opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
mikäs järki oli ostaa nuin pienet suuttimet ?
eikös olisi ollut sama ostaa 600-700cc kun ne voi säätäkkin pienemmälle tartte olla koko ajan tapissa
eikös olisi ollut sama ostaa 600-700cc kun ne voi säätäkkin pienemmälle tartte olla koko ajan tapissa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Jos on "vakiopituiset" o-rengas-boschit niin helpoimmalla pääset kun etsit C24NE koneen bensatukin ja suuttimien laipat imusarjaan. Sopii pienellä hipellyksellä moneen tarkoitukseen.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
No niin , nyt on taas kesä tulossa joten alkaa autotallin siivous ja katselmus mihin viime kesänä jäätin .. Eli sitten kun saatiin auto käymään noilla osilla, alkoi säätäminen. Aikas pian huomattiin että kytkin ei riitä , mikä kyllä oli jo tiedossa ennen koneen purkamista ..
Siihen laitettiin sitten bemarin kilpa asetelma ja opelin oma levy 228m.. uus jäähdytin ja tuuletin sekä suora sytkä ..
No eihän sitä sitten saanut ajoon koko viimekesänä kun asetelma oli väärin asennettu eikä se irroittanu, joten säätökin jäi tälle kesälle 2011..
Nyt oliskin tarvetta saada tietää mikä on bemarin M20 koneen vauhtipyörässä porrastus , jotta voisin sen kopioida sitten tuohon opelin vauhtipyörään ?
Nimittäin se se vika ilmeisesti on kun sorvattiin se vauhtipyörä tasaiseksi ninkuin m3 ssa on ..
No näillä jatketaan kohti kesää kait se siitä ainakin johonkin ratapäiville kerkee se on moro
Siihen laitettiin sitten bemarin kilpa asetelma ja opelin oma levy 228m.. uus jäähdytin ja tuuletin sekä suora sytkä ..
No eihän sitä sitten saanut ajoon koko viimekesänä kun asetelma oli väärin asennettu eikä se irroittanu, joten säätökin jäi tälle kesälle 2011..
Nyt oliskin tarvetta saada tietää mikä on bemarin M20 koneen vauhtipyörässä porrastus , jotta voisin sen kopioida sitten tuohon opelin vauhtipyörään ?
Nimittäin se se vika ilmeisesti on kun sorvattiin se vauhtipyörä tasaiseksi ninkuin m3 ssa on ..
No näillä jatketaan kohti kesää kait se siitä ainakin johonkin ratapäiville kerkee se on moro
opel kadett c-coupe 2.0l
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
No niin nyt on sitten auto saatu säätöihin, ja savut on otettu myös alastarossa 4.6.2011 kiihdytys päivillä ajaksi tuli 13.9 ja nopeus lopussa 168km/h..
Aina jotain ongelmiakin ilmenee kun tehoja lisätään , nyt on jarrut aivan liian pienet? / huonokuntoiset? toimiakseen tarpeeksi tehokkaasti, joten olis päivityksen aika ..
Kysyisinkin , nyt jotta onko jotain pulttaa kiinni menetelmällä olevia jarruja c-kadettiin jotta sais tehoo lisää , vai täytyykö viritellä noista omegan jarruista sopivat tähän.. ?
Aina jotain ongelmiakin ilmenee kun tehoja lisätään , nyt on jarrut aivan liian pienet? / huonokuntoiset? toimiakseen tarpeeksi tehokkaasti, joten olis päivityksen aika ..
Kysyisinkin , nyt jotta onko jotain pulttaa kiinni menetelmällä olevia jarruja c-kadettiin jotta sais tehoo lisää , vai täytyykö viritellä noista omegan jarruista sopivat tähän.. ?
opel kadett c-coupe 2.0l
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
No juuri mainitsemasi Omegan jarrut on lähes pulttaakiinni ratkaisu ja toinen on tuo: http://www.opeltuners.com/gtbrakeswilleweikko kirjoitti:Kysyisinkin , nyt jotta onko jotain pulttaa kiinni menetelmällä olevia jarruja c-kadettiin jotta sais tehoo lisää , vai täytyykö viritellä noista omegan jarruista sopivat tähän.. ?
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Tarttis itelle kans hommat saabbi volovo yhistelmä mutta kukaan ei sano että mistä saabin koneesta ne kanget pitää olla. Niitäkin on varmaan erinlaisia. Eli mistä saabin koneesta (moottori tyyppi esim B204?) kiertokanget?
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
H-moottori. Muistaakseni kankea pitää kaventaa alasilmästä 25 milliin.
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Kiitos, seuraava tarkennus onko väliä että mistä noista H tyypin moottoreista ne kanget ottaa?
1 B201
2 B202 & B212
3 B204 & B234
4 B206
5 B205 & B235
1 B201
2 B202 & B212
3 B204 & B234
4 B206
5 B205 & B235
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
8 tai 16 venttiilisestä 900/9000 moottorista. Tilavuus pitää olla 2.0 tai 2.1. Alasilmaa pitää kaventaa 0,7mm per puoli eli yht 1.4-1.5mm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engineHautala kirjoitti:Kiitos, seuraava tarkennus onko väliä että mistä noista H tyypin moottoreista ne kanget ottaa?
1 B201
2 B202 & B212
3 B204 & B234
4 B206
5 B205 & B235
Google hakusanoilla "Saab h engine". Vaihtoehdot 4 ja 5 eivät ole H-koneita. Vaihtoehto kolmen koneet voivat olla, jos on vanhempia kuin 1994.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Kanget ja männät ostettu kiitoksia avuista