Z20LEx virittäminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2069
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 15 Loka 2015, 23:13

Onko muuten tuosta MAP anturin päivityksestä esim. 2,5bar -> 3.0bar mitään hyötyä? Tiedän että käytännössä silloin ecu osaa lukea ahtopaineet 2bar saakka, mutta netistä luettua tuosta motronicin me 7.5 (mikä hyvin pitkälti sama kuin 7.6.2) niin vaikka mapin päivittää, niin boksi ei ymmärrä yli 1,5bar ahtopainetta? Mikä mahtaa siis olla totuus tässä, koska löytyy myös eds softa jossa 3bar map käytössä? :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Ströbä
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 417
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä » 16 Loka 2015, 07:01

Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla... 8)
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
Astra Z20LEH x2

Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne » 16 Loka 2015, 09:24

Ströbä kirjoitti:Kannattaa päivittää 3 bar anturiin. Jää pelivaraa. Sitähän voi sit pärryytellä huoletta vaikka yks kasin ahdoilla... 8)
ja vaatii tosiaan softaan muutoksia toimiakseen oikein.
Lisäksi moni on sitä mieltä, että se 3.0 bar anturi on parempi ja antaa tarkempia arvoja. Itse ollut ainakin tyytyväinen vaihtoon. -(z)-
Kuva
Func Crew member | Astra SRi300 | Volvo V70 | BMW F31
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2069
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 13 Joulu 2015, 00:01

Pitäis saada 4bar bensapaineensäädin. Käykö se vagin vakio, jos ei niin mikä käy? Jos jollaki olis vaikka linkata ebay tjsp ;)
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Avatar
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR » 04 Tammi 2016, 17:00

Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t

FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard » 13 Tammi 2016, 21:24

StarBreakeR kirjoitti:Minkälaisia termostaatteja ootte laitellu? Monessa paikkaa mainostetaan 82 asteisia, mutta moni paikka myös väittää 92 asteiseksi.
Pohjoisen reissun jälkeen ei oo tahtonu lämmöt nousta 80 paremmalle puolen ja pitäs ny hieman kahtella termaria.. tosin syylärin päätyki antautui ja tihkuttaa ylävesiletkuliitoksen vierestä.
Mulle vaihdettiin orkkis 92 asteinen. Tarpeeksi kun ajaa kovilla pakkasilla, niin alkaa Zafiran koppikin lämpeneen :D

Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne » 13 Tammi 2016, 22:28

Vakio termostaatti jos et rata-ajoon ole suunnitellut kokoonpanoa
Kuva
Func Crew member | Astra SRi300 | Volvo V70 | BMW F31
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi

Stuke
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Stuke » 20 Tammi 2016, 18:49

Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.
Omega mv6
Astra H Wagon

Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne » 21 Tammi 2016, 14:48

Stuke kirjoitti:Onko kukaan laittanut virinokkia? Jos on niin onko ollut minkälaista vaikutusta? Osa toimittajista lupaa isoa muutosta 5500-7000 välille.
On laittanut.
Yleisin muutos on vaihtaa Regalin /EDS :n imunokka. Tämä lisää hengitystä yläkierroksilla ja auto ei enään hyydy 5500rpm jälkeen.
Itellä odottaa asennusta DBilaksen nokat, jolloin tuollainen Regalin imunokka lähtee myyntiin.

Ja ainakin yhdellä pk-seudun OPC kuskilla on REGAlin imu- ja pakonokka paikoillaan ja yhdessä sopivan imusarjan kanssa voimaa luovuttaa +320hp

Nokkien avulla kierrosalue laajenee mukavasti ja voimaa saa punarajan loppuun asti. (Vaatii tietenkin, että myös putkisto ja muut perusjutut on kunnossa)
Kuva
Func Crew member | Astra SRi300 | Volvo V70 | BMW F31
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi

Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Btr- » 11 Huhti 2016, 20:01

Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?
Opel Omega B1.5 2.0T
Opel Astra F C20XE Viinanlitkijä

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5021
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 11 Huhti 2016, 21:35

Btr- kirjoitti:Tuossa kun ennen:n moottori odottelee osia ja muuta, niin osia pyöritellessä tuli vaan mieleen, että onko tuosta kaasuläpän veden kierron poistamisesta mitään haittaa? Sehän vaan auttaisi imuilman viilentymistä, talvi ajoahan tällä ei enään harrasteta, eikö tuon tarkotus ole vain lämmittää kaasuläppää vai hä?
se jäätyy kesälläkin, tarvitaan vain kosteampi ilma ja alle 10astetta lämmintä. Esim suomen tyypillinen juhannus yö.
kaasuläpällä on sama fiilis kuin jätkällä joka ajaa moottoripyörällä ilman kypärää sen 200km/h ja tämä riittää mun osalta ettei mee offtopickiin
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

Avatar
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR » 18 Kesä 2016, 21:24

Oma meni eilen särki: räkii ja paukkuu heti ku jenka yli 3krpm :cry:
..sytkä ja alipainepuoli tarkastettu.. vieläku jaksais mennä enemmän tutkimaan
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2069
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 20 Kesä 2016, 21:17

Imusarja kannattaa vaihtaa näihin kyllä heti jos haluaa ettei se puudu yläpäässä. Omassa on kopio gt30 turbo ja puutui ihan täysin 5500rpm jälkeen, sitten vaihdettiin kopio EDS imusarja ja XEV imunokka säädettävällä pyörällä ja puolen hampaan myöhäistyksellä. Imusarja portattiin vielä kanteen, näillä sai aivan järkyttävän eron moottorin luonteeseen. Nyt jaksaa laulaa sinne ~7000rpm, vaikka vielä purkki säätämättä ja neitipaineet 0.8bar :lollis: En tiedä kummasta enemmän hyötyä. Ehkä jos ajaa k04 turboilla niin ensin nokka vaihtoon, tuo eds imusarja auttaa varsinkin noilla isoilla turboilla, missä on turha odottaa mitään tapahtuvankaan alle 3500rpm. Tuosta kaasuläpästä vielä sen verran, että omasta se on poistettu ja autolla ajettu myös -30 pakkasessa talvella, ei mitään ongelmaa ole ollut :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Avatar
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR » 20 Kesä 2016, 22:00

Itsellä vielä vakio imusarja mutta xev imunokka hampaan myöhästyksellä ja vetää het 3,5krpm jälkeen hirveellä raivolla rajottimelle. ilman luistonestoa se prkl alkaa sutimaan siinä missä vakio rupee puutumaan kolmosellakin. (kyseessä zafira niin kyl siin tulee aina semmonen trollface lukema kasvolle :lollis: )
Käynti ongelma parani kun laitto oikeeta bensaa (neste), kun ei tuo tykänny teboilin 98.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t

lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 03 Helmi 2017, 23:35

Onko näissä eri tehoversioissa sama turbo vakiona kun täällä: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php niissä kaikissa näyttäs olevan kkk k04 ahdin. Onko se identtinen eri tehoversioissa? Eli paljonko vakioahtimessani joka on z20let mallista on oikein potentiaalia ennen kuin se muodostuu pullonkaulaksi?

Vastaa Viestiin