C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi »

Noista kampiakseleista mitä tarkastelin niin vm91 lohkossa on "tako"akseli ja c20let koneissa on normaali akseli
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja blex84 »

madi kirjoitti:Kuva
menikö sulla 8tappisesta kanget solomuun?? :-?
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Viestit: 4173
Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
Paikkakunta: Lempäälä
Jäsennumero: 3208

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JNN »

JNN kirjoitti:Kysytääs ny täältä, minkä kokosilla (ja kovuisilla) pulteilla toi paineasetelma tulee kiinni kaposeen vauhtipyörään? (vanhat tietty hukassa...) Haenko metro-autosta vaan uudet vai pulttikaupasta jotkut kovemmat? Ja jälkimmäistä silmällä pitäen se mitta kiinnostaisi...
aksu8225 kirjoitti:arp:lta xe:n/let/n pultit ni kestää. 2kpl saa jättää hyllyy muistoksi...
Ei löytyny ARP:ltä ainakaan nettisivujen mukaan noita asetelman pultteja..? Marmoritiskiltä hain, ja menin pulttikauppaan kun nuo olivat 8.8 mutta ei löytynyt tuoltakaan kovempina, noiden paksuus kun oli 7mm...
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

noi 2 hyllyyn mallit oli varmaankin vauhtipyörän pultin?
Kuva
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Aksu8225 taisi sekoittaa vauhtipyörän kiinnityspultit... Mutta eiköhän nuo vakio asetelman pultit kestä ja parempi että hakee marmoritiskiltä kun pulttikaupassa ei taida olla keskittäviä pultteja....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
opel19871
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 11 Heinä 2012, 21:19

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja opel19871 »

tässä topikissa oli sivuttu tuota n20ne koneen keinuja.

itse painin samaisen ongelman kanssa keinut katkeilee siellä 6k paikeilla nyt on rajotin 5800 ja kestää mutta ois tarkotus päästä sinne noin 7k kieroksille.

tällä hetkellä kansi on j-kosusen porttaama vakio jousilla ja venttiileillä, retainerit on alumiiniset.
keinut vakiot niikuin hyd-nostajatkin, nokka on hankittu freetechnicsiltä imu 293 pako 288 nostoja 12,45 ja 12,40

onko kenelläkään tietoa 18e kannesta millaiset jouset ja retainerit siinä on koska kyseisessä laitteessa melkein samanlainen nokka
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Keme »

opel19871 kirjoitti:keinut katkeilee
opel19871 kirjoitti:tällä hetkellä kansi on vakio jousilla
En tiedä, mutta olisiko näillä jotain yhteyttä keskenään?
JEEEEEEEEEEEEE!
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

löysien jousien takiahan ne katkeilee, mulla on muistaakseni laitettu 318is bemarin tuplajouset. Kierrätetty monia monituisia kertoja yli 7000rpm eikä oo vajaan 10vuoden aikana yhtään keinua katkennu. Vaikka joka päiväsessä ajossa onki
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
opel19871
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 11 Heinä 2012, 21:19

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja opel19871 »

milläs tavalla nuo bemarin tupla jouset on sinne sovitettu, vai onko käyny suoraan vakio retainerille.
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

orkkis retainerit on muistaakseni, mutta en sitten muista tekikö kannentekijä niille mitään, kansi kuitenkin 2004 tehty ettei kaikkea muista. Ja 42mm imuvenat vaihdettu, 18S kansi niin oli ainakin aika pikkuset imuvenat peräti 37mm oli :lollis: :lollis:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

ascona77 kirjoitti:löysien jousien takiahan ne katkeilee, mulla on muistaakseni laitettu 318is bemarin tuplajouset. Kierrätetty monia monituisia kertoja yli 7000rpm eikä oo vajaan 10vuoden aikana yhtään keinua katkennu. Vaikka joka päiväsessä ajossa onki
ei ne keinut "vakio" ahtamattomissa poikki mee, mut ahdetuissa kyllä menee 7000+ rpm jos rajotinta ei oo pehmennetty ja putkessa paukkuu...vaikka nyt vähä jäykempää jousta oiski. mut jouset tietysti pitää vaihtaa jos kierroksia nostaa. oma vapari rajottamaton 1.8e alko sakkaamaa vasta jossai 7500-8000rpm ja ei yhtää keinua menny poikki. ja sievästi sillä ei ajettu. viimeset reissut ko. koneella jääradalla sai aikalailla kenkää...mut mitää siitä ei rikki saatu ja oli joku erikoisempi 1.8 opelin moottori kyseessä 130hp. ke-sport oli malli
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Faktaa kampiakseli asiaan.

20xe
uudempi valuakseli 17,496kg
vanhempi takoakseli 15,862kg

20se
vakio kampiakseli 15,788kg

vaakana oli maalaamon joku hipovaaka 0-20kg malli.



keinuvipu ongelma on täälläkin tuttu, tosin ei ikinä vielä ole kierrokset tappanut, vaan juurikin liian raju rajoitin.
Kuva
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

Spikey kirjoitti:Faktaa kampiakseli asiaan.

uudempi valuakseli 17,496kg
vanhempi takoakseli 15,862kg


vaakana oli maalaamon joku hipovaaka 0-20kg malli.



keinuvipu ongelma on täälläkin tuttu, tosin ei ikinä vielä ole kierrokset tappanut, vaan juurikin liian raju rajoitin.
kiitos kampiakselitiedoista.

lähinnä kierroksista puhuin juurikin sen takia ku siellä se paukahtaa poikki koska rajotinki on korkeilla kierroksilla ja jos tosiaa ei oo pehmeää rajotinta tai esim. itsellä oli ahtopaineen raja päällä ni hyvä ettei päätä tuulilasii lyö ku paukahtaa. ei ihme jos siellä keinu poikki menee... tuo 1.8e esimerkkiki puoltaa sitä ettei ne poikki kierroksien takia mene koska siinä ei rajotinta ollu...

nyt jostai takokampiakselia ettimää tai miksei suoraa tämä:
http://upg-shop.com/en/product/2355/ope ... shaft.html
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Rahamiesten romuja noi aftermarkket hipojutut

tosta lisää
http://www.pureperformancemotorsport.co ... r-kit.html

noi ppm romut tuntuu olevan todella asiallista tavaraa!
ja erittäin ymmärtäväistä porukkaa esimerkiksi "näyte" tavaroiden lähettämisestä eurooppaan.
Kuva
Avatar
Opve
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 913
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Opve »

der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Vastaa Viestiin