budjetti turbotusta
budjetti turbotusta
Eli ois tarkotus rakentaa halvalla turbo cihi kotona olevista romuista niin kysynkin onko jollain kokemusta 2.4:sen männistä turbo käytössä laskeeko tarpeeksi puristuksia pitääkö niitä modata/miten? kestääkö!, Entäs kansi kumpi parempi 2.4 vai 2.0e molemmat vakio venoilla ja nokalla ja mites kampura 2.2 vai 2.0 näin niiku alkuun kone rakennetaan huvin ja harrastuksen vuoksi ei mitään hirmu vakavaa
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Eks se 2.2 kannessa ollu paras virtaus.. Näin muistelin..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
2.4 mäntiä ei kannata käyttää edes vakiossa koneessa.
Niin se taitaa olla mutta kun muita matala puristeisia ei ole koktona, mites noi 2.0l vakio männät sitten.
Eks se 2.2 kannessa ollu paras virtaus.. Näin muistelin..
Niin minunkin muistaakseni mut nyt ei ole käytettävissä kuin nuo 2.4 ja 2.0 kannet.
Niin se taitaa olla mutta kun muita matala puristeisia ei ole koktona, mites noi 2.0l vakio männät sitten.
Eks se 2.2 kannessa ollu paras virtaus.. Näin muistelin..
Niin minunkin muistaakseni mut nyt ei ole käytettävissä kuin nuo 2.4 ja 2.0 kannet.
Hmm... 2.4 on matapuristeinen (C24NE) niin onko puristus laskettu kannella vai männillä vai millä? Kaverilla on nyt tarkoitus rakentaa 2.2i johon laittaa 2.4 männät et kai siinäkin jokin perä on... Kun se nyt harrastaa näitä vanhempia opeleita ja on tutkiskellu enemmän näitä ku minä tuol 60&70 clubilla..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Ja eikös kampisuhdekin ole vähän otollisempi 2.2 kuin 2.4.
Ainakin kiertokangille tuleva rasitus on pienempi.
Eikös ruttu muuten tipu 2.4 männillä ihan helkutisti?Nehän on matalemmat.
Joutuu höyläämölle menemään...ja sitten tulee se ketjun kiristys probleema
Hieman Essoa
2.2 virtaisi imupuolelta paremmin kuin 2.4
2.4 vuorostaan pakopuolelta paremmin kuin 2.2
Teoreettiset virtaukset jossain 180-195hevosen välillä...
Mutta mitä nuokin nyt loppujen lopuksi kertovat...todelliset tehot kun riippuvat niin monesta muustakin tekijästä.
Mutta onhan nuo todistetusti parempia lähtökohtia kuin "pikkukannet"
Ainakin kiertokangille tuleva rasitus on pienempi.
Eikös ruttu muuten tipu 2.4 männillä ihan helkutisti?Nehän on matalemmat.
Joutuu höyläämölle menemään...ja sitten tulee se ketjun kiristys probleema
Hieman Essoa
2.2 virtaisi imupuolelta paremmin kuin 2.4
2.4 vuorostaan pakopuolelta paremmin kuin 2.2
Teoreettiset virtaukset jossain 180-195hevosen välillä...
Mutta mitä nuokin nyt loppujen lopuksi kertovat...todelliset tehot kun riippuvat niin monesta muustakin tekijästä.
Mutta onhan nuo todistetusti parempia lähtökohtia kuin "pikkukannet"
Mut sittenhän noi 2.4 männät ois otolliset jos meinaa turbottaa..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Niin meinasin että tippuvat muistaakseni johonkin 6 tietämille.
Joten muutaman millin joutuu lohkoa höyläämään.
6070 klubilla joskus oli aihe kyseisestä.
hep hep http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... s&start=35 löytyi
Joten muutaman millin joutuu lohkoa höyläämään.
6070 klubilla joskus oli aihe kyseisestä.
hep hep http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... s&start=35 löytyi