On, mutta jos siellä on pelkkä katin kuori niin se ei ole laillinen vaikka kuinka menisi mittauksesta läpi.TJT kirjoitti:Jos katit löytyy putkesta ja päästöt menee läpi,niin eiköhän se ihan laillinen silloin ole.
c30ne ja turbo, mahdoton yhdistelmä?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mä oon ihan samaa mieltä, jos kerran on Suomikilvet saanu tuohon peliin eikä silloin ole katteja vaadittu niin mun mielestä niitä on turha enää rupea vaatimaan.
Mutta onkos kellään pistää vaikka asennus päiväkirjaa jos on tuollaisen cih r6 koneen ahtanut?
Tuohon 244hv ei kummosiakaan ahtoja varmaan tarvitse, mutta jos koneen rakentaisi kestämään sen oletetun noin 1 bar ahdon...
Konehan menee jokatapauksessa atomeiksi ja tulee uudet lelut sisälle niin samalla voisi laittaa sen ahtimen.
Mutta onkos kellään pistää vaikka asennus päiväkirjaa jos on tuollaisen cih r6 koneen ahtanut?
Tuohon 244hv ei kummosiakaan ahtoja varmaan tarvitse, mutta jos koneen rakentaisi kestämään sen oletetun noin 1 bar ahdon...
Konehan menee jokatapauksessa atomeiksi ja tulee uudet lelut sisälle niin samalla voisi laittaa sen ahtimen.
Asia ei ole noin helppo. Tuo voidaan korjata jälkikäteenkin laki antaa mahdollisuuden siihenkallekoo kirjoitti:Mä oon ihan samaa mieltä, jos kerran on Suomikilvet saanu tuohon peliin eikä silloin ole katteja vaadittu niin mun mielestä niitä on turha enää rupea vaatimaan.
Paksumpaa kansipaffia ja palotilan muotoilulla kestää tuon 1 kilonTuohon 244hv ei kummosiakaan ahtoja varmaan tarvitse, mutta jos koneen rakentaisi kestämään sen oletetun noin 1 bar ahdon...
Terve menoa oravan pyörään itte kans pitäis tehdä sama mut mut mut mut...Konehan menee jokatapauksessa atomeiksi ja tulee uudet lelut sisälle niin samalla voisi laittaa sen ahtimen.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Vaihdetaan tohon vielä wisecot accraliteen, kiina johonki mittatilaus kooleriin, hx50 Pro52:seen ja vaikka remmiä alakierroksille ym ym ym ymmotorsport kirjoitti:Ja samantien PO:n veivit ja raakalaki Wisecot, isoin kiinan cooleri, HX50 ropeli, special nokka, kansityöt, 2-levykytkin, Lotuksen laatikko tai joku oikea vaihdelaatikko, BMW:n tai Volvo 960:n perä ja ja ja ja ja ja ja
miksi BMW:n tai Volvon perä ?motorsport kirjoitti:Ja samantien PO:n veivit ja raakalaki Wisecot, isoin kiinan cooleri, HX50 ropeli, special nokka, kansityöt, 2-levykytkin, Lotuksen laatikko tai joku oikea vaihdelaatikko, BMW:n tai Volvo 960:n perä ja ja ja ja ja ja jaJuho M-P kirjoitti:Samantien saappaan kanget ja volvon männät...
opelin iso peräkin kestää ihan mahottomia tehoja
BMW miehet vaihtanu opelin periä myös kilpaautoihin
-
- 'Kadett'
- Viestit: 12
- Liittynyt: 28 Huhti 2004, 03:00
Joo Olen ahtanut 3000 -88 Omegan , 3L 24v koneella. (alunperin 12v)
Itse tein koneen isomman kaavan kautta mutta helpommallakin pääsee ja HALVEMMALLA!
Kone:
-stressi porattu lohko 96mm + tason oikaisu
-turbo volvon palotilalliset männät (palotiloja isonnettu+venttiilien kolot) Lakipaksuus edelleen sama kuin tehtaalta tullessaan 9mm.
-tasapainotettu ja kiillotettu alakerta
-vaikio kanget
-kevennetty vauhtipyärä
-garret t04 hybridi ahdin
-mittatilaus välijäähdytin
-erillinen hukkaportti
-kanavat muotoiltu ja kansi koneistettu
-vakio kansipahvi
-puristussuhde 8.66
koriin leimaa varten 24venasen 296 etujarrut ja katti auton alle +teholaput.
ilman mitään säätöjä 0.25bar 238hp 350nm vääntöä. ja leima tuli. mulla oli se katti tehon mittauksessa ja katsastuksessa paikallaan pakoputki oli 3" rosteria koko matkan ja välissä 12venasen Omegan toinen katti 1 3/4" meinas vähä itteekii huvittaa.
ja kyllä tuntuu tuo vääntöjen kasvu perstuntumallakin!
Nyt on ollut kori työn alla 2vuotta ja ens viikolla maalille. jospa kesällä baanalle ja säätöihin.
Eli tohon 12 venaseen vaan solmu putkeen ilman mitään erityisiä muutoksia ja kestää varmaan 0.7bar kuhan tietysti polttoaineen syötön järjestää ja pitäs niillä paineilla jo potkia. Itellä meni, kun anto pikkusormen pelkkään moottoriin ja turbo hilkkeisiin n.7500€ ilman ruiskuhommeleita.
Mutta ehdottomasti suosittelen tuon 6-koneen ahtamista. Polttoainetalous pysyy samana jopa pienenee normi ajossa ja sitten on se vääntö!! Mutta kannattaa teettää ahdin mittatilauksena ,että on sit mukava ja helppo ajaa , mulla lähtee n. 1500-2000kier. mukaan.
Itse tein koneen isomman kaavan kautta mutta helpommallakin pääsee ja HALVEMMALLA!
Kone:
-stressi porattu lohko 96mm + tason oikaisu
-turbo volvon palotilalliset männät (palotiloja isonnettu+venttiilien kolot) Lakipaksuus edelleen sama kuin tehtaalta tullessaan 9mm.
-tasapainotettu ja kiillotettu alakerta
-vaikio kanget
-kevennetty vauhtipyärä
-garret t04 hybridi ahdin
-mittatilaus välijäähdytin
-erillinen hukkaportti
-kanavat muotoiltu ja kansi koneistettu
-vakio kansipahvi
-puristussuhde 8.66
koriin leimaa varten 24venasen 296 etujarrut ja katti auton alle +teholaput.
ilman mitään säätöjä 0.25bar 238hp 350nm vääntöä. ja leima tuli. mulla oli se katti tehon mittauksessa ja katsastuksessa paikallaan pakoputki oli 3" rosteria koko matkan ja välissä 12venasen Omegan toinen katti 1 3/4" meinas vähä itteekii huvittaa.
ja kyllä tuntuu tuo vääntöjen kasvu perstuntumallakin!
Nyt on ollut kori työn alla 2vuotta ja ens viikolla maalille. jospa kesällä baanalle ja säätöihin.
Eli tohon 12 venaseen vaan solmu putkeen ilman mitään erityisiä muutoksia ja kestää varmaan 0.7bar kuhan tietysti polttoaineen syötön järjestää ja pitäs niillä paineilla jo potkia. Itellä meni, kun anto pikkusormen pelkkään moottoriin ja turbo hilkkeisiin n.7500€ ilman ruiskuhommeleita.
Mutta ehdottomasti suosittelen tuon 6-koneen ahtamista. Polttoainetalous pysyy samana jopa pienenee normi ajossa ja sitten on se vääntö!! Mutta kannattaa teettää ahdin mittatilauksena ,että on sit mukava ja helppo ajaa , mulla lähtee n. 1500-2000kier. mukaan.