C20NE/C20GET Turbo Viritys
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Olikos toi let kansipahvi yhtään paksumpi kuin ne tai saako paksumpia ilman teettämistä?
Ja tuosta nokka-asiasta, kun 18E nokkakeppi ainakin vapariin toi lisätehoja mutta mulle on jostain jääny mielikuva että turbovehkeissä olis miedompi nokka jotenkin parempi..? Toki nokka-asioissa on aina sen miljoona vaikuttavaa tekijää, mutta noin yleisesti kuullut moista suosittavan, niin onko kellään mitään penkitys kokemuksia noiden eroista, kumpi parempi. Toki taitaa vaikuttaa käyttöaluekkin tuohon mm. mutta kuitenkin, ite suunnittelin vakiolla koittaa ensalkuun kasata.
Ja tuosta nokka-asiasta, kun 18E nokkakeppi ainakin vapariin toi lisätehoja mutta mulle on jostain jääny mielikuva että turbovehkeissä olis miedompi nokka jotenkin parempi..? Toki nokka-asioissa on aina sen miljoona vaikuttavaa tekijää, mutta noin yleisesti kuullut moista suosittavan, niin onko kellään mitään penkitys kokemuksia noiden eroista, kumpi parempi. Toki taitaa vaikuttaa käyttöaluekkin tuohon mm. mutta kuitenkin, ite suunnittelin vakiolla koittaa ensalkuun kasata.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Juho M-P kirjoitti:Jos kikkailet Motronicilla niin rutut reilusti alle 9.
Jos taas Mega niin se NE vakio menee pikkuahdolla. Mut naulata ei saa.
Meinasin megaa mutta ikinä ei voi tietää.
en oo vielä mitää lyöny lukkoon ennenko pääsee osia ees sovittaan pellin alle (joskus ikuisuuksien päästä jos sillonkaan)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Rajulla nokalla tarkoitetaan oikeita viritysnokkia joissa on paljon overlappia. 18E on vakionenä joka sopii ahdettuun mainiosti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
eiköhän noita pahveja saa ainaki vakio, +0.1mm, +0.2mm ja +0.3mm z20let tiivisteen saat tehtyä just nii paksuksi ku haluat mut öljy/vesikanava pitää huolella tiivistää.JNN kirjoitti:Olikos toi let kansipahvi yhtään paksumpi kuin ne tai saako paksumpia ilman teettämistä?
Ja tuosta nokka-asiasta, kun 18E nokkakeppi ainakin vapariin toi lisätehoja mutta mulle on jostain jääny mielikuva että turbovehkeissä olis miedompi nokka jotenkin parempi..? Toki nokka-asioissa on aina sen miljoona vaikuttavaa tekijää, mutta noin yleisesti kuullut moista suosittavan, niin onko kellään mitään penkitys kokemuksia noiden eroista, kumpi parempi. Toki taitaa vaikuttaa käyttöaluekkin tuohon mm. mutta kuitenkin, ite suunnittelin vakiolla koittaa ensalkuun kasata.
miksi haluat paksumman tiivisteen?? joko kansi on tehty ahdetulle sopivaksi?? siinä samallahan puristukset tippuis...
kyllä 18e kannattaa suoraan laittaa...ainaki 4 vuotta kone kesti moitteetta 380/486nm tehoilla mut moottoria ei kierrätetty yli 7200rpm ni sen jälkee tietoa toiminnasta ei oo et alkaako keinut napsuu poikki?? itellä pehmeä rajotin joka alottaa jo 6700rpm kohdalla pikkuhiljaa rajottaa...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Kannelle ei oo tehty viä mitään muuta ku purettu, putsattu ja kiikutettu pajalle lähinnä plaanattavaks. Voishan niitä palotiloja kairata tietty samalla, let männät ton purkan tiputuksen takia tulossa.
Noilla männllä tippunee siihen 9.0:1 ja kairaamalla vähän lisää. Ajatus oli mega laittaa kanssa, mutta jos ensin koittais toimiin saada ihan motronicilla ja matalilla paineilla siihen lappuun se 108hp ja sitämyöten leima saatu niin enempi sitä painetta, eikös nuo mahd. matalat puristukset äkkiä ajatellen palvelisi molempia tarkoituksia...? Toki sillä megalla helpompi olisi toteuttaa, mutta saa nähdä sitten kun sinne asti joskus päästään.Juho M-P kirjoitti:Jos kikkailet Motronicilla niin rutut reilusti alle 9.
Jos taas Mega niin se NE vakio menee pikkuahdolla. Mut naulata ei saa.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Tee suoraan megalla, niin ei tarvi kötöstää mitään tilapäisiä virityksiä ja ei tarvi pudottaa puristuksiakaan.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Kysytääs ny täältä, minkä kokosilla (ja kovuisilla) pulteilla toi paineasetelma tulee kiinni kaposeen vauhtipyörään? (vanhat tietty hukassa...) Haenko metro-autosta vaan uudet vai pulttikaupasta jotkut kovemmat? Ja jälkimmäistä silmällä pitäen se mitta kiinnostaisi...
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
arp:lta xe:n/let/n pultit ni kestää. 2kpl saa jättää hyllyy muistoksi...
kysymys:
onko c20ne:n ja c20xe/x20xev/c20let kampiakselit muuten samoja paitsi vauhtipyörän kiinnitys? mite jakopään puoli? kampiakselin triggeripyörä?kiertokanget ainaki on samat ja runkolinja koneistetaa ni niillä ei oo merkitystä. ja jos joku tietää onko eroja 16v kampiakseleissa. esim. ite oletan et c20let ois paras kampiakseli??
kysymys:
onko c20ne:n ja c20xe/x20xev/c20let kampiakselit muuten samoja paitsi vauhtipyörän kiinnitys? mite jakopään puoli? kampiakselin triggeripyörä?kiertokanget ainaki on samat ja runkolinja koneistetaa ni niillä ei oo merkitystä. ja jos joku tietää onko eroja 16v kampiakseleissa. esim. ite oletan et c20let ois paras kampiakseli??
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
eikös ne alkupään XE kampiakselit ole taottuja ja muut valettuja.
triggerit on mun mielestä kaikissa samoja.
siitä en ole varma onko kaikissa malleissa niitä ykk nastoja limpuissa.
kankia on varmaan 5 eri versiota tullut vastaan, suurimpana erona tietysti prässi/uiva rakenne ja paksuus/vahvuus. jakopään puolesta en kyllä muista onko niissä mittaeroja.
alempi noista tais olla se taottu malli.
ja jotain huutelevat maailmalla että hg merkinnällä olevat lohkot olisivat vahvempia kuin hh merkityt?
veikkaan että kaikki ne menee samanlailla kappaleiksi kun saa sopivasti muuttujat kohdilleen.
triggerit on mun mielestä kaikissa samoja.
siitä en ole varma onko kaikissa malleissa niitä ykk nastoja limpuissa.
kankia on varmaan 5 eri versiota tullut vastaan, suurimpana erona tietysti prässi/uiva rakenne ja paksuus/vahvuus. jakopään puolesta en kyllä muista onko niissä mittaeroja.
alempi noista tais olla se taottu malli.
ja jotain huutelevat maailmalla että hg merkinnällä olevat lohkot olisivat vahvempia kuin hh merkityt?
veikkaan että kaikki ne menee samanlailla kappaleiksi kun saa sopivasti muuttujat kohdilleen.
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
onko nuo sulla kotona? pystytkö punnittee ne ja mittaamaan jakopään akselin vahvuuden siitä osasta mihin alahammaspyörä tulee ja kiilauran leveyden. triggerin saa vaikka ite tehtyä mut uskosin et tatechilla saa ykk:n tietoon anturilla oli sitte kolo tai tappi pyörässä. öljypumput ainaki on samat. ja voisitko vielä mitata runkolaakerin halkasijan ja runkolaakerin-kiertokangenlaakerin välin eli paljonko on "iskunpituus".
luulisin et taottu on kevyempi ja kestävämpi ja jos sulla tuo on ylimääränen ni laita yv:nä hintaa.
onko jollain runkovahvikelevyyn piirustusta/cad-kuvaa? tai saako niitä jostain rahalla c20ne lohkon alaosaan?
jos ite alan tekee ni mistä materiaalista se kannattais tehdä? raudasta mut oisko laatua heittää kellää?
luulisin et taottu on kevyempi ja kestävämpi ja jos sulla tuo on ylimääränen ni laita yv:nä hintaa.
onko jollain runkovahvikelevyyn piirustusta/cad-kuvaa? tai saako niitä jostain rahalla c20ne lohkon alaosaan?
jos ite alan tekee ni mistä materiaalista se kannattais tehdä? raudasta mut oisko laatua heittää kellää?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
kuva oli jostain nettivirittämöstä. itsellä ei ole sattunut jäämään kuin yksi tuollainen vanhempi ja se on käytössä.
on kuulemma n1.5kg kevyempi? valu painaisi 17kg ja takomalli 15.5kg
on kuulemma n1.5kg kevyempi? valu painaisi 17kg ja takomalli 15.5kg
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
Mulla on hallilla ne, xe, let, xev kampuroita kaikkia malleja lohkoja monia erejä kans
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20NE/C20GET Turbo Viritys
en jaksanut ruveta lohkoa purkamaan, mutta hihnapyörän pään akseli oli xe:ssä 27mm ja ne 24mm kiila kummassakin 5mm.
runkolaakerin ja kiertokangen laakerin väli onkin aikas haastava mitata, mutta mitalla noin katsottuna tuli mitaksi n.42mm eli todennäköisesti tehtaanpuolesta ilmoitettu 85mm yhteensä.
kampiakselin tapit ovat niin että niiden puolivälissä on ykk. eli toinen on x-astetta ennakkoa ja toinen x-astetta jälkeen.
mutta kyllähän nuo keskenään huomattavan erinnäköiset ovat helpoiten ne erottaa tosiaan muodosta ja sitten tako xe verrattuna NE kampuraan huomaa eron "valusaumasta" joka takomallissa on leveä lähes huomaamaton ja NE kampiakselissa terävämpi ja hiottu.
runkolaakerin ja kiertokangen laakerin väli onkin aikas haastava mitata, mutta mitalla noin katsottuna tuli mitaksi n.42mm eli todennäköisesti tehtaanpuolesta ilmoitettu 85mm yhteensä.
kampiakselin tapit ovat niin että niiden puolivälissä on ykk. eli toinen on x-astetta ennakkoa ja toinen x-astetta jälkeen.
mutta kyllähän nuo keskenään huomattavan erinnäköiset ovat helpoiten ne erottaa tosiaan muodosta ja sitten tako xe verrattuna NE kampuraan huomaa eron "valusaumasta" joka takomallissa on leveä lähes huomaamaton ja NE kampiakselissa terävämpi ja hiottu.