Turboahtimen jälkiasennus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Bsonen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 11:15
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Bsonen »

Kyllä tuo Garretin T2 riittää näin ens alkuun..:) joka tod. näk. tulee 20SEHin kaveriksi. Miten puristukset ois järkevin laskea alemmaks?
Kuva
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

laita 2 kappaletta z20let koneen tiivistettä tai avarra hiukan kannen palotiloja... mulla oli omassa 8v koneessa avarrettu palotilat 43->60cc mutta mulla ei ollut männissä lainkaan palotiloja kun oli xe männät
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ottaa aihioksi C20NE koneen sen SEHhin sijaan, ni o puristuksetki kerrasta kohallaan turbokäyttöön?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Bsonen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 11:15
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Bsonen »

Keme kirjoitti:Ottaa aihioksi C20NE koneen sen SEHhin sijaan, ni o puristuksetki kerrasta kohallaan turbokäyttöön?
Näillä leveys asteilla jos saan alle 4000 asukkaan kunnan, eli Posion ja vielä naapurin tallista haettua koneen niin eiköhän tuo kannate hakea kun halvalla lähtee. Ja alkuperäinen kone on 18SE(H? GT kadettin kone, eli hoolla vai ilman) ja kantena 20NE:n. Niin luulis tuottavan vähemmän johtohommia. Pärjääkö Jetronic moottorinohjauksella, eli pystyykö säätämään/säätäyttämään vai pitääkö megasquirttia tjsp. alkaa harkitsemaan? Edelleen painotan että ahdot eivät tule olemaan kovinkaan kovat. :kahvia:
Kuva
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Juho M-P kirjoitti:Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Juurikin näin. Monilla tuntuu olevan myös hyviä kokemuksia ihan sorvaamattomistakin NE männistä ahdetussa koneessa. Kunhan soppa riittää ja ahtoilmaa jäähdytetään tarpeeksi. :peukku:
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Kobbel kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:No hittolainen, tossahan menee puol autoo vaihtoon :D
Eiks edes ilman abseja saa mitenkää leimaan?
Saa tuon ilman abseja leimattua, mutta yli 125hv et saa silloin penkittää... 2.4l koneisia Omenoita on ABSeilla sekä ilman. Joten niinkuin Teukka77 sanoi jo aikasemmin, että samat alustat 2.0 ja 2.4 koneisissa Omenoissa.
Ite meinattiin yrittää saada omena leimalle ilman abs. Etujarrut on vaihdettu 3.0 ompusta. Jouset myöskin vaihdettu. 145hp paperit on katsastusta varten. Katotaan miten käy :o Näitä kuulemma on leimattu ilman abs vaikka ollut isompiakin teholappuja.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Bsonen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 11:15
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Bsonen »

Juho M-P kirjoitti:Heivaa ne turpodieselin ahtimet kuikkaan. Ne sopii 1.3l koneeseen, ei isompaan.
Ja alakertaan NE männät hieman sorvattuna. Ruiskuksi Motronic vaikka 250-300mm suuttiimilla. Sitten kärsiikin sen 0,5bar helposti.
Purkaamoilta ei kannata ostella turboja, ovat totaalisen ylihintaisia.
Subarun IHI tulossa matkahuollolla :) Eikö jetroniccia saa säädettyä edes matalille ahdoille? Mielummin laitan kaksi kannentiivistettä, kun alan lohkoa käyttämään irti.
Kuva
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ennakoiden säätäminen siinä se pulma on, bensaahan sinne saa tungettua tukehtumispisteeseen asti....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei se ongelma ole kun laittaa 18E:n virranjakajan ja muut syttyvehkeet. Silloin sytkän saa säädettyä just kun haluaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ja vaijeri sisälle että ahdoilla voi vetää ennakkoa :D vanha saabin sytkä olis hyvä jos vaihtaa meinaa, siinä on kaksi suuntainen kello... mutta jos paineita ei meinaa paljoa laittaa niin luottaisin motronicciin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Bsonen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 11:15
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Bsonen »

teukka77 kirjoitti:Ennakoiden säätäminen siinä se pulma on, bensaahan sinne saa tungettua tukehtumispisteeseen asti....
Taitaa olla sama säätääkö nokkapyörästä vai virranjakajan puolelta?
Kuva
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näytäppäs miten sitä säädetään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Bsonen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 11:15
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Bsonen »

Juho M-P kirjoitti:Näytäppäs miten sitä säädetään.
Eli vanhasta 18SEH:stä sytkä otettava.. Jos en epäselvää vastaustasi väärin tulkinnu?
Kuva
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Turboahtimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

18E tai 16SH moottorista. 18SE ei ole mekaanisesti säädettävä kuin ei myöskään 20ne/se/seh
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin