Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Haulla löytyi juttua ja tietoa siitä millaisia paketteja uudelleenohjelmointiin on tarjolla. Eli on BSR, voimaa.com jne. Mutta kukaan ei ole uskaltanut kertoa omista kokemuksista. Onko niitä, itseä kiinnostaisi pieni lisäpotku ( 200-210 hv) ja vääntöäkin saisi olla.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ainakaan Upsolutelta ei ohjelmistoa löytynyt loppuvuodesta -06, mutta kannattaa kysyä -> www.wdracing.net josko tilanne olisi muuttunut.
__________________________
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Re: Z20NET onko kokemusta uudellenohjelmoinnista?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

lowcali kirjoitti:Haulla löytyi juttua ja tietoa siitä millaisia paketteja uudelleenohjelmointiin on tarjolla. Eli on BSR, voimaa.com jne. Mutta kukaan ei ole uskaltanut kertoa omista kokemuksista. Onko niitä, itseä kiinnostaisi pieni lisäpotku ( 200-210 hv) ja vääntöäkin saisi olla.


Kyseinen moottorihan on saabin omalla moottorinohjauksella varustettu (Trionic T8 ) ja siksi neuvoisin kääntymään trioniciin erikoistuneiden pajojen puoleen. Systeemi kun on aika lailla omanlaisensa.

Vastaavalla koneella olevassa saabissa voimaa.comin lastu ei pelannut.

Hyviä pajoja ovat esim:

http://www.maptun.fi Stage 1 - 210 Hp, 330 Nm
http://www.nordictuning.com Stage 1 - 210 Hp, 320 Nm
http://www.sqr.se Stage 1- 217 Hp, 313 Nm

Ja varauksella myös BSR, jonka softista trioniceissa on ristiriitaisia kokemuksia:

http://www.bsrab.se


Ja saabclubin foorumilta saat runsaasti kokemuksia ko. moottorin lastutuksesta:

http://saabclub.fi/phpBB2/
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Juu, on noita sivuja tullu kateltua. Kiitos kuitenkin hyvistä linkeistä. Ootko varma, että tässä Oopelinkin koneessa on tuo Trionicin ECU?

Lähinnä hain tässä topicissa omakohtaisia kokemuksia. Jos ei niistä halua foorumilla huudella, niin voi laittaa vaikka privaa.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

lowcali kirjoitti:Juu, on noita sivuja tullu kateltua. Kiitos kuitenkin hyvistä linkeistä. Ootko varma, että tässä Oopelinkin koneessa on tuo Trionicin ECU?

Lähinnä hain tässä topicissa omakohtaisia kokemuksia. Jos ei niistä halua foorumilla huudella, niin voi laittaa vaikka privaa.
Saabclubilla on aiheesta keskusteltu ja joku oli jopa kokeillut 9-3SS:n viriecun toimivan vectra C:ssä, joten kyllä siinä trionic pitäisi olla.


Taitaa olla vaan sen verran vähän noita vectroja ko. koneella, ettei hirveästi kokemuksia tänne foorumille näy :roll:

MapTunia voin ainakin vilpittömästi suositella, itsellä on sen softa Trionic 7-koneessa "hiukkasen" tehokkaammassa kokoonpanossa (ratakäytössä tottakai) ja kaikki pelaa juuri niinkuin pitääkin ellei jopa paremmin :wink:
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Hintakaan ei näy olevan Maptunilla esim. BSR:ää kummempi ja lupaavat hieman enemmän tehoa ja vääntöä jopa 20 Nm enemmän. Jospa tuota loppukesästä pitää alkaa soittelemaan tuolle Jukka-Pekalle. Katotaans ny. Tuo Maptunin systeemi on siis sellainen, että koko boksi vaihdetaan ja alkuperäinen lähetetään tehtaalle. Karttoja ei siis voi kotikonstein palauttaa vakioiksi kuten BSR:n pulikalla, jos ymmärsin ruåtsia oikein? Tosiaan BSR:kin puhuu T8:sta, siis Trionic siinä on.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

lowcali kirjoitti:Hintakaan ei näy olevan Maptunilla esim. BSR:ää kummempi ja lupaavat hieman enemmän tehoa ja vääntöä jopa 20 Nm enemmän. Jospa tuota loppukesästä pitää alkaa soittelemaan tuolle Jukka-Pekalle. Katotaans ny. Tuo Maptunin systeemi on siis sellainen, että koko boksi vaihdetaan ja alkuperäinen lähetetään tehtaalle. Karttoja ei siis voi kotikonstein palauttaa vakioiksi kuten BSR:n pulikalla, jos ymmärsin ruåtsia oikein? Tosiaan BSR:kin puhuu T8:sta, siis Trionic siinä on.

Systeemi on juuri se "boksin vaihto", mutta eipä noita karttoja tarvitse edes katsastusta varten palauttaa vakioiksi. OBD-testiä lastutus ei haittaa eikä inssi tuossa lastutetussa autossa mitään eroa huomaa, saati pysty sitä todistamaan kunnei mitään näkyvää ole tehty.

Luojan kiitos katsastuksessa ei sovelleta käännettyä todistustaakkaa, vaan vastuu todistaa auto laittomaksi on aina inssillä :lol:
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Nyt on maptunilta saatavilla stage 1-5 sarjat ko.koneeseen saabin puolella. Maptunin fredrik kertoi, että ko. sarjat ovat käypiä myös vectra c:n 2.0t-koneeseen ja tehoa saisi nyt jo 300 hp asti!

Tuo sarja tosin vaatii jo nokkien vaihtamisen saabin käyttämän 210 hp:n version mukaiseksi sekä muut maptunilla kerrotut muutokset:


http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=78


Alkaa uudemmankin koneen viripotentiaali kaiketi selvitä olevan selvästi matalampi kuin vanhojen valurautalohkoisten saabin omaa suunnittelua olevien.
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

No joo, eipä tuohon varmaan kovin paljoa yli 250 hp:n kannata laittaa, alkaa tulemaan muita ongelmia, kuten laatikon kesto kun vääntö menee aika hurjaksi, pito jne. Pikku puhdinlisä ei kuitenkaan olisi pahitteeksi ja varmaankin -(z)- kestää tuon steg 1:n ongelmitta. 2 :llahan saisi vielä jyheämmät saundit ja pari heppaa lisää, mutta mahtaakohan niillä löytyä noita putkiston osia Ooppeliin. Pitänee vielä miettiä, jos auto pysyy pihassa, niin ehkä.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
SnowLord
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Touko 2005, 17:13
Paikkakunta: Lieto

BSR

Viesti Kirjoittaja SnowLord »

Itselläni on BSR:n Stage 1. Auton luonne muuttui täysin, vääntöä tuli todella paljon lisää (perstuntumalla). Vectra forumissa on penkitetty BSR:n ohjelmoima Signum ja siinä tehot ja väännöt olivat olleet eri luokkaa kuin BSR ilmoittaa sivuillaan (217bhp ja 338Nm). BSR:n etuna on todellakin mahdollisuus ohjelmoida moottorinohjausjärjestelmä vakioksi. Katsastustilanteen lisäksi siitä on ollut hyötyä mm. huoltotilanteissa (jos esim. ohjelmoivat uuden moottorinohjausversion tai on takuu asioita) sekä kun auto menee aikanaan taas seuraavalle omistajalle voi päättää olla kertomatta tai kertoa viritysasteesta :oops:

Suurin ongelma on ohjelmoinnin jälkeen on auton reipas vetely reippaassa (lue: kaasu pohjaan)kiihdytystilanteessa. En tiedä onko nuo renkaat ehkä suurin syy (alkuperäiset Turanzat) vai onko alusta vain liian löysä noille tehoille.

Kuitenkin voin sydämmellisesti suositella BSR:ää 8)
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

^Kiitos tästä tiedosta. Auttaisikohan poikkituki tuohon vetelyyn. Toisaalta Vectran kori on kyllä vakionakin kiitettävän jäykkä... Urtsipuslaa ja matalampaa jousta kehiin. :)
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
ylli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Touko 2005, 17:08
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja ylli »

itellä kans on tuo BSR:n Stage 1. ja kyllä tuo auto muuttui,ala vääntöä tulilisää ja muutenkin tuntuu että potkii paremmin, tosin en ajanut vakiolla kuin liikkeestä kotiin,oli edellinen omistaja ostanutsen ja palauttanut vakio ohjelman kun vaihtoi.
Autoliikkeessä vaihtaessa lastu alentaa auton arvoa.
Laitoin viikkositten kunnon vaparin ja (pers tuntumalla) muutos oli tosi hyvä.
SnowLord
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Touko 2005, 17:13
Paikkakunta: Lieto

Eikö Signum vetele?

Viesti Kirjoittaja SnowLord »

Signumissa taitaa olla se Sport alusta joka on jäykempi ja hieman matalampi?
Coleman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Coleman »

Onko täsätä pajasta kokemuksia?

http://www.turbotec.com/tuotteet/index.html
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Coleman kirjoitti:Onko täsätä pajasta kokemuksia?

http://www.turbotec.com/tuotteet/index.html


Saabin trionicia ei osaa oikeasti säätää kuin 3 pajaa maailmassa, Hirsch (joka saabin hovivirittäjä), Nordic (saabin entinen hovivirittäjä) sekä Maptun (kaikkein tehokkaimpien saabien rakentaja sekä ainoa joka tekee customsoftia mille tahansa kokoonpanolle).

Trionicia tarkkuudeltaan vastaava nakutustunnistusjärjestelmä on esim. nähty ensimmäisenä (lukuunottamatta saabia) 2007 BMW 335i:ssä.


Karala sekä Harinen ovat toki yleisille boschin systeemeille erinomaisia osaajia, joiden tietotaitoa en todellakaan kiistä!
Vastaa Viestiin