm aika lailla samana. Tarkotus ois koittaa jos nokalla sais vähän korjausta asiaan. Moottori on 20ne mistä puristukset pudotettu 1:8.5, xe kampura, 1.8e kanget, männät suprasta (älkää kysykö miks), kansi siistitty ja seetit koneistettu, ahtimena to3/4 (pienellä pako pesällä) ja ruiskutuksen hoitaa vems letin suuttimilla.

Tällä hetkellä penkistä saatiin 193hp / 4500rpm ja 308NM / 4340 rpm 0,6 bar ahdoilla.

Elikkä nokalla ajattelin lähtee kokeilee et jos sais ton väännön säilymään parempana myös ylhäällä. Mutta kuitenkin et rajotin pysyy siinä 6800 paikkeilla. Elikkä mikä noka ois hyvä? Ja jos muita asioita tulee mieleen millä sais asiaan parannusta niin vinkkejä otetaan vastaan?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Mikä ois hyvä nokka 20ne turbo?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

En usko että syy on nokassa vaan siinä että turbo jäi pieneksi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mikä ois hyvä nokka 20ne turbo?

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

itse kokeilisin myöhäistää nokkaa ja lisää painetta kattilaan ja isommat suuttimet suoraan, noi letin loppuu 300hp
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Mikä ois hyvä nokka 20ne turbo?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ahdin taitaa puutua koska tehokin tulee aika alhaalla... itel 1.8E nokalla ja mitsu tdo05-16g ahtimella paras teho tuli 6000rpm ja paras vääntö 4900rpm. vääntökäyrä pysyi 4-6000rpm niin 40nm sisällä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin