Eli mitenkä tuo huohotus kannattaisi muuttaa kun kyseessä on remmiahdettu kone? Tarvitaanko venttiilikopan päällä olevaa ohutta putkea(menee alunperin kaasuläpälle) jos ohjaisi venttiilikopan sivusta ja kampikammiosta tulevat putket kerääjäsäiliöön, johon laittaisi sitten jonkun suodattimen ulkoilmaan? Kertokaapa miten ootte toteuttanu.
Sitten tuli tommonen mieleen että onko tossa kannessa mitään tarvetta laittaa öljypinnan korotinta kuten jossain ciheissä? huomannu sitä sen paremmin tutkiskella.
vetukka kirjoitti:Eli mitenkä tuo huohotus kannattaisi muuttaa kun kyseessä on remmiahdettu kone? Tarvitaanko venttiilikopan päällä olevaa ohutta putkea(menee alunperin kaasuläpälle) jos ohjaisi venttiilikopan sivusta ja kampikammiosta tulevat putket kerääjäsäiliöön, johon laittaisi sitten jonkun suodattimen ulkoilmaan? Kertokaapa miten ootte toteuttanu.
Sitten tuli tommonen mieleen että onko tossa kannessa mitään tarvetta laittaa öljypinnan korotinta kuten jossain ciheissä? huomannu sitä sen paremmin tutkiskella.
sen huohottimen voit laittaa vaikka johonkin pulloon yms.kunhan se vain pääsee hengittämään ne huurut johonkin ja öljynpinnan korotinta ei tarvita koska se nokkien kulumis ongelma on vain niissä cihheissä sekä pienimmissä ohc-koneissa.noissa 2-litraisissa on jo valmiiksi joku venttiili siellä kierron loppupäässä ilmeisesti liittyen jotenkin juuri tuohon hommaan ,en ole sitä koskaan sen kummemmin tutkaillut.
Juu u... mitenkä tuon venttiilikopan päältä lähtevä putki, saako sen lyödä tukkoon jos ohjaa sen sivusta lähtevän putken sinne säiliöön? Niin pirun ohutta se ainaki on, että tuskin sitä kautta kannattaa laittaa huohotusta niinku alunperin.
itse aikoinani venttiilikopan huohotuksen suurensin n. 25mm reijäks ja siitä pistin vain paksumpaa letkua öljynkeruusäiliöön ja toimi komeasti.. itse en ainakaan tukkimaan siis lähtis.. tai sitten vaihdat siihen 1.6ohc:n venttiilikopan, muistaakseni siinä oli valmiiks suurempireikä...
Joo o, tosta just halusinkin kuulla, että uskaltaako sen tukkia... jos suurentais kanssa sitä reikää, ja voishan sen kampikammion huohotuksenki silti johtaa sinne kerääjäsäiliöön. Tuskinpa tuosta haittaa ainakaan olisi?
Mites toi toimii jos heittää sit sieltä kerääjä säiliöstä letkun johonki päin pakoputkee, vai toimiiko?? Mulla meinaa pikkasen tulla puhaltimen kautta noi käryt sisään, ei niitä kovin mielellään haistele, vaikka oma nenä alkaakin jo tottua
Peanuts kirjoitti:Mites toi toimii jos heittää sit sieltä kerääjä säiliöstä letkun johonki päin pakoputkee, vai toimiiko?? Mulla meinaa pikkasen tulla puhaltimen kautta noi käryt sisään, ei niitä kovin mielellään haistele, vaikka oma nenä alkaakin jo tottua
Peanuts kirjoitti:Jepulis, pitääkin viikonloppuna vähän hitsailla tota imuputkee uuteen uskoon
Kannattaa silti pitää kerääjäsäiliö siellä välissä, menee turhaan epäpuhtauksia imusiiville. Terve moottori ei ainakaan omassa ole kauheammin kärynnyt, sillon kun on haissut on kyllä löytynyt joku syykin
Joo niin mä meinasin heittää siihen sen pöntön väliin. Ei tuokaan nyt hirveesti haise mut välillä saattaa kabiiniin vähän tuota hajua työntää, eihän se ittee tietenkään niin häiritse mut ne kyytiläiset onkin sit asia erikseen
Täytynee itekkin toteuttaa se samalla tavalla... Kaasuläpällehän sen saa suoraan kun tulee ennen ahdinta, tuskinpa siitä haittaa ahtimelle on ku laittaa sen kerääjäsäiliön siihen väliin.
Eipä sen ehjän moottorin pitäisi mitään öljysumua ja vesihöyryä kummempaa sinne huohottimeen tunkea, joten ei pitäisi olla ahtimellekaan haittaa. Joidenkin teollisuuskompressorien ruuvit taidetaan jopa "tiivistää" öljysumua ahtimeen ruiskuttamalla. Itse en siis laittaisi välttämättä väliin edes mitään kerääjäsäiliötä.
Itellä on näin talvisin tykänny vaan noista höyryistä muodostella välillä tollasta töhnää siihen huohotusletkun reunoille, se kyllä tuskin sieltä ahtimelle asti tietään löytää...