a omegan turbotus
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
- Paikkakunta: kirkkonummi
a omegan turbotus
elikkä jos turbotan omegan ja tehot alle 150hepoa nii eikös vertailu autoks tule silloin 2.6 omega??
Jos näin nii mitä eroa on 2.0->2.6 omegoissa??
mitä pitää tehä et vastaa tota 2.6:sta??
onko akselistot samoja??
Jos näin nii mitä eroa on 2.0->2.6 omegoissa??
mitä pitää tehä et vastaa tota 2.6:sta??
onko akselistot samoja??
opel omega a 89 2.0
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: a omegan turbotus
En tiedä mihin pitää verrata mutta erot 2.0 ja 2.6 välilläastra.gsi-16v kirjoitti: Jos näin nii mitä eroa on 2.0->2.6 omegoissa??
Eri moottori,vaihteisto,kardaani,etujarrut,takajarrut,kytkinpoljin,perä,iskarit/jouset,mittaristo,pakoputkisto
tuo 2.6 on muuten sama kuin 3.0 24V paitsi että ei ole takana aurauksen säätöä ja moottori on eri.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
- Paikkakunta: kirkkonummi
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Samaa ketjua lainatakseni, oli tuo isolohko 2.4 omega -89, saakos sinne lyödä katittoman koneen (30E), vai pitääkö se katillinen kone etsiä?
Alustahan kai tuossa vastaakin 3k omegaa jarruja lukuunottamatta?
Alustahan kai tuossa vastaakin 3k omegaa jarruja lukuunottamatta?
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Juuri näin,paitti tuota korimallin liittymistä tähän nyt en oikein ymmärrä...Tero Äijälä kirjoitti:Käsitykseni mukaan katsotaan koko-ajan auton ikää, rekisteröinti vuotta. Eli jos olet lyömässä esim. -93 rojuja -89 autoon, niin tämä -89 vuosimalli on se joka määrittelee asennuksen/katsastuksen. Kunhan korimalli pysyy samana.
Jos -89 autoon tuuppaa vähäpäästöisen koneen,niin se ei autosta tee vähäpäästöistä mutta katti pitää silti putkessa olla jos ko moottoria ei ole ilman kattia tyypitetty.
Tosin tuohon riittää jotta putkessa on vaikka katin tyhjät kuoret.
Tosin jos -89 autoon laittaa katittoman koneen,niin ei sekään voi olla ihan mikä tahansa pata,vaan pitää vastata päästötyypitykseltään vähintään auton alkuperäistä päästötyypitystä(ooppelijannen tapauksessa vanhin kone taitaa olla jostain kohtaa vuotta -87 jonka voi laittaa.)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 06 Kesä 2005, 17:44
- Paikkakunta: kirkkonummi
ei tartte olla kattia paitsi sit jos on turbotettu.TJT kirjoitti:Tero Äijälä kirjoitti:Käsitykseni mukaan katsotaan koko-ajan auton ikää, rekisteröinti vuotta. Eli jos olet lyömässä esim. -93 rojuja -89 autoon, niin tämä -89 vuosimalli on se joka määrittelee asennuksen/katsastuksen. Kunhan korimalli pysyy samana.
Jos -89 autoon tuuppaa vähäpäästöisen koneen,niin se ei autosta tee vähäpäästöistä mutta katti pitää silti putkessa olla jos ko moottoria ei ole ilman kattia tyypitetty.
Tosin tuohon riittää jotta putkessa on vaikka katin tyhjät kuoret.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Haulla löytyi vastaus, mutta se johtuikin siitä että muistin että aiheesta oli puhuttu
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=118418
Eli kyllä ne abs:t pitää sinne laittaa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=118418
Eli kyllä ne abs:t pitää sinne laittaa.
Omega A -90 20SE, EX. Astra F -92