Öljynkulutus ahtimen vaihdon jälkeen, APUJA?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
WeskuJ
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Suonenjoki

Öljynkulutus ahtimen vaihdon jälkeen, APUJA?

Viesti Kirjoittaja WeskuJ »

Vaihdoin 2,2 CIHhiin uuden ahtimen ja öljynkulutus kasvoi uusiin sfääreihin, noin 0,5 l/100 km. Moottori ei savuta eikä valuta. Aiempi ahdin oli joku vanha Garretin tekele ja nykyinen on uusi Garrett-pohjainen customahdin. Ahtimen öljynpaineputki, sekä paluuputki ovat samat ja asento on oikein. Moottorille ei ole tehty muutoksia ahtimen vaihdon yhteydessä ja ahtimen vaihdon yhteydessä oli kansi irti tarkastusta varten. Uuden ahtimen rungossa öljyn menoreikä on noin 9 mm ja ahtimen sisällä pienenee noin 6-7 millimetriin. Epäilys on, että turbolle menee liikaa öljyä ja sitä kautta suoraan pakoputkeen. Millaisen kuristuksen tuollainen ahdin tarvitsee? Ja olisiko muita asioita mielessä, mitä kannattaisi tarkistaa?

Auto olisi menossa maanantaina dynoon ja tuo asia olisi ratkaistava ennen sitä, joten apuja tarvitaan!