C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4861
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ » 02 Huhti 2015, 15:35

Eti jostain garretin t4 riittää maltillisiin tehonlisäyksiin
MOOTTORINOSTURIN VUOKRAUSTA EDULLISESTI KESKIPOHJANMAALLA. LISÄTIETOA YV

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 13157
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 02 Huhti 2015, 19:06

On jo ylilyönti. T25/T03 riittää.

Mulla olis uusi KKK K16 pikkuturbo. Peräisin 4,2L 177hv diiselistä.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

blex84
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 2632
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja blex84 » 02 Huhti 2015, 19:13

Kyllä se kaks litrainen herää henkiin 03carretilla jo kummasti itellä oli jäärata auto 2litrasen oohooceellä ja ahtoja 0,7 niin jäällä 2vaihteella piikkirenkailla potki tyhjää ja bensalla ajettiin ja vakio pahvilla ja oli mukava ajella puuhakilvillä maantielläkin 2500kierrosta koneessa ja 0,7bar painetta jo sillon :peukku:
Astra G 1.8 turbo -98, Kadett E 2.0i -88, Kadett B 1.9 -70, Astra H 1.6 -05

Avatar
Paska Omena
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3166
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Paska Omena » 03 Huhti 2015, 04:08

Mistään en mitään tiedä, mutta jos noita pikkupotkureita löytyy kaksi ja kokeilumielellä kun on liikkeellä niin miksei tekis saman tuplaturboa? Toki yksi isompi olis fiksumpi, mutta jos sen joutuu ostamaan...

Ihan vaan sillä, että jos kerran on mahdollisuus kokeilla niin olishan se hauska nähdä mitä siitä tulee. Varsinkin jos hinnaksi tulee lähinnä oma työ.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97

JokeZi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Elo 2013, 00:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JokeZi » 02 Marras 2015, 20:08

Mietin tässä vaan että just tuplaturbonahan ei ne pakopaineetkaa nyt niin taida olla kauhee ongelma vai?
Vähä ehkä myöhässä osallistun keskusteluun muttamutta..
Nykyiset. Omega B1 2.5 V6 aut., BMW 525 e34, M20B25 tuleva turbo :D
ex. Ford Transit, Omega sekasikiö B2 2,5TD, VW Passat V6 30v 4Motion, Omega 8v, Saab 9000 2.0Turbo, Vectra A 2.0 16v, Omega 2.2DTI elegance, Omega 2.0DTI, BMW 525i m20b25

Repro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Marras 2008, 23:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Repro » 16 Maalis 2016, 22:43

Kyllä se kakslitraisen vakio alakerta bensalla ainakin 0,6 ahdot kestää, pitää koittaa jossain vaiheessa tiukata.
https://youtu.be/RAG6QzSWxt0

Wasu
OCF Member 2016
Viestit: 2021
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Wasu » 18 Maalis 2016, 14:41

Repro kirjoitti:Kyllä se kakslitraisen vakio alakerta bensalla ainakin 0,6 ahdot kestää, pitää koittaa jossain vaiheessa tiukata.
https://youtu.be/RAG6QzSWxt0
1bar on aika lailla vakion kipuraja. Itellä 0,7 bar ja kolmas kesä lähtee ny putkeen niillä. Ja on saanu monoa paljon.
Tykkää meistä facessa https://www.facebook.com/pages/NO-MOTORSPORT-Ry/632374933440290

Repro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Marras 2008, 23:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Repro » 18 Maalis 2016, 18:16

Otetaas puheet takas, endoskoopilla tiirailtuna nelosen männän päällys melko märkä. :lovin:

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4294
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi » 21 Maalis 2016, 21:23

Ajelin ite vakio 300tkm koneella 1bar paineilla 10tkm liekkirengas halkesi nelosen vesikanavaan ja koneremontin jälkeen tiputin paineet 0.8bar ajellut 30tkm ilman mitään ongelmia tehot mitattu vaan virtualdynolla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

Repro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Marras 2008, 23:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Repro » 12 Huhti 2016, 12:10

madi kirjoitti:Ajelin ite vakio 300tkm koneella 1bar paineilla 10tkm liekkirengas halkesi nelosen vesikanavaan ja koneremontin jälkeen tiputin paineet 0.8bar ajellut 30tkm ilman mitään ongelmia tehot mitattu vaan virtualdynolla
Minkälainen ahdin siellä ilmaa pumppaa?

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4294
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi » 12 Huhti 2016, 20:01

Mitsubishin TE05-12B näitä o ollu saabeissa
Voin kyllä myydä koko koneenki pakettina ilman megasquirttia säädöt saat mukaan millä on pelannut jo sen 40tkm
Remontinkin oon tehnyt silloin n.30tkm sitten vaihdoin kaikki alakerran osat yms...
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

Repro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Marras 2008, 23:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Repro » 13 Huhti 2016, 08:20

No voi hitsi, vähän tuli myöhässä tuo tarjous nyt.
Itsellä Mitsubishi TD05HR16G (muistaakseni) eli EVO 9/10:stä lähtöisin oleva.

mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane » 19 Tammi 2017, 21:32

Millaisilla muutoksilla saadaan xe kampiakseli ne lohkoon?
Turbo kalibran männät ja kanget

Avatar
kolkoti
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 647
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja kolkoti » 24 Tammi 2017, 18:45

mantamane kirjoitti:Millaisilla muutoksilla saadaan xe kampiakseli ne lohkoon?
Turbo kalibran männät ja kanget
Laittamalla paikoilleen ja kiristämällä runkolaakeripukit :wink:

Vauhtipyörän tarvii ´8 pulttisella kiinnityksellä olevan ja ohc:n hihnapyörä ei käy akselin päähän.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4

mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane » 26 Tammi 2017, 07:17

Joo xe vauhtipyörä tulee.
Mistä saisi hyvän kytkimen ja asetelman turbokäyttöön xe vauhtipyörälle ja pikku getragin väliin.

Vastaa Viestiin