Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Yritin tutkailla suomisivuilta, mutten mistään löytänyt. Pitääkö alkaa ulkomailta tilaamaan? Jos jollain kokemusta K&N:stä tai nettikaupoista mistä saa, niin olisin kiitollinen.
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Lapinjärven huoltopiste.--> http://www.lhp-racing.com/
Sieltä saa nykyään...toinen vaihtoehto on tietysti ebay ja esim. http://stores.ebay.co.uk/ybfilters
Sieltä saa nykyään...toinen vaihtoehto on tietysti ebay ja esim. http://stores.ebay.co.uk/ybfilters
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 11:05
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Ihan pikkusen pienellä viiveellä tässä vastailen..
En suosittelisi näitä ns vapaavirtaus suodattimia ahdettuun autoon.
Pari perustelua: Penkitimme aikanaan Calibraa papreisuodattimella ja tuollaisella puuvillasuodattimella, ja saimme 300 hv koneessa yhden hevosvoiman eron. Mikä lie toistettavuus mittauksissa, mutta käytännössä ei havaittavaa eroa. Sen sijaan tiedän tapauksia joissa tuollainen puuvillasuodatin on todennäköisesti aiheuttanut moottorivaurion.
Koska se virtaa aavistuksen paremmin, se ei myöskään suodata yhtä hyvin kuin hyvä paperinen. Tästä seuraa se, että ajan saatossa kompressorisiiven reunat alkavat pyöristyä, joka luonnollisesti syö tehoa. Summa summarum, ei kannata pidemmän päälle.
En suosittelisi näitä ns vapaavirtaus suodattimia ahdettuun autoon.
Pari perustelua: Penkitimme aikanaan Calibraa papreisuodattimella ja tuollaisella puuvillasuodattimella, ja saimme 300 hv koneessa yhden hevosvoiman eron. Mikä lie toistettavuus mittauksissa, mutta käytännössä ei havaittavaa eroa. Sen sijaan tiedän tapauksia joissa tuollainen puuvillasuodatin on todennäköisesti aiheuttanut moottorivaurion.
Koska se virtaa aavistuksen paremmin, se ei myöskään suodata yhtä hyvin kuin hyvä paperinen. Tästä seuraa se, että ajan saatossa kompressorisiiven reunat alkavat pyöristyä, joka luonnollisesti syö tehoa. Summa summarum, ei kannata pidemmän päälle.
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
^^Ahaa,monessako tehokkaammassa (viritetyssä) laitteessa olet nähnyt paperisuodattimen?
K&N suodattimet eivät varmasti riko moottoria oikein käytettynä.
Se kyllä totta,että ei se vakio auton kulkua juurikaan muuta mihinkään,vakio kotelossa ei muutu edes äänimaailma.
K&N suodattimet eivät varmasti riko moottoria oikein käytettynä.
Se kyllä totta,että ei se vakio auton kulkua juurikaan muuta mihinkään,vakio kotelossa ei muutu edes äänimaailma.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Hyvää Bullshittiä...käy penkittämässä se auto k&n suodattimella ja paperisuodattimella
esim 15tkm käytön jälkeen. Suodattimien vaikutukset tehoon ovat hyvin autokohtaisia
tiedän muutamia malleja joissa teho ja vääntö jopa laskevat huomattavasti suodattimen asennuksen seurauksena...mutta nämä ovat insinöörisunnittelun aikaansaamia poikkeuksia. Mutta suodatustehohan on puuvillaisissa parempi, ja suurin hyöty ns.normaalikäyttäjälle on virtaavuuden säilyminen huomattavasti pidempään kuin paperimallessa.
K&N suodattimet löytyvät myös muutaman autovalmistajan ensiasennus suodattimina
hieman tehokkaammissa malleissa.
esim 15tkm käytön jälkeen. Suodattimien vaikutukset tehoon ovat hyvin autokohtaisia
tiedän muutamia malleja joissa teho ja vääntö jopa laskevat huomattavasti suodattimen asennuksen seurauksena...mutta nämä ovat insinöörisunnittelun aikaansaamia poikkeuksia. Mutta suodatustehohan on puuvillaisissa parempi, ja suurin hyöty ns.normaalikäyttäjälle on virtaavuuden säilyminen huomattavasti pidempään kuin paperimallessa.
K&N suodattimet löytyvät myös muutaman autovalmistajan ensiasennus suodattimina
hieman tehokkaammissa malleissa.
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Paras vaihtoehto tommoseen ympärivuotiseen kulkupeliin on k&n paneelisuodatin orkkis koteloon. Jos siis haluaa vapaavirtaussuodattimen laittaa.
Edellises b-vectras oli joku kiinalainen kartiosuodatin mistä paisto päivä selkeesti läpi eikä muuta iloa ollu ku imuäänet . Mutten siitä kyllä konetta rikki saanu sillä sitte millään. Mittarissa oli avaamattomalla koneella reilut 400tkm.
Edellises b-vectras oli joku kiinalainen kartiosuodatin mistä paisto päivä selkeesti läpi eikä muuta iloa ollu ku imuäänet . Mutten siitä kyllä konetta rikki saanu sillä sitte millään. Mittarissa oli avaamattomalla koneella reilut 400tkm.
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Mutta eikös tuo vakiokotelo ole tässa Zafirassa melko huono, kun se ihme littana kotelon jatko menee koneen päältä? Jotkut näyttää myyvän 1.9cdtin moukattua koteloa ja kehuvat sitä kovasti. Siiihen koteloonhan saa sitten noita paneelisuodattimia vaikka minkä merkkisiä.
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Vielä kun joku 1.9CDTI ilmansuodattimeen vaihtanut esittää dynolaput kehujen pohjaksi. Itse en huomannut mitään parannusta ja penkissä tulos oli noin 10hp huonompi. Tulokset tosin eri penkeistä, mutta kai tuosta voi jotain päätellä tän modin hyödystä. Onhan se putki koneen yli vähän ruma, mutta ei sen toimivuudessa suurempaa vikaa nähdäkseni ole. Tarkoittaako muokattu kotelo ns. trumpettien poistoa? Isompi reikä ja lyhyempi matka ei ilman virtauksen kannalta tarkoita automaattisesti parempaa.FinBastard kirjoitti:Mutta eikös tuo vakiokotelo ole tässa Zafirassa melko huono, kun se ihme littana kotelon jatko menee koneen päältä? Jotkut näyttää myyvän 1.9cdtin moukattua koteloa ja kehuvat sitä kovasti.
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Tahtoisin pistää laput esille, mutta kun lappuja ei oo. Pers tuntuma kuitenkin puoltaa tuon 1,9 cdti konversion puolesta. Ja etenkin kun lähdetään hakemaan niitä yli 300hv tehoja. Alle 300hv astroissa/zafiroissa ei hyöty ole vielä kovin kummoinen, koska ilmansaanti ei ole se ahdistava tekijä. Mutta harvoissa +330hv z20lex moottoreissa käytetään enään vakioilmanottoa. Monesti maf on vaihtunut myös 90mm kokoiseen.JukeN kirjoitti:Vielä kun joku 1.9CDTI ilmansuodattimeen vaihtanut esittää dynolaput kehujen pohjaksi. Itse en huomannut mitään parannusta ja penkissä tulos oli noin 10hp huonompi. Tulokset tosin eri penkeistä, mutta kai tuosta voi jotain päätellä tän modin hyödystä. Onhan se putki koneen yli vähän ruma, mutta ei sen toimivuudessa suurempaa vikaa nähdäkseni ole. Tarkoittaako muokattu kotelo ns. trumpettien poistoa? Isompi reikä ja lyhyempi matka ei ilman virtauksen kannalta tarkoita automaattisesti parempaa.FinBastard kirjoitti:Mutta eikös tuo vakiokotelo ole tässa Zafirassa melko huono, kun se ihme littana kotelon jatko menee koneen päältä? Jotkut näyttää myyvän 1.9cdtin moukattua koteloa ja kehuvat sitä kovasti.
Itsellä käytössä 1.9cdti boksi, jossa poistettu kaikki kaventavat kohdat ja lisäksi boksin alaosassa on reikä, mistä on putki suoraan etulokasuojan sisään. Suodattimena kesäisin K&N ja talvisin alkuperäinen (kun jollainhan sitä tehoa pitää yrittää rajoittaa )
p.s. Jos tuo zafira B:n alkuperäinen ilmaboksi on sama kuin Astran Z20LEL -moottorissa, niin mulla on myynnissä tuollainen K&N -paneelisuodatin 10e + postikulut
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
pitää vähä valaista näitä turbo-moottoreiden ilmanottoviritys puheita. reilu 3cm halkasijaltaan oleva ilman saanti riittää 300hv!!! vääntöä tuo imuilman ahtaminen ei muuta mitenkään vaan korkeilla kierroksilla tehoa ei saa. esim 35mm saa jo 750nm väännöt 2000cm3 moottorista! kyllä ne tehot otetaan moottorista ihan muilla vehkeillä ku ilmanpuhdistajalla tai imuilman kanavien (ennen turboa) muutoksilla. suurin vaikutus minkä turbomoottorisilla saa imuilman saannin muutoksilla on jos saadan mahdollisimman viileää ilmaa ja se teho tulee vasta esim. useamman kierroksen rata-ajolla!!tai esim. seisovalla maililla jossa imuilma alkaa lämmetä isolla vaihteella vedättäessä.
ja vielä nuo isommat kaasuläpät ja isommat maf-anturit ni ei varmasti yhdenkään auton täällä tehot kuole vielä vakiokokoisiin. esim. 75mm ahtopuolen putkisto/välijäähdytin/kaasuläppä riittää 2000cm3 750hv!!
ja vielä nuo isommat kaasuläpät ja isommat maf-anturit ni ei varmasti yhdenkään auton täällä tehot kuole vielä vakiokokoisiin. esim. 75mm ahtopuolen putkisto/välijäähdytin/kaasuläppä riittää 2000cm3 750hv!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: Zafira B OPC K&N vapaavirtaussuodatin
Herkkyys kaasuun 1.9cdti:llä on parempi. Joko paperi tai vaparifilsu. Sillä ei ole mielestäni väliä.
Ihmiset vaihtaa 90mm. maffiin koska Z20le* ilmamäärämittarit ei lue kovin korkeita kg/h lukemia. 90mm maf on +330hv.suositus
1100kg/h on 80mm maf max.
Ja niitä antureita on vaikea tunkea pienenpiin imuputkiin.
Ihmiset vaihtaa 90mm. maffiin koska Z20le* ilmamäärämittarit ei lue kovin korkeita kg/h lukemia. 90mm maf on +330hv.suositus
1100kg/h on 80mm maf max.
Ja niitä antureita on vaikea tunkea pienenpiin imuputkiin.
Astra Z20LEH x2