XE:n Imunokka C20LET:iin. Ajotus
XE:n Imunokka C20LET:iin. Ajotus
Elikkä ajattelin laittaa XE:n imunokan Turbo calibraani. Huomasin ainakin aluksi, että XE:n nokassa on isompi nokkapyörä. Tämä käy kyllä vaihtaa suoraan LETin pyörään, ainakin ajoitus merkin on samassa kohtaan. Mites sen ajoituksen kanssa muuten. luin jostain englaninkielisiltä sivuilta, että nokka pitäisi ajoittaa yhden hampaan verran myöhäsemmälle? Onko asia näin, ajattelin varmistaa täältä, kun en ole saanut fakta tietoa mistään. Elikkä apua kaivataan niiltä jotka ovat jo kyseisen nokan vaihtaneet
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 52
- Liittynyt: 30 Heinä 2006, 20:14
- Paikkakunta: Sawo
- Viesti:
esim cihhiin laitetaan prikka mis o samat kolme reikää ja pitemmät pultit.porataan nokan pultin reijät mm tai 2 isommaksi.tottakai riippuen nokasta.sit heittokellol mitataan ykkösen venasta ja ku ois nokka kohal ni SE PRIKKA kiritetää ja se lukitsee nokan kohalleen!eikä se tule se nokka siin liikahtamaan jos sitä luulet!eli sama juttu letis tai xe:ssä tai ohc:ssä tapin kohan rorvaa ohuemmaks ja siihen upottaa sen prikan.jos teijän essol muit juttui kerrotaan samal ku oot ostamas siihen sun karvanoppa peliis wunderia niin usko niit!vituttaa noi pellet ku luulee kaiken tietävän mut ei sit lopuks tiiäkkää mitää!!
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti...ToniJ kirjoitti:..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
O.P.A kirjoitti:En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti...ToniJ kirjoitti:..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
...miten se vanha sanonta kuuluupi .......... kärsii koko ruumis.se yks hammas taaemmas on lähempänä ku vakio ajotus.mutta kannattaa kokella tietenki et venat ei osu mäntiin mut hyvin epätoden näköstä.haverinen esim myi niit prikkoi ennen vanhaan ainaki cihhiin.mut xe:stä en tiiä mut samal periaatteel oon ite saanu toimimaan.tai voihan sitä myös tehä kahest vakoi nokast.sorvaa vaan ne liitettäviksi pultein ja säädöl...oletko koskaa ennen semmost kuullu?mut se prikka o pirun paljo helpompi tehä ja halvempi jos ei omista omaa sorvii.
O.P.A kirjoitti:En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti...ToniJ kirjoitti:..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
hyvä kysymys.miks oot ostanu pariki nokkaa?
XE/LET on 2 nokkaa ja näinollen myös 2 nokkapyörääToniJ kirjoitti:O.P.A kirjoitti:En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti...ToniJ kirjoitti:..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
hyvä kysymys.miks oot ostanu pariki nokkaa?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri