kerrohan lisää kuinka tuon toteutat.K-PaX kirjoitti:On kyllä paikallaan:) lähtee kyllä tossa kk päästä pois:)
Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Z20NET viritys
https://www.vectra-c.com/forum/showthre ... kit-z20net
Tossa on pari valmista vaihtoehtoa.
Noi puslat kai tulee koneen sisään, korvaamaan tuo akselin takalaakeri, ettei öljynpaineet katoa.
https://www.youtube.com/watch?v=kDtnKA6mfLI
Tossa on pari valmista vaihtoehtoa.
Noi puslat kai tulee koneen sisään, korvaamaan tuo akselin takalaakeri, ettei öljynpaineet katoa.
https://www.youtube.com/watch?v=kDtnKA6mfLI
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Z20NET viritys
Helpoin tuo olis toteuttaa kun saisi kevennetyt akselit vaan. Ei tarvis "tuhota" lohkoa.
nää vissiin kävis..
https://zzperformance.com/ecotec/neutra ... hafts.html
nää vissiin kävis..
https://zzperformance.com/ecotec/neutra ... hafts.html
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Z20NET viritys
Ei tolla akselilla juur merkitystä oo ennen kun alkaa koneessa olla tehoa ja turbo riittää vinguttaa sitä yli 7500rpm ja se ei noilla td04 ahtimilla tuu tapahtuu:(
Re: Z20NET viritys
Onko kellään ollut kytkimen kanssa pito ongelmia lastun kanssa? Vääntöä n.350nm
Re: Z20NET viritys
jariz kirjoitti:Onko kellään ollut kytkimen kanssa pito ongelmia lastun kanssa? Vääntöä n.350nm
on. vaihda kytkinnesteet.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Z20NET viritys
Mitäs tuo muka auttaa? ei ymmärräJartsa kirjoitti:jariz kirjoitti:Onko kellään ollut kytkimen kanssa pito ongelmia lastun kanssa? Vääntöä n.350nm
on. vaihda kytkinnesteet.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Z20NET viritys
^^ Samaa ihmettelen minäkin .
Miten nesteen vaihto auttaisi kytkimen pitävyyteen eli luistamiseen, mitä ilmenee viritetyssä vakiokytkimellä. Tämä on tietääkseni se ongelma ainakin Saab-foorumin mukaan ja siitä on selvitty vaihtamalla Aeron kytkin.
Nyt @jartza faktaa kehiin.
Mulla on viritetty, mutta ei luista, kun on automaatti . Tätä "iloa" ei Opeleihin tarjota ko. moottorin kanssa .
Miten nesteen vaihto auttaisi kytkimen pitävyyteen eli luistamiseen, mitä ilmenee viritetyssä vakiokytkimellä. Tämä on tietääkseni se ongelma ainakin Saab-foorumin mukaan ja siitä on selvitty vaihtamalla Aeron kytkin.
Nyt @jartza faktaa kehiin.
Mulla on viritetty, mutta ei luista, kun on automaatti . Tätä "iloa" ei Opeleihin tarjota ko. moottorin kanssa .
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Kyllä vakio kytkin näissä aika hyvin pitää ellei ole loppuunajettu. Mulla oli BSR ohjelmalla muistaakseni 365nm eikä ongelmia. Luojan kiitos ei ole opeleita automaatilla pilattu
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Z20NET viritys
faftaa ja faktaa mutta toissa talvena luisti kytkin ja loppui vaihtamalla nesteet(oli kyllä semmosta kuraa) ja nyt sama homma,olin jo uutta kytkintä tilaamassa mutta tuossa yhtenä iltana vaihdoin nesteet,eli ensin kurat pihalle ja sit etusatulasta jarrupolkimella uutta tupaan. ja kas taas pitää sen 400nm.eli en osaa faktaa kertoa mutta halpa tuo kokeilla ennenkuin rupeaa kytkin remppaan varsinkinpetrisa kirjoitti:^^ Samaa ihmettelen minäkin .
Miten nesteen vaihto auttaisi kytkimen pitävyyteen eli luistamiseen, mitä ilmenee viritetyssä vakiokytkimellä. Tämä on tietääkseni se ongelma ainakin Saab-foorumin mukaan ja siitä on selvitty vaihtamalla Aeron kytkin.
Nyt @jartza faktaa kehiin.
Mulla on viritetty, mutta ei luista, kun on automaatti . Tätä "iloa" ei Opeleihin tarjota ko. moottorin kanssa .
stage 1 softalla
eikö tuo aeron kytkin ole sama kun näissä 6 lovisissa opeleissa?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
Sitäpä en tiedä, voi ollakin. Näitä kun on ollut Saabeissa vuosimalleista ja varuste/tehoversioissa vaihdellen sekä 5- että 6- vaihteisina manuaaleina. Saabeissakin on tosiaan 6-vaihteisissa kestävämpi kytkin joten sen voisi sitten olettaa niin olevan myös Opelissa. Hyvä niinJartsa kirjoitti:
eikö tuo aeron kytkin ole sama kun näissä 6 lovisissa opeleissa?
Sitä vastoin Saabien 5-vaihteiset on 175hv heikommalla kytkimellä toisin kuin Aerot 5-vaihteisena. No, tätä 5-v ei Opeleissa olekaan.
Käsittääkseni noiden "vahvempien" kytkimien pitäisi kestää ongelmitta ainakin 400Nm.
Tuohon kytkinnesteen vaihtoon en puutu, kun en edelleenkään sen usko vaikuttavan tähän "varsinaiseen" kytkimen luistamisongelmaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Näkeekös muuten esim OP-Comilla vaikkapa ilmamääristä onko vakio softa vai ei? Tuntuu toi työmatkapirssiksi hommattu Z20NET yllättävän pirteeltä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Z20NET viritys
Kyllä näkee.vectraTBO kirjoitti:Näkeekös muuten esim OP-Comilla vaikkapa ilmamääristä onko vakio softa vai ei?
Hiukan hankalaksi vain OpCom homman tekee siksi, että ohjelma näyttää ilmamassan aikayksikköä kohti. Se pitää muuttaa (laskea) vain yhtä puristus tahtia kohti. Laskennassa siis oteaan huomioon ilmamassan määrä aikayksikköä kohti sekä samalla myös koneen kierrosluku, unohtamatta koneen sylinterimäärää (4). Siitä sitten laskemalla saa ilmamassan mg/C.
Kun ilmamassa on luokkaa 1050...1100mg/C, on kyseessä viritys ( -> Stage1). Vakiona se jää selvästi noiden alle.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Tässä vielä lainaus missä on laskentakaava ilmamassan laskemiseen.
petrisa kirjoitti:Eli juuri noin...Miro.Simounen kirjoitti:
tarvitaan siis seuraavat tiedot
Ilmamassa g/s
Kierrosluku rpm
kerron 1000 tulee g->mg muunnos
jakaja 60 min->sek
jakaja 2 -> kaksi imutahtia/kierros.(?)
Tosin ilmaisten:
- tarvitaan ilmamassa g/s ja sen hetkinen koneen kierrosluku rpm eli kierrosta minuutissa
- rpm muutetaan kierrosta sekunnissa jakamalla 60:llä -> rpm/60, täten saadaan koneen kierrosmäärä sekunnissa olkoon se rps
- logattu ilmassa (g/s) jaetaan edellä saadulla luvulla -> (g/s)/rps, näin saadaan ilmamassa koneen yhtä kierrosta kohti
- koska 4-cyl koneessa on kaksi työtahtia kierrosta kohti, jaetaan edellä saatu luku 2:lla niin saadaan ilmamassa työtahtia kohtia kohti (g/C)
- lopuksi muuteaan ilmamassa milligrammoiksi niin halutessa kertomalla se 1000:lla
Kaavana: ((g/s)/(rpm/60))/2 x 1000
Esim. Koneen kierrosten ollessa 2000rpm ja tuolloin ilmamassa on ollut 80g/s vastaa se 1200mg/C
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 121
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 17:04
- Paikkakunta: Heinola
Re: Z20NET viritys
Moikka. Kuinka pitkälle riittää vakio bensapumppu ? Kyseessä on tuo Miron vanha vectra. Pätkii niin pirusti kun rupeaa ahtamaan ja aattelin ettei soppatykki jaksa työntää soppaa tarpeeksi. Tulpat on uudet ja oikeat.
Huonossa repussa voi olla hyvät eväät.