Hieman hävitään hyötysuhteessa tällä systeemillä mutta pääasia että saadaan se ylipaine imusarjaan asti, eikös niin? Eihän esimerkiksi remmilläkään ole mikään hyvä hyötysuhde verrattuna normaaliin pakokaasuahtamiseen niin miksei tämäkin sitten toimisi jos ei haeta niitä viimeisiä hevosia?teg kirjoitti:Huhhei.. milläs se turbo mahtaa toimia? Olisikohan esimerkiksi pakokaasussa olevalla energialla? Se energia muuttuu lämmöksi ja mitä pidempi pakoputki, sen enemmän menee hukkaan. Vai millä kuvittelit ahtimen toimivan?
Ne virtaushäviöt tuollaisella matkalla alkavat olemaan jo merkittäviä.
Eikä se a/r pienentäminen mitään auta, sehän vain ahdistaa entistä enemmän pakoputkessa ja sylinterin täytös huononee entisestään.
Miten pakokaasu ahdistaa enemmän jos tämä jo jäähtyneenä ei vie tilaa pakoputkesta niin paljon kuin alkupäässä kuumana? Nyt ei oikein ymmärrä
Ahtimen oikea mitoitus korostuu tällaisessa kokoonpanossa, tai siis ahtimen valintahan on kyllä AINA kompromissi...
Mutta joka tapauksessa en ainakaan itse jaksaisi tällaista alkaa tekemään, ei ole vaikeaa saada sitä ahdinta sinne koneen lähellekkään...