Turboahtimen jälkiasennus
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Elikkäs ei muutaku ruuvvaileen ja suunnittelemaan. koska otteessa ei ainakaa puhuta mitään että olisi vähäpäästöinen.
ja jos esim penkitys lapulle saahaan 200hp ni piisaa kun laittaa 3000 omegan jarrut
ja jos esim penkitys lapulle saahaan 200hp ni piisaa kun laittaa 3000 omegan jarrut
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Eikös tuo katti/vähäpäästöisyys tullut pakolliseksi '90? Ja 3000 tosiaan isommilla laikoilla+satuloilla sekä ABS.
Mahtaakohan tuohon muuta joutua vaihtamaankaan kuin nuo jarrukamat?
Mahtaakohan tuohon muuta joutua vaihtamaankaan kuin nuo jarrukamat?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ei munkaan -89 c20xe vectran otteessa mitään vähäpäästöisyydestä lukenu mutta ne tarkisti sen koneelta niin näytti että vähäpäästöinen on silti.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Olisko '92, tms. Vanhempikin vähäpäästöinen silti on ja pysyy vähäpäästöisenä.JNN kirjoitti:Eikös tuo katti/vähäpäästöisyys tullut pakolliseksi '90?
Sen sijaan itse ahdettuun autoon käytännössä joutuu laittamaan katalysaattorin myös ei-vähäpäästöiseen 1.7. 1987 alkaen ensirekisteröidyissä autoissa. Toinen vaihtoehto on vtt-keikka.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Jaaha, wikipedia sanoo samaa.
Bensiiniautojen katalysaattori on ollut pakollinen EU-maissa vuodesta 1992.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Juu varmaan katin joutuu laittaan... no mitä sit? kuoret ja putki läpi. Alle -90 niin ei vähä päästönen...Tuomas kirjoitti:Olisko '92, tms. Vanhempikin vähäpäästöinen silti on ja pysyy vähäpäästöisenä.JNN kirjoitti:Eikös tuo katti/vähäpäästöisyys tullut pakolliseksi '90?
Sen sijaan itse ahdettuun autoon käytännössä joutuu laittamaan katalysaattorin myös ei-vähäpäästöiseen 1.7. 1987 alkaen ensirekisteröidyissä autoissa. Toinen vaihtoehto on vtt-keikka.
Alusta numero sen määrittää mihin luokitukseen auto kuuluu...
Mutta jos löytyy jo aiemmin turbotettuja ns.vähäpäästösii rekisterist niin käyttäkää niitä vertailu mallina.
Pelkkä kat. merkintä ei tee vähäpäästöseks... mutta esim. kolmitie katalysaattori aktiivihiili suodatin merkintä on vähäpäästönen.
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Mitenköhän niitä voi vertailumallina käyttää?rampuli kirjoitti:
Juu varmaan katin joutuu laittaan... no mitä sit? kuoret ja putki läpi. Alle -90 niin ei vähä päästönen...
Alusta numero sen määrittää mihin luokitukseen auto kuuluu...
Mutta jos löytyy jo aiemmin turbotettuja ns.vähäpäästösii rekisterist niin käyttäkää niitä vertailu mallina.
Pelkkä kat. merkintä ei tee vähäpäästöseks... mutta esim. kolmitie katalysaattori aktiivihiili suodatin merkintä on vähäpäästönen.
Vähäpäästöinen on vähäpäästöinen, ei se muutu miksikään siitä.
Nykyäänhän noita ei taideta edes merkata otteeseen vaan tiedon saa konttorilta.
Ei se ikäkään ratkaise, jotain mutua kuullut että esim -89 autoja on tuotu Suomeen vähäpäästöisinä halvemman verotuksen tjms takia.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Turboahtimen jälkiasennus
"esim -89 autoja on tuotu Suomeen vähäpäästöisinä halvemman verotuksen tjms takia." Ja pitää myös paikkansa...hercules kirjoitti:Mitenköhän niitä voi vertailumallina käyttää?rampuli kirjoitti:
Juu varmaan katin joutuu laittaan... no mitä sit? kuoret ja putki läpi. Alle -90 niin ei vähä päästönen...
Alusta numero sen määrittää mihin luokitukseen auto kuuluu...
Mutta jos löytyy jo aiemmin turbotettuja ns.vähäpäästösii rekisterist niin käyttäkää niitä vertailu mallina.
Pelkkä kat. merkintä ei tee vähäpäästöseks... mutta esim. kolmitie katalysaattori aktiivihiili suodatin merkintä on vähäpäästönen.
Vähäpäästöinen on vähäpäästöinen, ei se muutu miksikään siitä.
Nykyäänhän noita ei taideta edes merkata otteeseen vaan tiedon saa konttorilta.
Ei se ikäkään ratkaise, jotain mutua kuullut että esim -89 autoja on tuotu Suomeen vähäpäästöisinä halvemman verotuksen tjms takia.
Mut nyt oli kysymys siitä miten se pääsääntösesti menee suomi kärryjen kanssa. Eli Alustanumero kertoo mikä se on.
Mitä sitä täällä jauhaa ja arvailee... Kysyy suoraan Akesta miten on.
Miten sit perustellaan Astra-G ja turbo? josta käytetään vertailuna WX SRI mallia? Auto on vm. -99 Astra G ja WX SRI kelpaa vertailuks ilman VTT:n todistuksia.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Mikä on WX SRI? Jos tuo jotenkin liittyy Vauxhalliin, niin Vauxhall on Opel eri merkillä, tottakai se kelpaa vertailumalliksi.
Vtt:n tyypityksillä taas ei ole mitään tekemistä vertailumallien kanssa. Koneen täytyy täyttää päästönormit, ja jos siitä löytyy todistukset niin hyvä, jos ei niin vtt kutsuu.
Vtt:n tyypityksillä taas ei ole mitään tekemistä vertailumallien kanssa. Koneen täytyy täyttää päästönormit, ja jos siitä löytyy todistukset niin hyvä, jos ei niin vtt kutsuu.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Niin kuin sanoit...Tuomas kirjoitti:Mikä on WX SRI? Jos tuo jotenkin liittyy Vauxhalliin, niin Vauxhall on Opel eri merkillä, tottakai se kelpaa vertailumalliksi.
Vtt:n tyypityksillä taas ei ole mitään tekemistä vertailumallien kanssa. Koneen täytyy täyttää päästönormit, ja jos siitä löytyy todistukset niin hyvä, jos ei niin vtt kutsuu.
Miten sit noi Let moottorit... Luovuttaja on oma-massaltaan isompi ja täyttää normit. Esim. Calibra tai uudempi Bertone????
mikä estää vaihtamast tekniikkaa kyseisist malleist? päästönormit täyttyy ja jne...
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Estääkö joku?rampuli kirjoitti:mikä estää vaihtamast tekniikkaa kyseisist malleist? päästönormit täyttyy ja jne...
Jos päästönormit täyttyy ja sopii tehorajoihin, niin eihän mikään estäkään.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Onkos kellään c20ne:n tai 20se:n turbottamisesta vakio motronicin moottorinohjauksella kokemusta ?? Mitenkäs olette ton sytkä puolen hoitaneet ? Kun eikös paineilla pitäisi myöhästää sytkää ? Kun c20ne:ssä ei ole jakajaa, eikä näinollen säätövaraakaan... Tarkoitus olisi siis budjetti ahtaa toi bertta ascona kesäksi, ja joskus muistan kuulleeni että suuttimia ja bensanpainetta suurentamalla pitäisi motronicilla rokata ihan hyvin ainakin 0.4 ahdoilla... Kellään kokemuksia ? Vinkkejä ja vihjeitä otetaan vastaan, minä kun en näistä mitään ymmärrä ja siksi kyselenkin
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Ei se sytkän myöhästys mikään must-juttu ole.
Motronicilla on revitty ainakin 0,9bar paineilla.
Pari tapausta on tässä samalla kylällä, joista toisesta penkitettiin 518hv(3,4L mosa) ja toisesta n.270hv(2L opel).
Molemmissa vain isot suuttimet ja kolmikalvoinen paineensäädin.
Tietysti voit käyttää 1.8E virranjakajaa. Sillä voi pelata ennakoiden kanssa, mutta sulla taisi olla tuo OHC B-Conassa,joten tilaa ei ole.
Motronicilla on revitty ainakin 0,9bar paineilla.
Pari tapausta on tässä samalla kylällä, joista toisesta penkitettiin 518hv(3,4L mosa) ja toisesta n.270hv(2L opel).
Molemmissa vain isot suuttimet ja kolmikalvoinen paineensäädin.
Tietysti voit käyttää 1.8E virranjakajaa. Sillä voi pelata ennakoiden kanssa, mutta sulla taisi olla tuo OHC B-Conassa,joten tilaa ei ole.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Turboahtimen jälkiasennus
Kiitos tästä tiedosta. Pitääpä itsekkin koittaa tuo 2-litranen ohc ahtaa vakio moottorinohjauksella.. Kestää sitten minkä kestää Vakio ruttuja kun on nostettu myös, niin en kammo paineita meinannut sinne laittaa kuitenkaan... 0.4-0.8 bar varmaan kestää ihan hyvin siisJuho M-P kirjoitti:Ei se sytkän myöhästys mikään must-juttu ole.
Motronicilla on revitty ainakin 0,9bar paineilla.
Pari tapausta on tässä samalla kylällä, joista toisesta penkitettiin 518hv(3,4L mosa) ja toisesta n.270hv(2L opel).
Molemmissa vain isot suuttimet ja kolmikalvoinen paineensäädin.
Tietysti voit käyttää 1.8E virranjakajaa. Sillä voi pelata ennakoiden kanssa, mutta sulla taisi olla tuo OHC B-Conassa,joten tilaa ei ole.
Niin juu ja askovainaassahan tuo pomminvarma 8tappinen kuminauha moottori on, joten tilaa ei sille jakajalle tosiaan ole.. ellei taas tee lämppärinkenno+puhallinsysteemiä uusiks, ja kokonaan toiseen paikkaan Mutta samalla vaivallahan siihen laittelee suorasytkän ja esim megaruutan..
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
Re: Turboahtimen jälkiasennus
taitaa se 1.8:in jakajan laittaminen tuohon motronikin kaveriksi olla turha kampe niiku yksinään. jos siis sytytys ohjaus tulee edelleen motronikilta..
ei se jakajan pyörittely vaikuta ennakkoon siinä tapauksessa mitenkään, kun pyörintä tieto tulee kampiakselin anturilta ja se on kiinteästi siinä..
mutta saapi tuota omaa sytkääkin myöhäistettyä, kun rakentaa alahihnapyörälle ulkoisen hammaslevyn ja alturille telinee. sit siihen säätö.
kokeiltu on. kuviakin mahtaa jostain löytyä.. jos kiinnostusta.
ei se jakajan pyörittely vaikuta ennakkoon siinä tapauksessa mitenkään, kun pyörintä tieto tulee kampiakselin anturilta ja se on kiinteästi siinä..
mutta saapi tuota omaa sytkääkin myöhäistettyä, kun rakentaa alahihnapyörälle ulkoisen hammaslevyn ja alturille telinee. sit siihen säätö.
kokeiltu on. kuviakin mahtaa jostain löytyä.. jos kiinnostusta.