opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja madi »

mikäs järki oli ostaa nuin pienet suuttimet ?
eikös olisi ollut sama ostaa 600-700cc kun ne voi säätäkkin pienemmälle tartte olla koko ajan tapissa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Jos on "vakiopituiset" o-rengas-boschit niin helpoimmalla pääset kun etsit C24NE koneen bensatukin ja suuttimien laipat imusarjaan. Sopii pienellä hipellyksellä moneen tarkoitukseen.
willeweikko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
Paikkakunta: vammala

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja willeweikko »

No niin , nyt on taas kesä tulossa joten alkaa autotallin siivous ja katselmus mihin viime kesänä jäätin .. Eli sitten kun saatiin auto käymään noilla osilla, alkoi säätäminen. Aikas pian huomattiin että kytkin ei riitä , mikä kyllä oli jo tiedossa ennen koneen purkamista ..

Siihen laitettiin sitten bemarin kilpa asetelma ja opelin oma levy 228m.. uus jäähdytin ja tuuletin sekä suora sytkä ..

No eihän sitä sitten saanut ajoon koko viimekesänä kun asetelma oli väärin asennettu eikä se irroittanu, joten säätökin jäi tälle kesälle 2011..

Nyt oliskin tarvetta saada tietää mikä on bemarin M20 koneen vauhtipyörässä porrastus , jotta voisin sen kopioida sitten tuohon opelin vauhtipyörään ?
Nimittäin se se vika ilmeisesti on kun sorvattiin se vauhtipyörä tasaiseksi ninkuin m3 ssa on ..

No näillä jatketaan kohti kesää kait se siitä ainakin johonkin ratapäiville kerkee se on moro
opel kadett c-coupe 2.0l
willeweikko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
Paikkakunta: vammala

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja willeweikko »

No niin nyt on sitten auto saatu säätöihin, ja savut on otettu myös alastarossa 4.6.2011 kiihdytys päivillä ajaksi tuli 13.9 ja nopeus lopussa 168km/h..
Aina jotain ongelmiakin ilmenee kun tehoja lisätään , nyt on jarrut aivan liian pienet? / huonokuntoiset? toimiakseen tarpeeksi tehokkaasti, joten olis päivityksen aika ..
Kysyisinkin , nyt jotta onko jotain pulttaa kiinni menetelmällä olevia jarruja c-kadettiin jotta sais tehoo lisää , vai täytyykö viritellä noista omegan jarruista sopivat tähän.. ?
opel kadett c-coupe 2.0l
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Simo »

willeweikko kirjoitti:Kysyisinkin , nyt jotta onko jotain pulttaa kiinni menetelmällä olevia jarruja c-kadettiin jotta sais tehoo lisää , vai täytyykö viritellä noista omegan jarruista sopivat tähän.. ?
No juuri mainitsemasi Omegan jarrut on lähes pulttaakiinni ratkaisu ja toinen on tuo: http://www.opeltuners.com/gtbrakes
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Hautala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Kesä 2007, 23:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Tarttis itelle kans hommat saabbi volovo yhistelmä mutta kukaan ei sano että mistä saabin koneesta ne kanget pitää olla. Niitäkin on varmaan erinlaisia. Eli mistä saabin koneesta (moottori tyyppi esim B204?) kiertokanget?
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja motorsport »

H-moottori. Muistaakseni kankea pitää kaventaa alasilmästä 25 milliin.
Hautala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Kesä 2007, 23:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Kiitos, seuraava tarkennus onko väliä että mistä noista H tyypin moottoreista ne kanget ottaa?
1 B201
2 B202 & B212
3 B204 & B234
4 B206
5 B205 & B235
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

8 tai 16 venttiilisestä 900/9000 moottorista. Tilavuus pitää olla 2.0 tai 2.1. Alasilmaa pitää kaventaa 0,7mm per puoli eli yht 1.4-1.5mm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Keme »

Hautala kirjoitti:Kiitos, seuraava tarkennus onko väliä että mistä noista H tyypin moottoreista ne kanget ottaa?
1 B201
2 B202 & B212
3 B204 & B234
4 B206
5 B205 & B235
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine

Google hakusanoilla "Saab h engine". Vaihtoehdot 4 ja 5 eivät ole H-koneita. Vaihtoehto kolmen koneet voivat olla, jos on vanhempia kuin 1994.
JEEEEEEEEEEEEE!
Hautala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Kesä 2007, 23:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Kanget ja männät ostettu kiitoksia avuista
Vastaa Viestiin