Kakee kirjoitti:Mulla juurikin tuo setti omassa -06 vecussa ja hyvin on toiminut Tosiaan suoraan käy tuo ahdin vanhan tilalle.Nile_ kirjoitti:Lueskeltuani nyt tämän koko topikin läpi niin omat ajatukset ois tälläiset:
Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.
Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...
Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..
Vakio DP ja putkisto toiminut tähän asti ongelmitta, mutta kyllähän ne varmasti lisää hönkää tuohon toisivat, ainakin DP olisi hyvä vaihtaa isompaan.
Dynossa en ole vielä kerennyt käyttää kyseisillä kamppeilla, mutta tasan 200hp oli pelkällä softalla ennen isompaa ahdinta ja suuttimia. Nyt kyllä reilusti enemmän
Kyllä tuolla pitäisi enemmänkin kuin 200 hv irrota, etanolilla ainakin.
Itselläni on sama kone, mutta alkuperäisellä pikku-Garretilla (Saab ng9-3 vm-03) ja varustettuna Aero Saabin suuttimilla. J. Carlsonin softalla höystettynä. Softaaja kertoi penkittäneensä vastaavan "paketin" ja saaneen ulos etanolilla 235 hv ja 360 Nm. Näin muistelisin. Ahdin on tässä se mikä rajoittaa.
Joten, eiköhän tuolla pikku-Mitsullakin päästä samoihin arvoihin.
Sen verran mitä olen asiasta ymmärtänyt niin vakio DP:n vaihtaminen 3" kamppeeseen vaikuttaa myös softaan. Jotenkin on vielä sellainen muistikuva, että isompi DP hävittää jonkin verran alakierros vääntöä. Kierrosten nuostessa sitten potkua onkin enemmän. Tätä kai tällä haetaankin.