XE:n Imunokka C20LET:iin. Ajotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

XE:n Imunokka C20LET:iin. Ajotus

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Elikkä ajattelin laittaa XE:n imunokan Turbo calibraani. Huomasin ainakin aluksi, että XE:n nokassa on isompi nokkapyörä. Tämä käy kyllä vaihtaa suoraan LETin pyörään, ainakin ajoitus merkin on samassa kohtaan. Mites sen ajoituksen kanssa muuten. luin jostain englaninkielisiltä sivuilta, että nokka pitäisi ajoittaa yhden hampaan verran myöhäsemmälle? Onko asia näin, ajattelin varmistaa täältä, kun en ole saanut fakta tietoa mistään. Elikkä apua kaivataan niiltä jotka ovat jo kyseisen nokan vaihtaneet :)
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
skibudiweinay
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2006, 20:14
Paikkakunta: Sawo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja skibudiweinay »

Itsellä kiinnostaa myös kyseinen aihe.
ToniJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 16 Tammi 2006, 07:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

ainahan se jako laitetaa hampaan aikasemmalle jos laitetaa virinokka jos ei ole säädettävää nokka.myös paksusta prikasta saa tehtyy säädön nokkaa
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

ToniJ kirjoitti:myös paksusta prikasta saa tehtyy säädön nokkaa
Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysyä, että mitenkähän paksu prikka pitää olla ja miten säätö sitten toteutetaan? :roll:
Koskien siis XE/LET-moottoria.
Kuva
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2846
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

ToniJ kirjoitti:ainahan se jako laitetaa hampaan aikasemmalle jos laitetaa virinokka jos ei ole säädettävää nokka.myös paksusta prikasta saa tehtyy säädön nokkaa
Kuulostaa suht eksaktilta tieteeltä. Paljonkos se nokka noin aseteltuna sitten heilahtaa aikaisemmalle?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

"No ku pojat essonpaarissa sano niin" :whack:
*RWD + 6 ZYL*
ToniJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 16 Tammi 2006, 07:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

esim cihhiin laitetaan prikka mis o samat kolme reikää ja pitemmät pultit.porataan nokan pultin reijät mm tai 2 isommaksi.tottakai riippuen nokasta.sit heittokellol mitataan ykkösen venasta ja ku ois nokka kohal ni SE PRIKKA kiritetää ja se lukitsee nokan kohalleen!eikä se tule se nokka siin liikahtamaan jos sitä luulet!eli sama juttu letis tai xe:ssä tai ohc:ssä tapin kohan rorvaa ohuemmaks ja siihen upottaa sen prikan.jos teijän essol muit juttui kerrotaan samal ku oot ostamas siihen sun karvanoppa peliis wunderia niin usko niit!vituttaa noi pellet ku luulee kaiken tietävän mut ei sit lopuks tiiäkkää mitää!!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2846
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Häh? no totta munassa vittuillaan, jos jätkä tulee veteleen ihan huuhaata ja mutua.
JEEEEEEEEEEEEE!
ToniJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 16 Tammi 2006, 07:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Kuva
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

ToniJ kirjoitti:
O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?
En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti... :-?
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
ToniJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 16 Tammi 2006, 07:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

O.P.A kirjoitti:
ToniJ kirjoitti:
O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?
En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti... :-?

...miten se vanha sanonta kuuluupi .......... kärsii koko ruumis.se yks hammas taaemmas on lähempänä ku vakio ajotus.mutta kannattaa kokella tietenki et venat ei osu mäntiin mut hyvin epätoden näköstä.haverinen esim myi niit prikkoi ennen vanhaan ainaki cihhiin.mut xe:stä en tiiä mut samal periaatteel oon ite saanu toimimaan.tai voihan sitä myös tehä kahest vakoi nokast.sorvaa vaan ne liitettäviksi pultein ja säädöl...oletko koskaa ennen semmost kuullu?mut se prikka o pirun paljo helpompi tehä ja halvempi jos ei omista omaa sorvii.
ToniJ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 16 Tammi 2006, 07:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

O.P.A kirjoitti:
ToniJ kirjoitti:
O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?
En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti... :-?

hyvä kysymys.miks oot ostanu pariki nokkaa? :o
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

ToniJ kirjoitti:
O.P.A kirjoitti:
ToniJ kirjoitti:
O.P.A kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika "erikoiselle" aina virinokka hampaan aikasemmalle.. :lollis: mitenkähän xe/let nokkaa prikalla säädetään??
..muuten uteliaana,millä nokalla oot joutunu säätämään ajotuksen myöhäsemmälle?
En olekkaan puhunut aikaisemmalle säädöstä mutta tämä topic alkaa saamaan jo niin koomisia piirteitä että mä olen kohta "sanaton" ... jos joku saa yhdellä prikalla xe/letin nokan säädettyä ni miksihän vitussa mäkin oon ostanu säädettäviä nokkapyöriä parikin kappaletta?? Tuo hammas aikasemmalle kans ihmetyttää tosi kovasti... :-?

hyvä kysymys.miks oot ostanu pariki nokkaa? :o
XE/LET on 2 nokkaa ja näinollen myös 2 nokkapyörää :roll:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin