a omegan turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
astra.gsi-16v
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
Paikkakunta: kirkkonummi

a omegan turbotus

Viesti Kirjoittaja astra.gsi-16v »

elikkä jos turbotan omegan ja tehot alle 150hepoa nii eikös vertailu autoks tule silloin 2.6 omega?? :oops:
Jos näin nii mitä eroa on 2.0->2.6 omegoissa??
mitä pitää tehä et vastaa tota 2.6:sta??
onko akselistot samoja??
opel omega a 89 2.0
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: a omegan turbotus

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

astra.gsi-16v kirjoitti: Jos näin nii mitä eroa on 2.0->2.6 omegoissa??
En tiedä mihin pitää verrata mutta erot 2.0 ja 2.6 välillä

Eri moottori,vaihteisto,kardaani,etujarrut,takajarrut,kytkinpoljin,perä,iskarit/jouset,mittaristo,pakoputkisto

tuo 2.6 on muuten sama kuin 3.0 24V paitsi että ei ole takana aurauksen säätöä ja moottori on eri.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Eli verrokkina on A-Omega 3.0L 24V(204hp). Heposia saa olla turbon ja riittävän poltto-aineen syötön saattelemana 240.8hp(katsastuksessa). Jarrut ja akselistot kannattaa haalia jostain kolari kotterosta(eli siis 3000 24V versiosta).
Opel Corsa c 1.2 16v -01
astra.gsi-16v
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja astra.gsi-16v »

kiitoksia vastauksista :D
mites sitten noitten abs:ien kanssa pitääkö laittaa???
jos pitää nii onko hankala homma ja mitä kaikkee siihen sit tarvii hommata?? :oops:
opel omega a 89 2.0
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Samaa ketjua lainatakseni, oli tuo isolohko 2.4 omega -89, saakos sinne lyödä katittoman koneen (30E), vai pitääkö se katillinen kone etsiä?
Alustahan kai tuossa vastaakin 3k omegaa jarruja lukuunottamatta?
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Käsitykseni mukaan katsotaan koko-ajan auton ikää, rekisteröinti vuotta. Eli jos olet lyömässä esim. -93 rojuja -89 autoon, niin tämä -89 vuosimalli on se joka määrittelee asennuksen/katsastuksen. Kunhan korimalli pysyy samana.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tero Äijälä kirjoitti:Käsitykseni mukaan katsotaan koko-ajan auton ikää, rekisteröinti vuotta. Eli jos olet lyömässä esim. -93 rojuja -89 autoon, niin tämä -89 vuosimalli on se joka määrittelee asennuksen/katsastuksen. Kunhan korimalli pysyy samana.
Juuri näin,paitti tuota korimallin liittymistä tähän nyt en oikein ymmärrä...

Jos -89 autoon tuuppaa vähäpäästöisen koneen,niin se ei autosta tee vähäpäästöistä mutta katti pitää silti putkessa olla jos ko moottoria ei ole ilman kattia tyypitetty.

Tosin tuohon riittää jotta putkessa on vaikka katin tyhjät kuoret.

Tosin jos -89 autoon laittaa katittoman koneen,niin ei sekään voi olla ihan mikä tahansa pata,vaan pitää vastata päästötyypitykseltään vähintään auton alkuperäistä päästötyypitystä(ooppelijannen tapauksessa vanhin kone taitaa olla jostain kohtaa vuotta -87 jonka voi laittaa.)
astra.gsi-16v
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja astra.gsi-16v »

mites niitte jarrujen kaa pitääkö laittaa abs:it jos vertailu kohde on 3000:nen???
opel omega a 89 2.0
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

TJT kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Käsitykseni mukaan katsotaan koko-ajan auton ikää, rekisteröinti vuotta. Eli jos olet lyömässä esim. -93 rojuja -89 autoon, niin tämä -89 vuosimalli on se joka määrittelee asennuksen/katsastuksen. Kunhan korimalli pysyy samana.


Jos -89 autoon tuuppaa vähäpäästöisen koneen,niin se ei autosta tee vähäpäästöistä mutta katti pitää silti putkessa olla jos ko moottoria ei ole ilman kattia tyypitetty.

Tosin tuohon riittää jotta putkessa on vaikka katin tyhjät kuoret.
ei tartte olla kattia paitsi sit jos on turbotettu.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Wlooffy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 22:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wlooffy »

Haulla löytyi vastaus, mutta se johtuikin siitä että muistin että aiheesta oli puhuttu
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=118418

Eli kyllä ne abs:t pitää sinne laittaa.
Omega A -90 20SE, EX. Astra F -92
Vastaa Viestiin