cih 2.5 turbo ongelmat

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
aturbo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2013, 21:51

cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja aturbo »

On herätetty henkiin 90 luvulla rakennettu cih turbomotti.
kone diesel akseli, saab veivit, volvo männät, 2,o kansi puristus ~8.4.
Pakosarja ruiskun ja garret t3/4.
Nokka i10 turbo.
moottorin ohjaus hestech x32

Moottori vetää raikkaasti 4500 ja tasottuu kiertää kyllä 6500 mut voimaa ei ole.
Ja pakosarja hehtuu punasena normaali ajon jälkeen

minkälaisia ennakkoja olette käyttäneet
tyhjäkäynti
ajo ilaman ahtoja
noin 1baarin paineilla.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja ?! »

En tiiä auttaako yhtään,mutta vapari CIHeissä mulla ollut max. ennakko 34-38 astetta....

Nyt kun puhutaan 90-luvun tekeleestä,niin mitenkäs pääseekö seoksia jostain seuraamaan?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
aturbo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2013, 21:51

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja aturbo »

jep laajakaistasta.
arf 11-13.7 välillä
ennakoita baarin paineilla 12-18 astetta
kokeiltu
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

aturbo kirjoitti:jep laajakaistasta.
arf 11-13.7 välillä
ennakoita baarin paineilla 12-18 astetta
kokeiltu
Minkälaiset tulpat, entä sytytys?
Virtaukset kunnossa?
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Tyhjäkäynnille 10-15 astetta
osakaasuajoon 30-35 astetta
barin ahtopaineella 24 astetta noin 3000-4000 kierrosluvulta alkaen
vääntöhuipun yläpuolella voi sietää vähän enemmän ennakkoa

tuolleen on moni turbo-cih toiminut 98e bensalla, mutta yksilöitähän ne. Melko myöhäiseltä kuullostaa ennakko, jos on alle 20 noin pienellä paineella.
aturbo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2013, 21:51

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja aturbo »

kiitos vetelee jo paremmin.
tulppina olen käyttänyt vakioita.
aturbo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2013, 21:51

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja aturbo »

Millaista nokkaa olette cih:ssä käyttäneet.
Nyt koneessa enem i10.
huono tyhjäkäynti.
ylhäällä alkaa hyytyy pieni ahdin?
Mites vakio ruiskun nokka onko kokemuksia.
vauxhall.boost
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 180
Liittynyt: 15 Touko 2008, 20:16
Paikkakunta: Mikkeli

Re: cih 2.5 turbo ongelmat

Viesti Kirjoittaja vauxhall.boost »

Mulla on Enem X1 Nokka, Toiminu ihan hyvin. Tupla jouset joutu laittaa ku venat alko leijaa 6000 kohdilla. Nykyään voi laulattaa ihan huolella yli 7500. Moottorin ohjauksena vielä tällä hetkel on hestec..
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Vastaa Viestiin