Sivu 31/35

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 15 Loka 2015, 23:13
Kirjoittaja Tubbe
Onko muuten tuosta MAP anturin päivityksestä esim. 2,5bar -> 3.0bar mitään hyötyä? Tiedän että käytännössä silloin ecu osaa lukea ahtopaineet 2bar saakka, mutta netistä luettua tuosta motronicin me 7.5 (mikä hyvin pitkälti sama kuin 7.6.2) niin vaikka mapin päivittää, niin boksi ei ymmärrä yli 1,5bar ahtopainetta? Mikä mahtaa siis olla totuus tässä, koska löytyy myös eds softa jossa 3bar map käytössä? :roll:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 16 Loka 2015, 07:01
Kirjoittaja Ströbä
Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla... 8)
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 16 Loka 2015, 09:24
Kirjoittaja enne
Ströbä kirjoitti:Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla... 8)
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
Lisäksi moni on sitä mieltä, että se 3.0 bar anturi on parempi ja antaa tarkempia arvoja. Itse ollut ainakin tyytyväinen vaihtoon. -(z)-

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 00:01
Kirjoittaja Tubbe
Pitäis saada 4bar bensapaineensäädin. Käykö se vagin vakio, jos ei niin mikä käy? Jos jollaki olis vaikka linkata ebay tjsp ;)

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 04 Tammi 2016, 17:00
Kirjoittaja StarBreakeR
Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 13 Tammi 2016, 21:24
Kirjoittaja FinBastard
StarBreakeR kirjoitti:Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Mulle vaihdettiin orkkis 92 asteinen. Tarpeeksi kun ajaa kovilla pakkasilla, niin alkaa Zafiran koppikin lämpeneen :D

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 13 Tammi 2016, 22:28
Kirjoittaja enne
Vakio termostaatti jos et rata-ajoon ole suunnitellut kokoonpanoa

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 20 Tammi 2016, 18:49
Kirjoittaja Stuke
Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 21 Tammi 2016, 14:48
Kirjoittaja enne
Stuke kirjoitti:Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.
On laittanut.
Yleisin muutos on vaihtaa Regalin /EDS :n imunokka. Tämä lisää hengitystä yläkierroksilla ja auto ei enään hyydy 5500rpm jälkeen.
Itellä odottaa asennusta DBilaksen nokat, jolloin tuollainen Regalin imunokka lähtee myyntiin.

Ja ainakin yhdellä pk-seudun OPC kuskilla on REGAlin imu- ja pakonokka paikoillaan ja yhdessä sopivan imusarjan kanssa voimaa luovuttaa +320hp

Nokkien avulla kierrosalue laajenee mukavasti ja voimaa saa punarajan loppuun asti. (Vaatii tietenkin, että myös putkisto ja muut perusjutut on kunnossa)

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 20:01
Kirjoittaja Btr-
Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 21:35
Kirjoittaja 1,2sorsa
Btr- kirjoitti:Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?
se jäätyy kesälläkin, tarvitaan vain kosteampi ilma ja alle 10astetta lämmintä. Esim suomen tyypillinen juhannus yö.
kaasuläpällä on sama fiilis kuin jätkällä joka ajaa moottoripyörällä ilman kypärää sen 200km/h ja tämä riittää mun osalta ettei mee offtopickiin

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 18 Kesä 2016, 21:24
Kirjoittaja StarBreakeR
Oma meni eilen särki: räkii ja paukkuu heti ku jenka yli 3krpm :cry:
..sytkä ja alipainepuoli tarkastettu.. vieläku jaksais mennä enemmän tutkimaan

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 21:17
Kirjoittaja Tubbe
Imusarja kannattaa vaihtaa näihin kyllä heti jos haluaa ettei se puudu yläpäässä. Omassa on kopio gt30 turbo ja puutui ihan täysin 5500rpm jälkeen, sitten vaihdettiin kopio EDS imusarja ja XEV imunokka säädettävällä pyörällä ja puolen hampaan myöhäistyksellä. Imusarja portattiin vielä kanteen, näillä sai aivan järkyttävän eron moottorin luonteeseen. Nyt jaksaa laulaa sinne ~7000rpm, vaikka vielä purkki säätämättä ja neitipaineet 0.8bar :lollis: En tiedä kummasta enemmän hyötyä. Ehkä jos ajaa k04 turboilla niin ensin nokka vaihtoon, tuo eds imusarja auttaa varsinkin noilla isoilla turboilla, missä on turha odottaa mitään tapahtuvankaan alle 3500rpm. Tuosta kaasuläpästä vielä sen verran, että omasta se on poistettu ja autolla ajettu myös -30 pakkasessa talvella, ei mitään ongelmaa ole ollut :peukku:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 22:00
Kirjoittaja StarBreakeR
Itsellä vielä vakio imusarja mutta xev imunokka hampaan myöhästyksellä ja vetää het 3,5krpm jälkeen hirveellä raivolla rajottimelle. ilman luistonestoa se prkl alkaa sutimaan siinä missä vakio rupee puutumaan kolmosellakin. (kyseessä zafira niin kyl siin tulee aina semmonen trollface lukema kasvolle :lollis: )
Käynti ongelma parani kun laitto oikeeta bensaa (neste), kun ei tuo tykänny teboilin 98.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 03 Helmi 2017, 23:35
Kirjoittaja lauantaijokeri
Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?