Z20LEx virittäminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Tubbe kirjoitti:Jep oma motti jo valmiina. Lohkoksi tuli C20NE lohko, siinä tosin ei ollut öljykanavassa mitään kuristinta tjsp. ja tosiaan jakopään kiinnikepulttien reiät piti tehdä suuremmiksi, samaten öljypohjan kun halusin käyttää samoja pultteja tuon 2-osaisen öljypohjan kanssa. Kannentiivisteeksi tuli Z20LET oma, vaikkakin siitäkin on monta tarinaa, että käykö se tuon NE lohkon päälle. Tarkistin vaan kuinka tiiviste istuu lohkoon ja kanaviin nähden. Tiivisteen 2 niittiä olis jäänyt kannen ja lohkon väliin, joten porasin ne sieltä pois, jonka jälkeen tiiviste istui täydellisesti. Ainakaan mulla ei sotke nesteitä keskenään :yes: Onko muuten Z20LET ilmamassamittarin maksiminäyttämä 262kg/h, koska oma vehje ei koskaan näytä sen enemää ilmamassaa, oli paine sitten +0,5 tai +1bar? Voiskohan tuo mun P1106 vikakoodi johtua siitä, että massamittarin näyttämä ei ole suhteessa ahtopaineeseen? Väitän että omassakin tuo ilmamassa on jotain ihan muuta todellisuudessa kuin 262kg/h. Onkos orkkis ahtopaine jotain 0,7-0,8bar?
Kyllä se 262kg/h on maksimi tuolle pienelle mittarille. Vakiopaineet on 0,8 ja overboostilla 1,1.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

Astran 70mm mittari lukee max. 750kg/h ja opc:n 80mm. 1100kg/h.
Astra Z20LEH x2
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

No kun itekki löysin netistä käppyrät missä verrattiin 70, 80 ja 90mm massamittareita ja tosiaan sielläkin näkyi että tuo vakio 70mm pitäis lukea huomattavasti enemmän kuin tuo 262kg/h. Onko tuo mittari nyt sitten rikki, vai miksi lukemat ei juokse tuon 262 yli? Meinaan kun tyhjäkäynniltä polkasee nopeesti kaasua niin silloin jo mittarin lukema käy yli 200kg/h ja ei olla vielä edes ahtopaineen puolella.... :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Paha sanoa, jos pääset testaamaan toisella imm:llä niin sittenhän se selviää.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Kyllähän tuo ottaa sen 200kg/h pienellä polkasulla. Op-com vaan ei osaa ilmeisesti näyttää suurempaaa lukemaa kuin 262. DashCommander näyttää että vois olla kolminkertainen. En ole paremmin perehtynyt tuohon kuitenkaan.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Ootko varma ettei kyseessä ole nyt g/s näyttö?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja levanen »

Olisiko täällä kenelläkään kiinnostusta ostaa pakosarjaa ja hukkaporttia Z20Letiin. Pakosarjassa T3 laippa, tehty mahdollisimman hyvin sopivaksi etuvetoon. Kuvassa oleva Holsettikin voisi olla kaupan..

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Jos se olis 262g/s niin se vastais 943kg/h, joten tuskin on niinkään. Tiedossa kuitenkin että maksimi tuolla mittarilla on se 750kg/h :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Tarkistin jonkun vanhan login dashcommanderista ni se näytti reippaamassa kiihdytyksessä maffille 160-180g/s ..varmaan ihan ok.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Avatar
Siperian susi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 27 Elo 2014, 12:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Pitkällisen pohdinnan jälkeen tuli sitten hommattua EDS:n ohjelma ja asennuskin onnistui parin yrityksen jälkeen.. Koe-ajo suoritettu ja aikas leveen hymyn nosti huulille.. :D Ei voi kun suositella! Eron kyllä tuntee väännössä ja voimassa, eikä ollut edes kallis(476€ kuluineen kauniissa :o muovirasiassa piuhoineen) Täytyy jossain vaiheessa käyttää rullilla niin tietää tarkan tehonlisäyksen. On se kiva kesällä kyykyttää muita tollasella perhefarkulla! (z20ler) :lollis:
Astra H -06 Sport Caravan 2.0 Turbo
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Viittiskö joku jolla on 100% ehjä ahtopaineensäätösolenoidi mitata siitä vastusarvon ja vaikka jännitteen tyhjäkäynnillä? Omassa on sellaista vikaa että täyskaasukiihdytyksessä syttyy vikavalo, jos vaihtaa vaihdetta ennen kuin ahtopaineet käy maksimissa :roll: Jos ajaa lappu lattiassa riittävän kauan, alkaa solenoidi taas ilmeisesti pelaamaan oikein ja vikavalo sammuu ja ahtopaineet rajautuu oikein. Epäilen, että omassa solenoidissa on jotain vikaa, mutta ei viitsisi turhaan ostaa uutta jos vika voi olla muualla. Antaa siis vikakoodia 1106 12 Se imusarjassa oleva solenoidi on erilainen ainakin osanumeroltaan, mutta voisko sitä kokeilla tuon etummaisen paikalla? Toimivatko siis samalla periaatteella, vai mitä eroa niissä on ettei voisi vaihtaa päikseen?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Mulla oli sama vika, että vikakoodi päälle ja ahdot hukassa. Kun sammutti auton, niin auto toimi kuten pitääkin, mutta vikavalo päällä. Sitten motarille ja lappu lattiaan ja kenkää niin maan perkeleesti, kunnes vikavalo sammui :) Solenoidin vaihtamalla häipyi koko vika. Kun mitattiin ahtoja niin nelijää baaria näytti vian ollessa päällä :lol:
Avatar
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1498
Liittynyt: 19 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Liperi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Kesäksi pitäisi saada vähän lisää vetoja astraan, joten ajattelin jonkun softan laittaa siihen. Muuten vakio paitsi downpipe ilman kattia. Onkos tuo eds:ssä hyvä vaihtoehto? http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/As ... ystem.html Samalla vois tilata tophatin ja powerpipen vaikka niistä nyt ei taida suurta iloa olla.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne »

Sportive kirjoitti:Kesäksi pitäisi saada vähän lisää vetoja astraan, joten ajattelin jonkun softan laittaa siihen. Muuten vakio paitsi downpipe ilman kattia. Onkos tuo eds:ssä hyvä vaihtoehto? http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/As ... ystem.html Samalla vois tilata tophatin ja powerpipen vaikka niistä nyt ei taida suurta iloa olla.
Toimii perus vireillä ihan ok. Varmasti huomaat eron softauksen jälkeen :)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

LEH Zafira saa kaveriksi 3" downpipen kakssatasella sporttikatilla, postia odotellaan ensi viikolle :yes: Syttyykö jakarivalo palamaan asennuksen jälkeen, meinaan että pitääkö käyttää pajalla tökityttämässä ECUa?
Vastaa Viestiin