Sivu 2/4

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 25 Marras 2014, 17:50
Kirjoittaja Juho M-P
C20NE maf:lla ymmä kait jonkin verran ylipainetta. Miten lie X20XEV.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 19:29
Kirjoittaja lauantaijokeri
Niin, onko kokemuksia miten X20XEV pelaa vakioruiskulla ahdettuna? Löytyy Z20let männät kankineen, suuttimet ja alkuperäinen turbo. Jos joku on tehnyt vastaavia koneita niin miten on pelannut alkuperäisen ruiskun kanssa? Let suuttimien max virtaus on 1,5xalkuperäiset x20xev suuttimet, saako kakkua tarpeeksi täyskuormalla?
Mitä imusarjaa on käytetty, mitenkä muuttuvapituinen kanavisto(alkup x20xev) pitää turboversioon asettaa?
Mitenkä xev:n alkuperäiset nokka-akselit eroavat let nokka-akseleista?
Voiko turbon öljynpaluun toteuttaa öljynmittatikun ja huohotinputken laipan kautta(en ole päässyt korkeuksia vielä vertaamaan kun ei ole irto konetta)?
Mitä muutoksia huohotin järjestelmään on joutunut tekemään?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 22:32
Kirjoittaja 1,2sorsa
lauantaijokeri kirjoitti:Niin, onko kokemuksia miten X20XEV pelaa vakioruiskulla ahdettuna? Löytyy Z20let männät kankineen, suuttimet ja alkuperäinen turbo. Jos joku on tehnyt vastaavia koneita niin miten on pelannut alkuperäisen ruiskun kanssa? Let suuttimien max virtaus on 1,5xalkuperäiset x20xev suuttimet, saako kakkua tarpeeksi täyskuormalla?
Mitä imusarjaa on käytetty, mitenkä muuttuvapituinen kanavisto(alkup x20xev) pitää turboversioon asettaa?
Mitenkä xev:n alkuperäiset nokka-akselit eroavat let nokka-akseleista?
Voiko turbon öljynpaluun toteuttaa öljynmittatikun ja huohotinputken laipan kautta(en ole päässyt korkeuksia vielä vertaamaan kun ei ole irto konetta)?
Mitä muutoksia huohotin järjestelmään on joutunut tekemään?

Let on nöyremmät nokat nostoa 8,5 vs 9,2mm

On joku pässi pikkuahdoilla pelleillytkin.
Ja sittenkin ohjaus tulisi penkissä säätää että olisi jtn järkeä.

hestec x32 on hyvä ohjaus tonnin pintaan
megaruutta halvempi ja kaikki ominaisuudet ja anturit saa sitten ite kasata ja opiskelella

Kiinteä imusarja löytyy vanhemmista a vectroista ja calibroista sekä c18xe koneista. Tosin pitkä avaruuspoika. Tee ite.

Vanhempi xev on violeteilla suuttimilla. Käyttöaste siinä 78% / 150hv 200nm

Ja riippuu mikä xev kyseessä. Vanhempaan voi tehdä pohjaan kun siinä on korkeutta eikä mitään tp-akseleita

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 18:11
Kirjoittaja lauantaijokeri
Entä nämä ohjaimet, onko kokemuksia?: http://www.hestec.fi/hestec/tuotteet/merkkikohtaiset/

listassa C20XEV, tarkoittanee X20XEV.. Tarkoitus oli pienen budjetin turbotus..

Laajakaista lambdamittarilla näkis suuntaa antavasti miten seokset käyttäytyy, alkuperäisessä ruiskussahan on labdaohjaus sekä nakutustunnistin, luulis että osaa säätää arvot ajettaviksi pienillä ja keskisuurilla kuormilla. Isommilla suuttimilla saa lisää kakkua täyskuormalla. Tietysti Joku Hestec tai vastaava olisi parempi mutta hintaakin on! Tehoa ei ole tarkoitus ottaa kuin 200hv paikkeilla, vakio Z20LET turbolla on tarkoitus saada hyvä vääntö ja pieni piristys vakio X20XEV koneeseen, ei mitään racekonetta!

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 22:46
Kirjoittaja 1,2sorsa
lauantaijokeri kirjoitti:Entä nämä ohjaimet, onko kokemuksia?: http://www.hestec.fi/hestec/tuotteet/merkkikohtaiset/

listassa C20XEV, tarkoittanee X20XEV.. Tarkoitus oli pienen budjetin turbotus..

Laajakaista lambdamittarilla näkis suuntaa antavasti miten seokset käyttäytyy, alkuperäisessä ruiskussahan on labdaohjaus sekä nakutustunnistin, luulis että osaa säätää arvot ajettaviksi pienillä ja keskisuurilla kuormilla. Isommilla suuttimilla saa lisää kakkua täyskuormalla. Tietysti Joku Hestec tai vastaava olisi parempi mutta hintaakin on! Tehoa ei ole tarkoitus ottaa kuin 200hv paikkeilla, vakio Z20LET turbolla on tarkoitus saada hyvä vääntö ja pieni piristys vakio X20XEV koneeseen, ei mitään racekonetta!

Hestekiltä saa adapteria orginaaliin johtosarjaan. Parisataa maksaa +boksi.

Ja c20xev ei ole olemassa. Ensimmäinen kirjain on päästöluokka.

Säätöön laajakaista lambda. Vanha läppäri johon säätöohjelma. Windows 10, 8, 7 seiska yksinkertaisin ja helpoin janin mielestä. Saat ton käyntiin niin sitten penkkiin säätämään loput. Motorset kannuksessa on hyvä ja halpa.

Xev vakionokilla T25 T3 ahtimella, imusarjalla, kanavatöillä huolletulla vakiokellarilla menee 200hv helposti. Itsellä kävisi mielessä saabin T25 luokan turbo joita saa edullisesti ja herää suht alhaalta.

Sitten tasapainoakselit jättää pois ja tasapainottaa kampuran niin saa vielä hieman lisää tehoja.

Kytkimen (hyvä vakio) pitäisi kestää hyvinkin.
veikkaan 300nm
Poterovauhtista voi keventää.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 08:05
Kirjoittaja Keme
Jättäsin hestecin purkin hankkimatta ja ostaisin ennemmin Maxxecun street purkin. Ominaisuudet näyttävät paremmilta, laajakaista-anturi sekä fly-leads johtosarja kuuluu hintaan ja hinta on halvempi.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 18:23
Kirjoittaja lauantaijokeri
Maxxecuun ei saa vanhaan Opeliin sopivaa adapteri johtosarjaa alkuperäiseen johtosarjaan, tosin esim map-anturin johdotuksen joutuu lisäämään myös Hestecissä mutta koko johtosarjaa ei tarvitse rakennella. Lisäksi Hestecin mallikohtaisen johtosarjaan kuulemma kuluu suuntaa antavat säädöt boxiin valmiiksi. Tällaista infoa sain..

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 19:57
Kirjoittaja Juho M-P
Hestecissä on suomenkielinen tuotetuki

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 22:32
Kirjoittaja 1,2sorsa
Juho M-P kirjoitti:Hestecissä on suomenkielinen tuotetuki
On ja myöskin asiakaspalvelu. Jos jää vaikka kytkentä kaavio mietityttämmän niin osataan neuvoa. Säätöohjelman ja kytkentäkaavion saa tiedostona hestekin sivuilta ymd

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 09:37
Kirjoittaja lauantaijokeri
Asiasta kolmanteen.. eli mitä eroa X20XEV ja Z20LET koneiden kansissa on? Onko muuta kuin letissä natrium täytteiset pakoventtiilit(onko saman kokoiset eli vaihtokelpoiset) ja xevissä "kireämmät" nokka-akselit? Kanavat?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 09:52
Kirjoittaja DEAD
Zletissä on kiinnityspahkat puolakannelle siellä tulppien poterossa ja tietty erilainen sitten se venakoppa.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 13:17
Kirjoittaja ?!
lauantaijokeri kirjoitti:Maxxecuun ei saa vanhaan Opeliin sopivaa adapteri johtosarjaa alkuperäiseen johtosarjaan, tosin esim map-anturin johdotuksen joutuu lisäämään myös Hestecissä mutta koko johtosarjaa ei tarvitse rakennella. Lisäksi Hestecin mallikohtaisen johtosarjaan kuulemma kuluu suuntaa antavat säädöt boxiin valmiiksi. Tällaista infoa sain..
Kyllähän se helpottaa kun voi käyttää orggis johtosarjaa,mutta ne alkaa oleen n.20v vanhoja vikoineen.

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 31 Tammi 2017, 20:56
Kirjoittaja lauantaijokeri
Onko vakio (z20let) ahtimen kanssa mitään itua laittaa uusia ahtoputkia ja cooleria, kun vakiot löytyy nurkista? Mitä tuolla ahtimella saa tehoja esim Hestecillä ja xev nokilla? Vakio suuttimet ei taida riittää kuin n250 kaakkiin asti?
Imusarja kanssa mietityttää, toimiikohan tuo alipaineohjattu xev imusarja?
Olisiko mitään itua alkuperäisen ahtimen kanssa tästä?: http://www.regalautosport.com/shop/EDS_ ... 20LEH.html

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 31 Tammi 2017, 21:01
Kirjoittaja lauantaijokeri
Jälkikysymys vielä, onko näissä turboissa kaikissa sama kaasuläppäkoko? Mitenkähän xev läppä, onko saman kokoinen?
Voiko näitä viestejä jotenkin muokata jälkikäteen? Olisin lisännyt tämän kysymyksen edelliseen viestiin mutta en heti hoksannut miten se onnistuu?

Re: x20xev turbo

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 00:21
Kirjoittaja 1,2sorsa
Xev läppä on 61mm c18xe 58mm
Päältä 63,5mm 67mm

Toi imusarja on nyt jokseenkin kallis............
Vakiosta en tiedä mutta c18xe/ vanhempi xev saa kiinteän halvalla käytettynä ja on kunnon valua vaikka pitkä imusarja onkin.

Säästä imusarjan rahat ja sijoita ohjaukseen eli hestekkiin tai tee / teetätä uusi imusarja, muuttuvapituisesta saa kannenpuoleisen osan jotenkin hyötykäytettyä?