A2 Vectran Turbotus?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
mannta3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 16 Huhti 2005, 18:47
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

Toi varmaan sekotti vähän kun tulin kyseleen tota oman auton turbotusta...
Eikös toi selvinny jo tuolla alussa, et A2 vectraa ei pysty turbottaan muutakun laittamalla LET:in nokalle... (tai käymällä VTT:llä.)

Mutta kun toi oma 2000:nen sattuu olemaan EI vähäpäästönen ainakin rekisteriotteen mukaan, niin sen turbottaminen onnistus kun laittaa sen katin putkeen ja alittaa sen ECE 15-04 normin, mikä se sitten onkin??
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

no sen muistan että mulla pitää olla asconassa HC 600
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

mannta3 kirjoitti:Toi varmaan sekotti vähän kun tulin kyseleen tota oman auton turbotusta...
Eikös toi selvinny jo tuolla alussa, et A2 vectraa ei pysty turbottaan muutakun laittamalla LET:in nokalle... (tai käymällä VTT:llä.)

Mutta kun toi oma 2000:nen sattuu olemaan EI vähäpäästönen ainakin rekisteriotteen mukaan, niin sen turbottaminen onnistus kun laittaa sen katin putkeen ja alittaa sen ECE 15-04 normin, mikä se sitten onkin??
se normi on se että HC 100 kierroksilla ja tyhjäkäynnillä alittuu ja ne muutkin päästöt
mannta3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 16 Huhti 2005, 18:47
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

Jep eli toi pitäs olla sit vähäpäästösen arvoissa turbotuksen jälkeen...
Kun nyt mulla on kans kans toi HC 600/CO 3,5% ja kierroksilla ei mitata.

Hullua vaan, et pitäs olla sit puhtaammat päästöarvot turbotuksen jälkeen. Luulis et noitten arvojen alitus riittäis mitkä siinä nytkin on.
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Itellä on -90 ei vähäpäästönen ei katillininen vectra johon laittelin ahtimen kiinni, samat arvot pitää päästöissä olla ku ennen ahtamista. Katinhan sinne tietysti joutuu putkeen heittää noitten lakisäädösten takia, ainakin katsastuksen ajaks. Itellä meni kyllä pienellä säädöllä päästöistä läpi vaikka katin sisukset kolis ilosesti siel sisällä :D ja se meni just noilla HC alle 600 ja CO onks se se alle 3,5% vai mitä??? Ei noita rajoja enää muista mutta anyway, ei ne rajat siitä tiukkene jos sinne sen ahtimen lykkää.
mannta3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 16 Huhti 2005, 18:47
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

Toi kuullostaa jo järkevämmältä...
Mitäs mallia Peanuts käytti vertailumallina ja selvisikkö vaan jarrupäivityksillä???
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Mä käytin GT vectraa vertailumallina kun ei siihen hätään saanu mistään noita parempia jarruja, ja alko budjettikin siltä osin kiristää vähän. Ja tohon kun ei tarttennu sit mitään muutoksia tehdä.
Vastaa Viestiin