opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 180
- Liittynyt: 15 Touko 2008, 20:16
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Itellä manta konees on 10 puristukset.. Ei ole menny yhtään kansi pahvia ja muutenki kone ollu nipussa 8 vuotta. Paineita käytä 1.0-1.6 bar. riippuu mielen tilasta...
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
kerro toki lisää? mikä ahdin, alakerran sisuskalut ym. pelkkä ahtopaine ja puristus ei hirveesti kerro.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 180
- Liittynyt: 15 Touko 2008, 20:16
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
eagle h profii veivit ja mahle tako mukit.. Siinä ny alakerta hyvin pitkälle. Ahdin on holset/kkk/garrett kuulalaakeroitu. Kansi on paikallisen virittäjän tekeleitä ja kylmäkosken moottori tehny nokan. Nyt vasta vaihdoin met tiivisteen.. Tähän asti ollu orkkis tiiviste. Ja moottori ohjauksena kaks kesää toiminu toi hestec.. ennen sitä oli orkkis motronic ja sytkä.
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Mitkähän Mahlet nuo oikein on ? Klassiset CIH-koneen rallimahlet ei oikein sovi kuvioon korkeutensa puolesta. Minkä mittaiset veivit ? Mikä kansi ?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
erittäin mielenkiintoisa , kuulla että jollain on kestänyt noinkin kovilla ahdoilla sekä puristussuhteella ..
Mutta eikös se ole paljolti kiinni juuri siitä millain kaikki pelaa yhteen tasapainoitukset ja voitelut kohdallaan..
Olisi kiva tietää kuinka paljon tehoa ja vääntöä saa tolla 10 puristus suhteella ja 1-1.5 bar ahdoilla??? onko mitattu muuta kuin korvakuulolla? , kun esim vertailu kohteena toimii tuollainen 8 puristussuhteella oleva sekä 1bar ahdoilla oleva kone näillä tehoilla 306hv/410nm.
Mutta eikös se ole paljolti kiinni juuri siitä millain kaikki pelaa yhteen tasapainoitukset ja voitelut kohdallaan..
Olisi kiva tietää kuinka paljon tehoa ja vääntöä saa tolla 10 puristus suhteella ja 1-1.5 bar ahdoilla??? onko mitattu muuta kuin korvakuulolla? , kun esim vertailu kohteena toimii tuollainen 8 puristussuhteella oleva sekä 1bar ahdoilla oleva kone näillä tehoilla 306hv/410nm.
opel kadett c-coupe 2.0l
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 180
- Liittynyt: 15 Touko 2008, 20:16
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Ei ole klassiset cih mahlet.. Veivien pituutta en muista koska ei ole tarvinu avata konetta 8 vuoteen. Kansi on XR2E isoilla venoilla. Viime kesän penkki tulos oli 300 pyörillä. paineita 1 bar. Vääntö oli reilu 400nm muilla paineilla ei ole mitattu.
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Juu nyt on sitten kone porattu ja hoonattu volvon männille. kävi ilmi ,että saabin kanget 135mm ja volvon 39.7 mm mäntä ei tullutkaan lohkosta yli niin paljon kun olimme laskeneet ..
Nyt täytyy siis lohkosta ottaa vielä 1.8mm pois jotta männästäkin voisi ottaa sen saman verran..
Tämä kokoonpano tuli lohkon yli 0,6mm vaikka olimme laskeneet 2,7mm jotta sellainen laskuvirhe, no kohta saadaan nähdä mitä lohkolle ja jakopäälle tapahtuu kun siitä leikataan tuo 1.8mm pois..
Niin ja volvon männässähan oli se kuoppa 22.10cc ja kannen palotila oli 50cc kun sen oikein laskin nesteellä, siis kantta oli jo jokusen kerran plaanattu..
Mistä voisi ostaa kannentiivisteitä ? Niitä kisa juttuja , ostin kyllä jo ton motonetistä saatavan goetz(vai mikä se ny oli) merkkisen tiivisteen..
Nyt täytyy siis lohkosta ottaa vielä 1.8mm pois jotta männästäkin voisi ottaa sen saman verran..
Tämä kokoonpano tuli lohkon yli 0,6mm vaikka olimme laskeneet 2,7mm jotta sellainen laskuvirhe, no kohta saadaan nähdä mitä lohkolle ja jakopäälle tapahtuu kun siitä leikataan tuo 1.8mm pois..
Niin ja volvon männässähan oli se kuoppa 22.10cc ja kannen palotila oli 50cc kun sen oikein laskin nesteellä, siis kantta oli jo jokusen kerran plaanattu..
Mistä voisi ostaa kannentiivisteitä ? Niitä kisa juttuja , ostin kyllä jo ton motonetistä saatavan goetz(vai mikä se ny oli) merkkisen tiivisteen..
- A_Manta_1972
- 'Senator'
- Viestit: 846
- Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Lumijoki
- Viesti:
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Pro-turbolla on nettisivuillaan mainittu cometicci myös cihhiin, mutta miten lienee saatavuus todellisuudessa? Joskus ostin itse tammer-dieselistä elringin kynsitiivisteen, kysyminen ei maksane kuin puhelumaksun?
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Comiticcia ei kai enää saa??? Vai kui?
Elringin kynsitiivistettä saa ja kuulemma aika perkeleen hyvä. Ja halpakin.
Elringin kynsitiivistettä saa ja kuulemma aika perkeleen hyvä. Ja halpakin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
willeweikko kirjoitti: Nyt täytyy siis lohkosta ottaa vielä 1.8mm pois jotta männästäkin voisi ottaa sen saman verran..
Öööö. Miksi?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 180
- Liittynyt: 15 Touko 2008, 20:16
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
Kyllä saa cometicin tiivistettä.. 97mm männille
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
Manta B 400 4x4
Gsi Kadett
Image is nothing Boost is everything
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
siis 1,8mm otettiin lohkosta pois jotta männät tulisivat 2.4mm yli kannentason. kyseessähän oli nuo volvon männät joissa oli 6,25mm monttu 68mm halkaisijalla. jos sen olisi jättänyt niin ilman että sitä palotilaa olisi pienentänyt olisi se tuonut palotilaa mäntään 22.02cc ja taas puristus suhde n. 7.4. mäntään piti saada 16 cc palotila jotta puristus suhde olisi näin n.8.3.
Nyt kun lohkosta otettiin pois 1.8mm ja männästä 1.8mm saatiin haluttu lopputulos..
Tiedän nyt toki jälkiviisaana , jotta olisi ollut volvolla myös sellainen mäntä (B230FT) joka olisi suoraan sopinut sinne taisi olla n. 3mm monttu 68mm halkaisijalla.. "Mutta kun halvalla sai", noi männät niin tässä sitä ny ollaan..Toki se halpuus häviää noihin töihin mitä se teettää.. että ensikerralla sitten ?!!
Nyt kun lohkosta otettiin pois 1.8mm ja männästä 1.8mm saatiin haluttu lopputulos..
Tiedän nyt toki jälkiviisaana , jotta olisi ollut volvolla myös sellainen mäntä (B230FT) joka olisi suoraan sopinut sinne taisi olla n. 3mm monttu 68mm halkaisijalla.. "Mutta kun halvalla sai", noi männät niin tässä sitä ny ollaan..Toki se halpuus häviää noihin töihin mitä se teettää.. että ensikerralla sitten ?!!
opel kadett c-coupe 2.0l
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
kuulostaa toi cih koneen lohkopinnan lasku todella hölmöltä touhulta, ja vielä hölmömmältä kuulostaa ahdetussa padassa sanonta kun halvalla sain. no kestää se varmasti sen aikaa mitä kestää .
mä mitää ahtamisesta tiedä vaikka kokoaja vihellystä kuuleeki
mä mitää ahtamisesta tiedä vaikka kokoaja vihellystä kuuleeki
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
No niin nyt on kone kiinni ja ensimmäiset savut ovat tullet pakoputkesta ulos ,vielä kannen kiristys ja megansäätö ja paanalle...
Vielä toki t'äytyis ostaa suuttimet , olen ajatellut viisaampien kanssa että noin 500cm/3 pitäisi olla kooltaan nuo suuttimet..
No mistä näitä nyt saisi ostaa siis suuttimia.. onko täällä jollain myynnissä vanhoja? , ja tuolla http://www.vpv-motorracing.com/index2.htm
oli myös jotain , sieltä tilasin laajakaista lamdan
Vielä toki t'äytyis ostaa suuttimet , olen ajatellut viisaampien kanssa että noin 500cm/3 pitäisi olla kooltaan nuo suuttimet..
No mistä näitä nyt saisi ostaa siis suuttimia.. onko täällä jollain myynnissä vanhoja? , ja tuolla http://www.vpv-motorracing.com/index2.htm
oli myös jotain , sieltä tilasin laajakaista lamdan
opel kadett c-coupe 2.0l
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10 Tammi 2008, 21:35
- Paikkakunta: vammala
Re: opel 2.0l cih koneeseen alta 9 puristussuhde
ei oikein tahdo suuttimia käytettynä löytyä.. Joten tilasin jo uudet 444cm/3 .. Nyt niille täytyy suutintukki tehdä, jotta uudenmalliset o-rengaalliset suuttimet käyvät. Edelliset olivat (letkumallisia)?
Jos jolllain sattuisi olemaan tietoa suutintukin valmistuksesta, taikka valmista sellaista tarjolla olisin erittäin kiitollinen tiedosta ..
Jos jolllain sattuisi olemaan tietoa suutintukin valmistuksesta, taikka valmista sellaista tarjolla olisin erittäin kiitollinen tiedosta ..
opel kadett c-coupe 2.0l