Sivu 43/58

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 03 Elo 2016, 21:06
Kirjoittaja harri_89
Kakee kirjoitti:
harri_89 kirjoitti:Kannattakohan tuommoista harkita tilaavansa, jotenkin tuo halpa hinta hieman epäilyttää?

http://www.ebay.co.uk/itm/291431652194

Yritin selailla foorumia mutta en mielestäni löytänyt vastausta, joten kysytäämpäs vielä että onko tähän Z20NET koneeseen muita suoraan käypäsiä turboja kuin tuo TD04-14T?
Kiitos
Viikko sitten asenneltiin tuolta samasta paikkaa tilattu 14T ja hyvin pelaa :thumbsup:
Hyvä myyjä, tuli turbo nopeasti ja ehjänä perille.
Hyvä tietää, tarvii varmaan laittaa tilaukseen.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 16 Elo 2016, 01:59
Kirjoittaja Känä
BSR OPTIFLOW KIT sopiiko kyseinen tekele myös opel Signum 2.0t konehuoneeseen?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/filter/saab/

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 28 Elo 2016, 09:15
Kirjoittaja Miro.Simounen
Känä kirjoitti:BSR OPTIFLOW KIT sopiiko kyseinen tekele myös opel Signum 2.0t konehuoneeseen?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/filter/saab/

Joutavia, vakion läpitekin taitaa saada yli 300hv niin miksi kötöstää moinen.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 28 Elo 2016, 10:40
Kirjoittaja petrisa
^ Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa :yes: .

Itselläni on tuolla samalla tekniikalla oleva NG9-3 Saab täysin vakioilla ilmanputsareilla, vaikka ns. lastutettu. Vain polttoainesuuttimet vaihdettu Aero-mallisiin ja sekin johtuen etanoli-softauksesta, jotta tuotto ei lopu kesken (johtuen etanolin n 30% suuremmasta tarpeesta vs. bensaan). Vastaavasta autosta samoilla muutoksilla penkitetty etanolilla 240hv/360nm. Kyllä se voima loppuu tällä ennemminkin ahtimesta johtuen, eikä mistään imupuolen ahdistuksista. Näin sanoo myös ko. autojen "moottoritietäjät" ja lastuttajat.
Mikäli oikeasti haluaa saada jotain aikaiseksi, niin pitää jo kajota ensimmäisenä tuonne turbon puolelle :wink: . Sitten vasta siinä yhteydessä miettiä onko tarvetta muulle.

Juttelin tässä hiljattain erään henkilön kanssa, joka oli tehnyt vaikka mitä muutoksia (lue, visuaalisia) konehuoneeseen vastaavanlaiseen Opeliin. Oli tietenkin myös nk. stage1 viritys eli softan muutos. Täysin siis vastaava kuin minun Saabissa, mutta ei tuota etanoli-softausta. Verrattiin suorituskyky-mittauksia, jotka oli tehty oikeilla tähän tarkoitukseen tehdyillä mittareilla eikä esim. puhelimilla (ne on ihan "haista p**ka"). Tuo kyseinen Opel hävisi kaikilta osin (0-100km/h ja 400m) ajoissa minun Saabille. Saabini on vielä automaatti ja reksiteriotteen mukaan omapaino hiukan suurempi kuin Opelilla. Opel ajettu bensalla ja minulla etanolilla. Siinä mielessä etu Saabilla, mutta nuo vaihteisto- ja painoetu Opelilla. Tosin automaatin etu on siinä, että aina tulee yhtähyvä tulos.

Joten ei noilla "lisävirityksillä" saa mitään aikaan. Voi mennä jopa huonommaksi todellisuudessa, ihan totta :( .
Voihan ne jonkun mielestä olla hyvän näköisiä tuninki-mielessä, mutta eipä muuta.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 02 Loka 2016, 22:40
Kirjoittaja K-PaX
Minulla on valmistunut moinen viritelmá, olen testannut ettá mitá vakio kestáá, minulla oli jo 340+-10hp ja váántöákin melko reilusti :twisted: kun páátti saksan autobaanalla alkamaan antautuu:D pikkasen kaahailun jálkeen jarrutin tientyömaa alueella láhes pysáhdyksiin ja auton pellin alta tuli savua perkeleesti:D

no se silti kesti unkariin asti nátisti ajaen 1300km. Siellá sitten mitattiin kompressio missá todettiin vian olevan 2 ja 4 mánnássá missá káytánnössá ei ollut enáá kompressioo.. senjálkeen kone purettiin jossa oli sitten 2 mánnástá lohjennu kynnen kokoinen pala ja 4 pytyssá halkeama mánnássá(kaikista on kuvat).

Kone uusittiin wössnerin takománnillá ja káytánnössá kaikki osat vaihtu uuteen ja kansi kans sai huoltoa.

Oli melkoisen kiva ajella sieltá sitten takaisin, keskivauhtia pidin sellaiset 180-200 láhes koko matkan yöllá ongelmitta:) ... tuli sitten koitettua miten kulkee ja voin sanoa ettá s55 amg ei pysynyt perássá vaikka oli auto aika hyvin lastattukin:D

td04-16t do88 big pack 3bar map custom intake 3"dp+100cel race cat(mossemihen tekemá) 2,5" cat back Nappen ohjelma (flexfuel) aeron vetarit a-zperformance kytkin 600nm aeron nokat wössner mánnát

koni alusta 314mm jarrut

siiná suurimmaks osaks speksit.

Iso kási Nappelle táhán kulutetuista tunneista ja vaivasta/láhes varma ettá ilman olis jáányt projekti tekemáttá/, TommyW -lle tietyistá osista, Suokkosen Vesalle... ja tietty unkarin pááhán koneen kasaamisesta uudelleen:)

Auton rakentaminen jatkuu ja seuraavaksi tulee gtx30 ahdin koneeseen kiinni... ja mikáli ennusteet pitávát paikkansa niin 4 veto tulee kans c vectraan

Joten náin olleen voin sanoa ettá 320-330 taitaa olla luotettava raja vakio koneeseen, totuuteen tietysti kuuluu ettá omallani oli ajettu 260.000 virityksen aikana ja kesti se 15.000km noin.. ja miná en sitá kauheasti ole sáástelly:D

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 12 Loka 2016, 16:03
Kirjoittaja Miro.Simounen
edit: selviskin tuo suutin asia, eli 1000cc

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 19 Loka 2016, 13:01
Kirjoittaja Miro.Simounen
EV14-700CC suuttimet tilattu, jos saisi etanolilla irti sen mitä tuo TD04HL-14T antaa.

edit: ADR:ltä tiedustelin josko löytys tohon TD04-14T ahtimeen 19T päivitystä. Kohta tehään sit remonttia taas :lollis:

14T ahtimesta ei puhuta hölkäsen pöläystä tossa

http://www.ardideas.com/TD04HL-19T-Comp ... p_116.html

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 20 Loka 2016, 21:58
Kirjoittaja Jartsa
nuo on vissiin volvon ahtimiin tarkoitettu mutta miksipä ei sopisi, ainut et olisi hyvä olla se HL loppunen ahdin mistä duunaa.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 23 Maalis 2017, 12:01
Kirjoittaja Nile_
Lueskeltuani nyt tämän koko topikin läpi :o niin omat ajatukset ois tälläiset:

Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys :D Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.

Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? :roll: Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. :-? ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...

Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 24 Maalis 2017, 17:39
Kirjoittaja Kakee
Nile_ kirjoitti:Lueskeltuani nyt tämän koko topikin läpi :o niin omat ajatukset ois tälläiset:

Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys :D Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.

Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? :roll: Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. :-? ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...

Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..
Mulla juurikin tuo setti omassa -06 vecussa ja hyvin on toiminut :thumbsup: Tosiaan suoraan käy tuo ahdin vanhan tilalle.
Vakio DP ja putkisto toiminut tähän asti ongelmitta, mutta kyllähän ne varmasti lisää hönkää tuohon toisivat, ainakin DP olisi hyvä vaihtaa isompaan.

Dynossa en ole vielä kerennyt käyttää kyseisillä kamppeilla, mutta tasan 200hp oli pelkällä softalla ennen isompaa ahdinta ja suuttimia. Nyt kyllä reilusti enemmän 8)

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 24 Maalis 2017, 18:01
Kirjoittaja Nile_
Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta. :worship:
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.

Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa.. :roll: :lol:

Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 24 Maalis 2017, 18:10
Kirjoittaja Nile_
Nii ja liekkö noista Dp:sta mitään kimppaa missään nykyään tai tekeekö niitä kukaan ylipäätään edullesemmin? tilaajia varmaan kuitenki ois...?

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 25 Maalis 2017, 00:07
Kirjoittaja gtsT
Nile_ kirjoitti:Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta. :worship:
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.

Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa.. :roll: :lol:

Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
Jos vaihtaa 14t mitsun niin kyllä joutuu samalla vaihtamaan suuttimet jos viinalla mielii yhtään lisää voimaa ja kytkin antautuu jossain 400nm paikkeilla. Z28net kytkin pitäisi käydä suoraan tilalle.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 25 Maalis 2017, 01:22
Kirjoittaja Paska Omena
http://www.aph-performance-engineering. ... rch_terms= Tämmönen mulle tuli tällä viikolla. Jännä nähdä kuinka sopii paikalleen.

Ja on siis tosiaan *made to order*. Reilu kuukausi meni että tuli, olin jo kerinnyt unohtaakin koko jutun ja ihmettelin että mikä kuuden kilon paketti mulle on briteistä tulossa kun vanteita odottelin...

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 25 Maalis 2017, 09:19
Kirjoittaja Nile_
gtsT kirjoitti:
Nile_ kirjoitti:Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta. :.orship:
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.

Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa.. :roll: :lol:

Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
Jos vaihtaa 14t mitsun niin kyllä joutuu samalla vaihtamaan suuttimet jos viinalla mielii yhtään lisää voimaa ja kytkin antautuu jossain 400nm paikkeilla. Z28net kytkin pitäisi käydä suoraan tilalle.
No mitkäs suuttimet nuo sit on ku Maptun.kin tarjoo noita Stage 3 yhteydessä vaihettavaks. Siis noita harmaita. Et mikä ero niissä on tuotossa esim. noihin aeron vihreisiin..?