16sv ja c16nz turbotus
16sv ja c16nz turbotus
Kun lähdetään sellasesta lähtökohdasta että -89 vectran keulalla on c16nz pata kaasarin kannella, pierupurkilla ja kaasarin pakosarjalla....
Jarrut pitää ilmeisesti päivittää kaks litrasesta vai riittäiskö 1.8 eli +8hv papereissa....
Budjetti pieni ja toive joku 0.5 ja +120hv
vaikka nz puristus on jo valmiix matana 9.2 (letti 9.0) niin kansi auki ja vinku käteen ja palotilaan vielä lisää tilaa palikasta joka on tulppaa vastapäätä...
1.3 tai 1.2 nokkakeppi (kumpi parempi) molemmat löytyy omastatakaa uus kannentiiviste ja kansi kiinni.... irmelin nelipiste ruutta paikoilleen (löytyy) 2litrasen suuttimilla ja ilma määrämittarilla ja sit tietty bensanpaineen säädin....
pakosarjan valinta on kaks piippunen juttu nz sarjaan olis helppo tehä käyräputki ja siinä olis lambda valmiin seos mittarille, mutta sv:n sarja luutavasti virtaa huomattavasti paremmin....
sit se ahdin 1.6:han ei suurta kaipaa aattelin jotain +2.0 disukan vakio ahdinta , jostain kotterosta hylättyä vakio cooleria + hukka portti, ahto ja seos-mittarit... ei pitäis montaa sataa upota kun ei ala hulluileen
kone on vasta suunnittelu asteella ja asiallisia vinkkejä ja vihjeitä kaivataan..... kone ei vaihdu isompaan kun sitä kuitenkin joku heti ehdottaa huomatkaa tehossa plus merkki
Jarrut pitää ilmeisesti päivittää kaks litrasesta vai riittäiskö 1.8 eli +8hv papereissa....
Budjetti pieni ja toive joku 0.5 ja +120hv
vaikka nz puristus on jo valmiix matana 9.2 (letti 9.0) niin kansi auki ja vinku käteen ja palotilaan vielä lisää tilaa palikasta joka on tulppaa vastapäätä...
1.3 tai 1.2 nokkakeppi (kumpi parempi) molemmat löytyy omastatakaa uus kannentiiviste ja kansi kiinni.... irmelin nelipiste ruutta paikoilleen (löytyy) 2litrasen suuttimilla ja ilma määrämittarilla ja sit tietty bensanpaineen säädin....
pakosarjan valinta on kaks piippunen juttu nz sarjaan olis helppo tehä käyräputki ja siinä olis lambda valmiin seos mittarille, mutta sv:n sarja luutavasti virtaa huomattavasti paremmin....
sit se ahdin 1.6:han ei suurta kaipaa aattelin jotain +2.0 disukan vakio ahdinta , jostain kotterosta hylättyä vakio cooleria + hukka portti, ahto ja seos-mittarit... ei pitäis montaa sataa upota kun ei ala hulluileen
kone on vasta suunnittelu asteella ja asiallisia vinkkejä ja vihjeitä kaivataan..... kone ei vaihdu isompaan kun sitä kuitenkin joku heti ehdottaa huomatkaa tehossa plus merkki
Jos vakiosarjaan tekee jatketta on 1,3-litraisen sarja siihen omiaan. Se on niin matala se valukökkö että sen ahtimen saa hyvin siihen ylös. SV:n ja NZ:n sarjojen lähtö on paljon alempana.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulla olis tuollanen http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=