Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 10 Maalis 2019, 11:11

Vielä...
Itselläni on Aeron suuttimet ja on pelanneet hyvin niin bensalla kuin etanolilla kaikissa olosuhteissa. Nehän ei tietenkään riitä suurempiin viritystasoihin. Tosin mulla rajoittaa jo nyt Garretin ahdin (Saab NG9-3 2.0t) niin ei tarvinnut muita suutimia edes harkita kun nykyisellä ahtimella mennään.

Niinpä tavoitellessa kovempia virityksiä kannattaa sitten jo katsella suuttimiakin tarkemmin.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
hercules
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 1291
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules » 14 Kesä 2019, 20:29

Tartteis pa-pumppua päivitellä vectraan, mitä pumppuja tuonne menis suoraan vakion tilalle taikka pienillä modauksilla edukkaaseen hintaan?
Joku 270-300lph pumppu ois hakusessa?
Entä tulpat, tulossa viinasofta?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song

Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5272
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 15 Kesä 2019, 21:14

itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html

piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.

ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line & Zafira B 1.8

Avatar
Jarno
OCF Member
OCF Member
Viestit: 8412
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jarno » 16 Kesä 2019, 10:28

Jartsa kirjoitti:
15 Kesä 2019, 21:14
itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html

piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.

ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
Jos etsii tulppia viina käyttöön niin pumpunkin tulis varmaan sietää samaa tavaraa.

"Ei sovellu RE85 tai muille etanolipolttoaineille."
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C GSi

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 16 Kesä 2019, 12:30

Mikäli on tarvetta "isolle pumpulle" niin tämän luulisi käyvän myös Vectraan ; https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/at/46128. Vaihdetaan myös tuossa 320 hv virityksessä. Tuotto 251 lph ja riittää etanolillakin 360 hv asti eli on etanoliyhteensopiva.

Tiedä sitten minkälaisia tehoja havitellaan kun kerran tässä; https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 06/at/3738 , ei tarvita pumppua vaihtaa vaikka on jo 290 hv?

Löytyy toki tällainenkin; https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 5:lle.html
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
hercules
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 1291
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules » 16 Kesä 2019, 16:14

Tuliko Jartsa sulla bensa vai viina käyttöön tuo walbro?
Täytyy tuo "ämpärin" jättäminen muistaa kun alkaa vaihtamaan pumppua.
Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?
Muistatko Jartsa et aikoinaan laitoitko tuohon facelifti vectraan suuttimille johtosarjaa?

Tai muilla tietoa, eli aero-saabin vihreät suuttimet tällä hetkellä ja pitäisi saada uscar-suuttimille johtosarja -04 vectraan, mistä semmoisen sais hankittua?

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 2007-.html
Tuostakaan ei oikein aukea että mistä liittimistä mihin liittimiin tuo on.

Juu viinalle olis pumppukin tulossa.
Semmoista 330-350hp välistä pitäisi tehojen olla.

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Tuota katselin nyt itse, tosin kuulema semmoinen 200lph pumppukin riittäisi.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 16 Kesä 2019, 17:36

hercules kirjoitti:
16 Kesä 2019, 16:14

Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?

Sopii, eikä muita tulppia kannata laittaakaan.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5272
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 16 Kesä 2019, 20:58

Jarno kirjoitti:
16 Kesä 2019, 10:28
Jartsa kirjoitti:
15 Kesä 2019, 21:14
itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html

piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.

ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
Jos etsii tulppia viina käyttöön niin pumpunkin tulis varmaan sietää samaa tavaraa.

"Ei sovellu RE85 tai muille etanolipolttoaineille."

oma tuli maptunilta mielestäni luki että myös re85 käyttöön millä nyt on jaettu jo kauan. ja onhan noita biopower saabeihin asennettu vaikka kuinka paljon.

maptunilla ei tuota tällä hetkellä ollut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line & Zafira B 1.8

Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5272
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 16 Kesä 2019, 21:02

hercules kirjoitti:
16 Kesä 2019, 16:14
Tuliko Jartsa sulla bensa vai viina käyttöön tuo walbro?
Täytyy tuo "ämpärin" jättäminen muistaa kun alkaa vaihtamaan pumppua.
Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?
Muistatko Jartsa et aikoinaan laitoitko tuohon facelifti vectraan suuttimille johtosarjaa?

Tai muilla tietoa, eli aero-saabin vihreät suuttimet tällä hetkellä ja pitäisi saada uscar-suuttimille johtosarja -04 vectraan, mistä semmoisen sais hankittua?

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 2007-.html
Tuostakaan ei oikein aukea että mistä liittimistä mihin liittimiin tuo on.

Juu viinalle olis pumppukin tulossa.
Semmoista 330-350hp välistä pitäisi tehojen olla.

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Tuota katselin nyt itse, tosin kuulema semmoinen 200lph pumppukin riittäisi.
viina käyttöön tuli pumppu, juu noi on nimenomaan biopower tulpat ja about 16€ 4/kpl

en nyt satavarmaksi muista mutta muistaakseni vihreet oli samoilla liittimillä kuin siniset orkkis suuttimet.

juurikin tuon 2007 eteenpäin johtosarjan tarviit mikä itelläkin on noilla bosch EV14 suuttimilla.

toki sullakin voisi tulppa olla bcpr9es-11 mutta koita ensin noita bkr7es-11
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line & Zafira B 1.8

Avatar
hercules
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 1291
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules » 17 Kesä 2019, 20:46

Nyt lähti pa-pumppu ja suuttimien johtosarja tilaukseen maptunerilta.

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html

Täytyy nuo NGK:n tulpat jossain vaiheessa käydä hakemassa.

Nyt sitten puuttuu enää 2kpl 3barin mappeja. Sitten olisi edessä kovaa niputtamista osien kanssa ja softaa sisään.
Ei tää virittäminen kyllä kovin halpaa touhua ole :bonk:
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 18 Kesä 2019, 10:45

hercules kirjoitti:
17 Kesä 2019, 20:46
Nyt lähti pa-pumppu ja suuttimien johtosarja tilaukseen maptunerilta.

https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html

Kyllähän tuon pumpun pitäsi ihan riittävä olla :)
Pääseehän sillä tällä koneella ihan 360 hv asti etanolilla :D

Kaikista ensimmäisinä yleensä vastaan tulee virityksissä, että suuttimet ovat riittävän isot tuotoltaan. Tässä konetyypissä polttoaineen painetta ei mitata mistään ja siten polttoaineen määrä määräytyy suuttimien aukioloajan mukaan, jota ECU ohjaa. Siihen taas vaikuttaa ECU:n mittaama ilmamassa, ei imusarjan paine (imu/ahto). Suuttimien polttoainepaine on imusarjassa vaikuttavaan ilmanpaineeseen nähden aina vakio. Siitä pitää huolen säädin. Tuo paine on aina 3 bar yli ilmanpaineen. Toisin sanoen "normiajossa" imusarjassa on alipaine, jolloin sitä vastaaasti polttoainepaine suuttimissa alenee ja vastaavasti ahdoissa suuttimien paine nousee.

Hyvä on olla varmasti toimiva polttoainepumppu, ja joka kestää myös etanolia, kun jonkin verran on näissä ollut vikoja polttoainepumpuissa, joissa paine/tuotto loppuukin yllättäen kesken. Normaaliajossa ei mitään vikaa, mutta kun ahdot nousseet vähänkin korkeammalle niin meno hyytynyt ja seos vetänyt laihalle. Miten lie pumppu hajonnut?

Onnea vaan virityksiin :lollis:
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

masa_
OCF Member 2017
Viestit: 818
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 18:19
Paikkakunta: Jaala/Kouvola

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja masa_ » 30 Kesä 2019, 09:03

Mistähän voisi johtua sellanen ongelma että lämpösellä koneella kun polkasee kaasun pohjaan niin alle 3000rpm rötää ja nykäsee muutaman kerran ja yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää normaalisti? Kylmällä konella vetää alusta asti tasaisesti. Auto siis C vectra Z20NET ja stage 1 ohjelma. Polttoaine suodatin vaihdettu ei auttanut. Eikä sytytä vikavaloa/ anna koodeja.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
ASTRA G CARAVAN 1.6 16v -99

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 30 Kesä 2019, 23:06

Puola, polttoaineen paineensäädin.....koeajo ja livedataa seuraten ehkä parempi aloittaa kuitenkin.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

masa_
OCF Member 2017
Viestit: 818
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 18:19
Paikkakunta: Jaala/Kouvola

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja masa_ » 15 Heinä 2019, 07:41

No vika taisikin tulla esiin kun viimenään sytytti moottorinhäiriö valon. Missfireä 3. sylinteristä. Vaihdettiin kaverin samanlaisesta autosta 3. pytyn puola ja koeajolenkin perusteella ei nykimistä enää ollut joten puola tilaukseen.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
ASTRA G CARAVAN 1.6 16v -99

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 909
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 15 Heinä 2019, 10:23

Hyvä kun vika (ehkä) löytyi.
Älä sitten osta tarvikepuolaa, ne ei toimi :evil: Vain alkuperäinen :yes:
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Vastaa Viestiin