Ahdettu CIH

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Samil
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Ahdettu CIH

Viesti Kirjoittaja Samil »

Ei oikein missään ole kuvia turbotettujen B-Ascojen/Mantojen konehuoneesta. Lähinnä pakosarja kiinnostaa, miten olette toteuttaneet, tilaa kun ei ainakaan liikaa ole?
Ja tietysti voi heittää kommenttia millaisia tehoja/vääntöjä on saatu aikaan vakioruiskulla.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Aloita vaikka tuolta http://www.opeltuners.com/ Articles --> jne

Pakosarjan voi kötöstellä kokonaan uusiksi tai sitten tekee vaan uudet pätkät vakiosatsin ja ahtimen välille. Jälkimmäinen toiminee jonkin matkaa jopa neljännelle sadalle toimivassa kokoonpanossa.

Netti on täynnä kuvia. Etsijässä vika jos ei meinaa löytyä 8)
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Samil
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Samil »

Jep, Opeltunersista löytyi paljonkin juttua, mutta nyt on todellakin vika etsijässä kun pakosarjaratkaisuista ei ole löytynyt juurikaan kuvia.
Tuo tilanahtaus ja ahtimen tuottama lämpö lähinnä askarruttaa. Vaihtoehtoja on varmasti yhtä monta kuin on tekijöitäkin, ja niitä olisi mukava nähdä.
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
miksainamie
'Senator'
'Senator'
Viestit: 408
Liittynyt: 12 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Lpr

Pakosarja

Viesti Kirjoittaja miksainamie »


Tuo B-Mantan pakosarja ok jos kone n.20cm norm. taaempana

Ps.kyseinen pakosarja allekirjoittaneen Mantassa :o
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Pienelle ahtimelle on helpoin sijoituspaikka alhaalla oikean koneenkorvan etupuolella, jolloin putken voi tehdä väliputkella ruiskun pakosarjasta jatkaen, kuten kumimuumin linkkaamasta kuvasta näkyy. On sinne alas joskus asennettu myös HX40 (eräs roadsport kilpuri).
1.2c
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 1.2c »

Tommosen käyrän minä sain vakioruiskulla
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 18&uid=201

Tuollane pakosarja on mulla
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0201&pos=0

Ja konehuoneesta kuva
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 19&uid=201

Vähäsen tulee turbo liian lähelle konepeltiä, palaa maalit sisäpuolelta pois turbon kohilta.
Opel ascona vm80 2.54tic
Opel vectra vm07 2.8v6 turbo
Samil
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Samil »

1.2c kirjoitti:Tommosen käyrän minä sain vakioruiskulla
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 18&uid=201

Mitä muuta kone oli syönyt tuossa tilanteessa?
1.2c
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 1.2c »

Samil kirjoitti:
1.2c kirjoitti:Tommosen käyrän minä sain vakioruiskulla
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 18&uid=201

Mitä muuta kone oli syönyt tuossa tilanteessa?
Ei siinä mitään ihmeempiä ollu, vakio osat luukuunottamatta vähän jyrkempää nokkaa.
Bensan paine oli 4baaria. Suuttimista loppu tuotto maksitehojen kohalla.
Ahtimena motorssport/holset 52/55
Opel ascona vm80 2.54tic
Opel vectra vm07 2.8v6 turbo
Samil
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Samil »

Miten toimi ja kulki käytännössä? Miten kesti vai onko vieläkin nipussa? Muistatko mikä nokka oli?
1.2c
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 1.2c »

Samil kirjoitti:Miten toimi ja kulki käytännössä? Miten kesti vai onko vieläkin nipussa? Muistatko mikä nokka oli?
Nokkaa en muista millään :oops:
Kestihän se 20tkm, huono sen takia ku piti tarkkailla seosmittaria niin tarkkaan ettei pääse laihalle.
Varttimaililla piti vaihtaa siinä 5000rpm kohilla isompaa ku menee laihalle.
Siinä 1/4maili http://video.google.com/videoplay?docid ... q=b+ascona
Sitten asennutin ohjelmoitavan ruiskun, nostin ahdot 1bar ja sit ei enää vakio mahlen mäntä kestäny.
Opel ascona vm80 2.54tic
Opel vectra vm07 2.8v6 turbo
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

1.2c kirjoitti: Ja konehuoneesta kuva
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 19&uid=201
...ja tuon keltaisen iskareiden välissä olevan raudan tarkoitus on...?
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
allu1
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 177
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 20:49
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja allu1 »

Ooppelijanne kirjoitti:
1.2c kirjoitti: Ja konehuoneesta kuva
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 19&uid=201
...ja tuon keltaisen iskareiden välissä olevan raudan tarkoitus on...?
olisiko poikkituki :roll: :lol: :lol: :lol:
kylhän siitä vähä hyötyäkin on ja siistin näköinen....
1.2c
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 1.2c »

allu1 kirjoitti:
Ooppelijanne kirjoitti:
1.2c kirjoitti: Ja konehuoneesta kuva
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 19&uid=201
...ja tuon keltaisen iskareiden välissä olevan raudan tarkoitus on...?
olisiko poikkituki :roll: :lol: :lol: :lol:
kylhän siitä vähä hyötyäkin on ja siistin näköinen....

Aivan sillä ei ole kun näöllinen merkitys :D :D :D :roll:
Opel ascona vm80 2.54tic
Opel vectra vm07 2.8v6 turbo
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Ooppelijanne kirjoitti:...ja tuon keltaisen iskareiden välissä olevan raudan tarkoitus on...?
Olla jatkuvasti tiellä joka remontissa? :)
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin