18E puristus kysymys
18E puristus kysymys
Eli tulevaisuudessa olis tarkoitus ehkä nakata mutka pellin alle niin kysymys kuuluu. Koneena siis 18E johon on laitettu 18NE koneen alakerta eli mannässä 4,5cm leveä amme joka on 6mm syvä. Suurinpiirtein mihinkähän nuo puristukset tippuis? Vanhoissa männissä oli melkein männän levyinen noin 1,5mm amme? Kantta kuitenkin ennestään laskettu 1mm. Tässä ei nyt mitään 300hp tavoitella vaan maltillisilla 0,5 bar ahtoilla jos sinne likemmäs 180hp pääsis, nyt kuitenkin viime penkki kerralla vaparina noin 128hp koneelta ja sen jälkeen 130hp paremmalla puolen pitäs nyt olla. Tarkoitus ois ihan vakioruiskuilla jatkaa
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: 18E puristus kysymys
Mutta mikä puristussuhde on 18S koneessa? Ootko purkanu kantta pois et näkis millaset männänlaet?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 18E puristus kysymys
Ei mitään hajua, mutta uskosin että sama mitä 18E. 1,5mm syvä monttu melkein koko männän laella oli 18s männissä. Nv koneen oma palotila kannessa oli 3-4mm korkeampi kuin 18E koneen
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: 18E puristus kysymys
Vastaan itse itselleni:
18S 9.2:1
18E 9.5:1
Kaiken lisäksi olen itse jo tämänkin foorumille kirjoittanut. No ei kaikkee voi muistaa.
Suuri epäilys on että puristussuhteen pieni ero johtuu vain kannesta.
18S 9.2:1
18E 9.5:1
Kaiken lisäksi olen itse jo tämänkin foorumille kirjoittanut. No ei kaikkee voi muistaa.
Suuri epäilys on että puristussuhteen pieni ero johtuu vain kannesta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)