Voi vittu kun missään vaiheessa en ole sanonut että se pakosarjan väsääminen olisi kauhean hankalaa, sanoin vaan ettei tarvisi välttämättä tehdä/ostaa uutta pakosarjaa tällaisen kanssa. Kovin vaikeaa ymmärtää? Nuo mainitsemani viritelmät oli vaan sellaisia vaihtoehtoisia juttuja mitä ei kaikki normaalisti ahtimensa sijoittavatkaan tee. Tuli mieleen vaan xe:n vakio peltisarja, voisin kuvitella että tuollainen suora pakosarja virtaa hiukan paremmin kuin tusinasta vesijohtoputkesta väännetty turbon pakosarja. Etkä Johnny sitten suvainnut vastata noihin asioihin mitkä saattaisi olla hiukan olennaisempia tässä jutussa. Oli tuosta 1.8 hondastakin saatu 300hp pyöräteho näin järjettömällä asennuksella ja vielä kehtaavat kehua että on mukavanlainen ajaa?
"As we drove the car through the chicanes, the throttle was modulated, and the engine responded as quickly as you toyed the throttle. This removed any doubts of dampened engine (throttle) response, and we were pleasantly surprised. Heading toward the long sweeper, we were able to test the linearity of the STS turbo system by allowing the turbo to build boost by rolling on the throttle. Again, the STS system delivered the good and predictable manner and without the unpredictable (Dr. Jekyll and Mr. Hyde) response of some engine mount systems. The STS system produced torque reminiscent of a high-output V-6 (at least thats what it felt like), and torque delivery was virtually seamless-the engine continued to pull until redline, and it did this consistently. We ran out of road long before we ran out of power."
Vaikuttaahan se pakokaasujen kylmeneminen ahtimen heräämiseen, mutta en oikein ymmärrä miten se olisi joku ratkaiseva tekijä kun kuitenkin sitä ongelmaa voi ratkaista tuolla sopivalla turbon mitoituksella ja pienemmällä ahtoputkistolla. Ja jos ilman välijäähdytintä ja sen aiheuttamaa painehäviötä (+lisähintaa) saadaan tuolla tapaa silti pikkuahdoilla 50 % imuilman lämmöstä pois matkan varrella niin sekin kuulostaa mielestäni ihan hyvältä, varsinkin kun se ilma on jo turbolle saapuessaan valmiiksi kylmempää. Mieleen tuli että tässä asennuksessa kai voisi käyttää muuttuvasiipistäkin turboa kun ei kuulemma kestä normaalisti bensakoneen pakokaasun kuumuutta?
Ja ennen kun joku tulee sanomaan että ei tuolla tavalla rakenneta nopeimpia autoja niin kerrottakoon että en todellakaan ite suunnittele mitään kylän nopeinta autoa vaan suht helppoa ja järkevää ahdettua c20xe:tä (jos sellaista voi järkeväksi sanoa)
.