C20NE/C20GET Turbo Viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Turbo Calibrasta. Levyssä samat boorit.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Turbo calibran asetelma syvempi. Ei käy xe vauhtipyörään?
Tai levy ottaa vauhtipyrään kiinni kun ei ole keskeltä tarpeeksi suora.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

XE asetelma ja levy jostain cihhistä?

Mulla on Kadetissa vakio let vauhtipyörä/kytkin ja ohc getrag,bolt on paketti.

Tuntuis pelittävän hyvin,toistaiseksi luistanut vain rengas.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Mulla oli XE vauhtipyörällä LET levy ja XE asetelma, ei ollut ongelmaa sopivuuden kanssa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Sämä kirjoitti:Mulla oli XE vauhtipyörällä LET levy ja XE asetelma, ei ollut ongelmaa sopivuuden kanssa.
XE:tä on kahdella vauhtipyörällä,toinen on sama "potero" malli kuin LET.

Mulla ei ole ikinä ollut tuommoista matalaa vauhtista ja oletin kysyjän testanneen jo LET levyn epäsopivaksi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sämä »

?! kirjoitti:
Sämä kirjoitti:Mulla oli XE vauhtipyörällä LET levy ja XE asetelma, ei ollut ongelmaa sopivuuden kanssa.
XE:tä on kahdella vauhtipyörällä,toinen on sama "potero" malli kuin LET.

Mulla ei ole ikinä ollut tuommoista matalaa vauhtista ja oletin kysyjän testanneen jo LET levyn epäsopivaksi.
Tämä tiedossa, minulla ollut potero ja lättänä vauhtipyörä LET levyllä XE perässä, asetelma pitänyt vain olla sen vauhtipyörän mukaan kun ne ei käy "ristiin".

Samainen LET levy tällähetkellä tuossa XEVssä NEn lättänässä vauhtipyörässä kiinni.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Onko paljeväli tärkeä huomioitava seikka tälläistä konetta rakentaessa. Tulee c20let männät.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikös ne männät oo jo suunniteltu tuollaiselle palotilalle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Mistä edullisesti hyvät laakerit alakertaan.
teemu____
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 16
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 22:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja teemu____ »

Löytyykös keltään lohkon vahvike levyjä xe/ne lohkoon?
Avatar
JokkeJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JokkeJ »

Menee kyllä pikkusen väärään ketjuun mutta koska aikaisemminkin ollut samasta asiasta puhetta:

Meinasin tilata lättänän xe:n vauhtipyörän ja siihen ton calibran kytkimen niin onko noilla levyjen halkaisijoilla jotain eroa potero/lättänä vauhtipyörä? Mistä sen erottaa kumpaan tuo sopii? http://www.larkspeed.com/shopper/i/DT84 ... Clutch-Kit Tommosta kattelin.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja madi »

Ainut ero on kytkimen boori XE ja LET kytkilevyssä
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
JokkeJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JokkeJ »

madi kirjoitti:Ainut ero on kytkimen boori XE ja LET kytkilevyssä
Tarkoitat nyt tuota levyn "hammastusta"? 14 hampainen pitäis olla, että sopii pikkuG:n kanssa. Ja tommonen pitäis olla 4x4 let koneen perässä. En vaan aikasemmista viesteistä ymmärtäny sopiiko tuo paketti oli kumpi vauhtipyörä tahansa? Mulla on nyt tommonen xe:n potero vauhtipyörä, mutta noi 3-4kg lättänät pyörät ei montaa sataa maksais.. Lähellä samaa paksuutta taitaa olla tuo lättänä ohc:n etuvedon pyörän kanssa? Mullakun on toi painelaakerin holkki jo ennestään niin vois olettaa ettei muutoksia tarttis tehä senku laittaa paikalleen. Kattelin että Xev koneisissa G astroissa ja B vectroissa jossa F23 laatikko olis myös 14 hampainen levy samalla halkaisijalla, mutta sopiiko asetelma?
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja Sämä »

JokkeJ kirjoitti:
madi kirjoitti:Ainut ero on kytkimen boori XE ja LET kytkilevyssä
Tarkoitat nyt tuota levyn "hammastusta"? 14 hampainen pitäis olla, että sopii pikkuG:n kanssa. Ja tommonen pitäis olla 4x4 let koneen perässä. En vaan aikasemmista viesteistä ymmärtäny sopiiko tuo paketti oli kumpi vauhtipyörä tahansa? Mulla on nyt tommonen xe:n potero vauhtipyörä, mutta noi 3-4kg lättänät pyörät ei montaa sataa maksais.. Lähellä samaa paksuutta taitaa olla tuo lättänä ohc:n etuvedon pyörän kanssa? Mullakun on toi painelaakerin holkki jo ennestään niin vois olettaa ettei muutoksia tarttis tehä senku laittaa paikalleen. Kattelin että Xev koneisissa G astroissa ja B vectroissa jossa F23 laatikko olis myös 14 hampainen levy samalla halkaisijalla, mutta sopiiko asetelma?
Mulla oli XEssä LET kytkinlevy littanapyörällä ja se sama kytkinlevy oli käytössä myös sillä poteropyörällä. Ei mitään ongelmaa. LET konettahan ei ole tainnut saada kuin poteropyörällä, XEtä saanut littanalla ja poterolla.
Asetelma piti vaan vauhtipyörän mukaan olla koska poteropyörän asetelma ei käy littanapyörään syvyyseron takia. Itse kytkinlevy on abaut samassa kohtaa koska samanlaisen painelaakerin holkin tarvitsi kumpaakin vauhtipyörää käytettäessä takavetoasennuksessa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
JokkeJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys

Viesti Kirjoittaja JokkeJ »

Okei no sitten tuo paketin asetelma ei littanan pyörän kanssa todennäköisesti sovi. No katotaan rupeenko nuukailee ja laitan sen poteron ton paketin kanssa olis vaan suht halpa.. Toki saa ehdottaa asetelmaa ja levyä littanalle pyörälle.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Vastaa Viestiin