budjetti turbotusta

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
williami
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kaunislahti/Hanko

budjetti turbotusta

Viesti Kirjoittaja williami »

Eli ois tarkotus rakentaa halvalla turbo cihi kotona olevista romuista niin kysynkin onko jollain kokemusta 2.4:sen männistä turbo käytössä laskeeko tarpeeksi puristuksia pitääkö niitä modata/miten? kestääkö!, Entäs kansi kumpi parempi 2.4 vai 2.0e molemmat vakio venoilla ja nokalla ja mites kampura 2.2 vai 2.0 näin niiku alkuun kone rakennetaan huvin ja harrastuksen vuoksi ei mitään hirmu vakavaa :wink:
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

2.4 mäntiä ei kannata käyttää edes vakiossa koneessa.
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Eks se 2.2 kannessa ollu paras virtaus.. Näin muistelin..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
williami
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kaunislahti/Hanko

Viesti Kirjoittaja williami »

2.4 mäntiä ei kannata käyttää edes vakiossa koneessa.


Niin se taitaa olla mutta kun muita matala puristeisia ei ole koktona, mites noi 2.0l vakio männät sitten. :roll:


Eks se 2.2 kannessa ollu paras virtaus.. Näin muistelin..


Niin minunkin muistaakseni mut nyt ei ole käytettävissä kuin nuo 2.4 ja 2.0 kannet. :no:
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Hmm... 2.4 on matapuristeinen (C24NE) niin onko puristus laskettu kannella vai männillä vai millä? Kaverilla on nyt tarkoitus rakentaa 2.2i johon laittaa 2.4 männät et kai siinäkin jokin perä on... Kun se nyt harrastaa näitä vanhempia opeleita ja on tutkiskellu enemmän näitä ku minä tuol 60&70 clubilla..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Ja eikös kampisuhdekin ole vähän otollisempi 2.2 kuin 2.4.
Ainakin kiertokangille tuleva rasitus on pienempi.
Eikös ruttu muuten tipu 2.4 männillä ihan helkutisti?Nehän on matalemmat.
Joutuu höyläämölle menemään...ja sitten tulee se ketjun kiristys probleema

Hieman Essoa
2.2 virtaisi imupuolelta paremmin kuin 2.4
2.4 vuorostaan pakopuolelta paremmin kuin 2.2
Teoreettiset virtaukset jossain 180-195hevosen välillä...

Mutta mitä nuokin nyt loppujen lopuksi kertovat...todelliset tehot kun riippuvat niin monesta muustakin tekijästä.
Mutta onhan nuo todistetusti parempia lähtökohtia kuin "pikkukannet"
Kuva
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Mut sittenhän noi 2.4 männät ois otolliset jos meinaa turbottaa..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Niin meinasin että tippuvat muistaakseni johonkin 6 tietämille.
Joten muutaman millin joutuu lohkoa höyläämään.
6070 klubilla joskus oli aihe kyseisestä.

hep hep http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... s&start=35 löytyi
Kuva
Vastaa Viestiin