KKK16 -> 20XE ?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

KKK16 -> 20XE ?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli eli.. Mitä XE sanoo jos tuon kukkopillin siihen pulttaa kiinni? Turbocalsun sähköillä tai MS:llä ohjaus. Onko monikin toteuttanut vakio sisuskaluilla eli onko kuinka naku herkkä?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Samalla MS:llä joka on sulattanu jo yhden koneen?
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

LET:in mäntiähän se kaipaa, tai omille sorvia, eli puristuksia ois hyvä pudottaa sinne 8,5 paikkeille
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

kumimuumi kirjoitti:Samalla MS:llä joka on sulattanu jo yhden koneen?
Joo just se sama ms mikä sulatti yhden koneen.
hexagon kirjoitti:LET:in mäntiähän se kaipaa, tai omille sorvia, eli puristuksia ois hyvä pudottaa sinne 8,5 paikkeille
Niin sitä pähkäilinkin, muttakun tossa olis yks XE patti ja kukkopilli ylimääräisenä eikä liikaa vaivaa jaksais nähdä tuommoiseen. Ei siitä mikää kilpuri oliskaan tulossa, riittäis komeesti esm. 0.3-0.5 bar, mutta noita paineitahan ei oikein pysty säätämään orkkis boksilla eli ms:sää huutais? Eikös se kestäväks kehuttu setti ollut XE männät ja 18E kanget? Tuommoisetkin löytyis mutta ne menee todennäkösesti toiseen punakantiseen...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

mulla on vähän sellanen fiilis että tuo vois olla nakuttamattakin kukkopillillä,enemmän huolestuisin vastapaineesta ja kannen lämmöistä.kuitenkin tiedän mitä tuo kestää vaparina ruttua nakuttamatta,isot pojat kertoivat kun vähän kyselin :D .varsinkin jos ohjelmoitavalla laittaa niin vois sen ennakon ja bensankin kanssa pelata..ei muuta kun vermeet kiinni ja kokeilemaan.onhan noissa uusissa kansanpillu golffeissakin yli 10 ruttua ahtomoottoreissa ja lastuttaavatkin niitä vielä.luurit korviin ja letku konehuoneeseen niin siitähän sen sitten huomaa miten käy. :D
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:mulla on vähän sellanen fiilis että tuo vois olla nakuttamattakin kukkopillillä,enemmän huolestuisin vastapaineesta ja kannen lämmöistä.kuitenkin tiedän mitä tuo kestää vaparina ruttua nakuttamatta,isot pojat kertoivat kun vähän kyselin :D .varsinkin jos ohjelmoitavalla laittaa niin vois sen ennakon ja bensankin kanssa pelata..ei muuta kun vermeet kiinni ja kokeilemaan.onhan noissa uusissa kansanpillu golffeissakin yli 10 ruttua ahtomoottoreissa ja lastuttaavatkin niitä vielä.luurit korviin ja letku konehuoneeseen niin siitähän sen sitten huomaa miten käy. :D
Juu itellä pyöri samat mielessä mutta ajattelinpa kysyä että onko kukan täällä toteuttanut. Tosin, alkuperäsessä ois etunsa ja haittansa. Jotain tarvii keksiä kun alkaa ruuvaileen..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti: Jotain tarvii keksiä kun alkaa ruuvaileen..
näin on,useimmiten kehitystä tulee juuri kylähullujen tai vahinkojen ansiosta...jos tekee kaiken niinkuin muut niin kehitys kulkee paikallaan,eikös vaan :D ?jos ei tarvii kuukautta pitempään olla syömättä vaurion sattuessa niin ei muuta ku painetta peliin ja baanalle :peukku:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

hexagon kirjoitti:LET:in mäntiähän se kaipaa, tai omille sorvia, eli puristuksia ois hyvä pudottaa sinne 8,5 paikkeille
oikein kunnon vanhanliiton ratkaisu, täysin hengetön alaalla ja ei välttämättä käy vakionokilla enää neljällä pytyllä tyhjää. en suosittele kenellekkään.

mielummin tuuppaa suoraan sen vakio xe:n perään sen ahtimen, kyllä se kestää säädettävän ruutan säätöjen ansiosta tuon ylhäällä mainitun 0,5bar. (mikäli ei sitten onnistu taas sulattaan mäntiä)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

repsa kirjoitti:
hexagon kirjoitti:LET:in mäntiähän se kaipaa, tai omille sorvia, eli puristuksia ois hyvä pudottaa sinne 8,5 paikkeille
oikein kunnon vanhanliiton ratkaisu, täysin hengetön alaalla ja ei välttämättä käy vakionokilla enää neljällä pytyllä tyhjää. en suosittele kenellekkään.

mielummin tuuppaa suoraan sen vakio xe:n perään sen ahtimen, kyllä se kestää säädettävän ruutan säätöjen ansiosta tuon ylhäällä mainitun 0,5bar. (mikäli ei sitten onnistu taas sulattaan mäntiä)

Asiaa. Kylä korkeapuristeisenkin moottorin voi ahtaa. Se vain vaatii vähän enemmän tarkkuutta seoksissa/sytytyksessä. JA paineita n.0,5bar.

On sitten mukavan luontonen, kun mosa toimii alipainealueellakin ja sitten rääkäsee kunnolla ahdoilla. Ja varmasti pääsee samoihin tehoihin, mitä LET:illä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

juu tuommonen vois olla kokeilemisen arvonen seokset vaan kunnolla kuntoon
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

madi kirjoitti:juu tuommonen vois olla kokeilemisen arvonen seokset vaan kunnolla kuntoon
Joo pitääpi nyt tuossa kirjotella tarkemmin jos projektia pukkaa, käyttöautoksi tulossa joten tasakaasulla "laihalle" eli lambda siihen 0.95-0.98 ja sitten kun taas paineet sykkii niin reilusti soppaa ihan varmuudeks.. 8)

Btw. Mistäs tunnistaa LET:in boksista sen että onko lastutettu? Kattelin vaa sitä boksia ja huomasin että joku on joskus sisällä käynyt kun oli ruuvarin jäljet mutta ei ainakaan omaan silmään mitään erityistä osunut kun sinne vilkasin.. :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

http://ascona.mine.nu/~mad/lastu/

yleensä niissä lastuissa lukee jotaki päällä tai jotaki muuta erikoista :)
alkuperäisiin yleensä flässätään se uus tieto

ja veikkaan myös että 20xe alkuperäsellä tai jollaki muulla turbolla pelais hemmetin hyvin C20LET boxilla kuhan tarkkailee paineita että ei karkaile mihinkää 1bar
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

madi kirjoitti:
ja veikkaan myös että 20xe alkuperäsellä tai jollaki muulla turbolla pelais hemmetin hyvin C20LET boxilla kuhan tarkkailee paineita että ei karkaile mihinkää 1bar
hyvin pitkälle uskaltaisin olla samaa mieltä.ainut että orggis letin ahtimelle varmasti kannattaa tehdä samat temput pakopesään/downpipeen kuin lettiä lastuttaessa niin ei pitäis niiden pakopaineidenkaan olla ongelma.kuitenkin tuo xe jo vaparina tuottaa sen verran pakokaasua että tuo avarrus olis varmasti tarpeen.joku varmaan osaa kertoa paljonko tuo kokonais puristus olis tuolla 10,5 rutulla ja 0,7 ahdolla(eikös sen verran letissä oo vakiona)?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

puristussuhde 90% ve:llä laskettuna 0.7 ahdoilla ja 10.5:1 rutuilla tekeepi 15.5:1 rutun noinniiq laskennallisesti.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tuli noista pakopaineista mieleen että ois varmaa iha hyvä vaihtaa sinne letin pakonokka, eiköstä? Ja sitten se XE:n nokka on huhujen mukaan taas parempi isommalle puhaltimelle, jonka vaihtaa tuohon oikeeseen letti koneeseen johon isompi solmu ois näillä näkymin tulossa.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin